Σε λειτουργία πλήρως ανακαινισμένα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια – Το “Μακεδονία” μεταμορφώθηκε
Η επένδυση της Fraport μόνο στο αεροδρόμιο» «Μακεδονία» έφτασε τα 100 εκατ.ευρώ. Απέκτησε ένα νέο τερματικό σταθμό και επιπλέον ανακαινίστηκε πλήρως ο υφιστάμενος.
- 20 Μαΐου 2021 09:57
Με ένα από τα πολυπλοκότερα έργα που χρειάστηκε ταυτόχρονα εργοτάξια σε 14 διαφορετικά σημεία της πόλης, η Fraport Greece, έχει να υπερηφανεύεται ότι τα κατάφερε. Ήταν Απρίλιος του 2017 όταν υπέγραφε τη σύμβαση παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων και όταν τότε μιλούσε για ολοκλήρωση των έργων σε 4 χρόνια, λίγοι πίστευαν ότι θα μπορούσε να τα καταφέρει.
Τα προβλήματα ήταν πολλά. Κανένα από τα αεροδρόμια δεν μπορούσε -φυσικά- να σταματήσει να λειτουργεί. Έπρεπε να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ μιας -όσο ήταν εφικτό- κανονικής λειτουργίας και ταυτόχρονων έργων. Το κόστος των 440 εκατ. ευρώ εν μέρει καλυμμένο από την ΕΤΕπ, έδωσε σάρκα και οστά στο σχέδιο της Fraport Greece.
Τα έργα ανέλαβε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ένα-ένα τα εργοτάξια πήραν ζωή. Το φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα. Η μεγαλύτερη παρέμβαση αφορούσε το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης. «Η Θεσσαλονίκη αποκτά επιτέλους το αεροδρόμιο που της αξίζει», τόνισε κατά τη χθεσινή τελετή εγκαινίων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης και ανέφερε πως η επένδυση της Fraport μόνο στο αεροδρόμιο» «Μακεδονία» έφτασε τα 100 εκατ.ευρώ.
Το αεροδρόμιο απέκτησε ένα νέο τερματικό σταθμό και επιπλέον ανακαινίστηκε πλήρως ο υφιστάμενος. Συμπληρωματικά υπήρξε μια μεγάλη επένδυση από το ελληνικό Δημόσιο, για την αναβάθμιση και επέκταση του διαδρόμου προσαπωγείωσης 10-28 που πλέον μπορεί να υποδέχεται και υπερατλαντικές πτήσεις.
Ο Αλεξάντερ Τσίνελ, CEO της Fraport Greece, αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση λέγοντας πως “η πανδημία δεν μας εμπόδισε να ολοκληρώσουμε την επένδυση και τα έργα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια” ενώ τόνισε πως πάνω από 200 αεροπορικοί φορείς χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια μας και ελπίζουμε ότι σύντομα θα αυξηθούν.
Τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια δεν ολοκληρώθηκαν ταυτόχρονα γιατί υπήρχαν διαφορετικές ανάγκες αναβάθμισης, άρα και ένταση έργων. Το 2019 ολοκληρώνονται τα πρώτα: Σάμος, Σκιάθος, Χανιά, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιο και η Καβάλα.
Το 2020 ακολουθούν η Ρόδος και η Μυτιλήνη και το 2021 το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τα αεροδρόμια Μακεδονία, Κέρκυρας, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω.
Μία μεγάλη επένδυση
O Πρωθυπουργός μιλώντας για την επένδυση σημείωσε πως αποτελεί ένα υπόδειγμα παραγωγικής σύμπραξης κράτους και ιδιωτών και αναφερόμενος στα συνολικότερα οφέλη για την Ελλάδα επισήμανε: «Η επίδραση της συμφωνίας με την Fraport στο ΑΕΠ της χώρας μόνο σε ένα χρόνο ξεπέρασε τα 300.000.000 ευρώ. Διπλασίασε την απασχόληση με χιλιάδες θέσεις και θα αυξήσει πολύ σημαντικά την κίνηση των επισκεπτών σε πάρα πολύ σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Είναι καιρός πια ο καθένας στη χώρα μας να βρει το ρόλο του. Οι επενδυτές να προσφέρουν τα κεφάλαια, το κράτος τις υποδομές προς αξιοποίηση, ώστε οι πρώτοι να αναλαμβάνουν και να ωφελούνται από το επιχειρηματικό ρίσκο, ενώ αυτό να κατανέμεται δίκαια με κοινό κέρδος προς όλους τους πολίτες».
Στα 14 Αεροδρόμια, κατασκευάστηκαν 5 νέα Τέρμιναλ. Συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, στην Κέρκυρα, στην Κω, στην Μυτιλήνη και την Κεφαλονιά. Σε άλλα πέντε τα Τέρμιναλ επεκτάθηκαν και μπορούν να φιλοξενούν περισσότερους επιβάτες, καταστήματα, χώρους ελέγχου και συστημάτων κ.α. Εδώ πρόκειται για τα αεροδρόμια Ακτίου, Μυκόνου, Σάμου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Στα άλλα 4 έγινε αναδιαμόρφωση των χώρων για να γίνουν πιο λειτουργικά και μιλάμε για τα Αεροδρόμια Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων και Ρόδου. Συνολικά αναβαθμίστηκαν 15 διάδρομοι προσαπογείωσης.
Συνολικά κατασκευάστηκαν: 20 χλμ διαδρόμων προσαπογείωσης, χρειάστηκαν 427 αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις, απασχολήθηκαν 2.500 χιλιάδες εργαζόμενοι, ανακαινίστηκαν 330.000 τ.μ. κτιρίων, χρειάστηκαν 335.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος. Πλέον τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια έχουν δυνατότητα εξυπηρέτησης 30 εκατ. επιβατών ανά έτος.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις