Servicers: Πλατφόρμα Online ενημέρωσης κόκκινων δανειοληπτών

Servicers: Πλατφόρμα Online ενημέρωσης κόκκινων δανειοληπτών
iStock

Η πλατοφόρμα, θα είναι στα πρότυπα του e-banking της τράπεζάς, με τους δανειολήπτες να μπορούν παρακολουθούν τη μηνιαία συμπεριφορά της οφειλής τους, τους όρους της ρύθμισης, τους μήνες που έχουν εξοφλήσει, τους μήνες που απομένουν και γενικώς όλη την εικόνα και την εξέλιξη του δανείου τους.

Ξεκίνησε, προς όφελος των κόκκινων δανειοληπτών, η σταδιακή υλοποίηση του πλαισίου που συμφώνησαν πρόσφατα οι εταιρείες διαχείρισης κόκκινων δανείων με την ηγεσία του υπουργείου οικονομικών.

Έτσι μετά τις συστάσεις του υπουργού οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, όλες οι μεγάλες εταιρείες διαχείρισης (Servicers) δουλεύουν εντατικά προκειμένου να δώσουν άμεσα προς χρήση στους δανειολήπτες μια online πλατφόρμα εξυπηρέτησης προκειμένου οι τελευταίοι να μπορούν να αναζητήσουν από την αρχή «τα ίχνη» του δανείου τους και κυρίως μετά την πώλησή του από την τράπεζα.

Όπως εξηγεί υψηλόβαθμο στέλεχος από εταιρεία διαχείρισης με την νέα πλατφόρμα οι δανειολήπτες που έχουν ρυθμίσει τα δάνειά τους και είναι πλέον πελάτες μας θα μπορούν να έχουν live και online ενημέρωση, ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειαστεί να καλέσουν σε κάποιο τηλεφωνικό κέντρο για να εξυπηρετηθούν.

Παράλληλα, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, με τη σύσταση του νέου on line «εργαλείου» οι Servicers σπεύδουν να καλύψουν ένα πάγιο αίτημα της αγοράς συμπληρώνοντας το κενό επικοινωνίας που υπήρχε με τους πελάτες τους και για το οποίο υφίστανται, μέχρι σήμερα, σφοδρή κριτική.

Αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της πλατοφόρμας, εξειδικευμένα στελέχη επισημαίνουν ότι θα είναι στα πρότυπα του e-banking της τράπεζάς, με τους δανειολήπτες να έχουν συγκριμένους προσωπικούς κωδικούς (username και password) με τους οποίους θα μπορούν να παρακολουθούν, όποτε θέλουν, την πορεία του δανείου τους.

Στις πρώτες δυνατότητες της πλατφόρμα θα παρέχετε η δυνατότητα στον δανειολήπτη να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του ή το κινητό του τη μηνιαία συμπεριφορά της ληξιπρόθεσμης οφειλής του, να βλέπει τους όρους της ρύθμισης, τους μήνες που έχει εξοφλήσει, τους μήνες που απομένουν και γενικώς όλη την εικόνα και την εξέλιξη του δανείου του.

Το επόμενο βήμα

Οι ενέργειες από πλευράς των Servicers δεν σταματούν με την συγκεκριμένη κίνηση, αλλά ετοιμάζουν και το επόμενο βήμα. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ακολουθεί η δημιουργία ενός διαδικτυακού portal το οποίο εκτός από την ενημέρωση για την πορεία της οφειλής θα παρέχει στους δανειολήπτες και πιθανές επιλογές ρύθμισης προσφέροντας self service εξυπηρέτηση. Μάλιστα οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου εμφανίζονται έτοιμες να ρίξουν στην αγορά την συγκεκριμένη υπηρεσία καθώς ήδη την λειτουργούν πιλοτικά ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες.

Στο δεύτερο στάδιο ο οφειλέτες θα μπορεί να “παρεμβαίνει” στη ρύθμιση του δανείου του ανάλογα με τις ανάγκες και τις υποχρεώσεις του, προχωρώντας σε μία self service εξυπηρέτηση. Πιο συγκεκριμένα, εξηγούν αρμόδια στελέχη, ο οφειλέτης θα μπορεί να επιλέγει τη διαχείριση της ρύθμισης ανάλογα με μια σειρά δεδομένα όπως η οικονομική του κατάσταση, ο τρόπος που διαχειρίζεται την πληρωμή των πιστωτικών του καρτών, το ύψος των οφειλών του στην Εφορία, τα πάγια έξοδά του κ.α.

Έτοιμο το νομοσχέδιο για τους Servicers

Τις τελευταίες εβδομάδες ο ΥΠΕΘΟ Κ. Χατζηδάκης και το επιτελείου προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς τις παρεμβάσεις στο πλαίσιο λειτουργίας των servicers. Πληροφορίες του insider.gr αναφέρουν ότι υπάρχει ήδη έτοιμο το νομοσχέδιο για βελτιώσεις στο θεσμικό πλαίσιο εποπτείας των εταιρειών διαχείρισης, έτσι ώστε να ακολουθηθεί ένας ενιαίος κώδικας δεοντολογίας και από τους servicers, αλλά και από τα funds που αγοράζουν τα κόκκινα δάνεια. Σημειώνεται ότι εισηγήσεις επ΄ αυτού είχε κάνει η ΤτΕ.

Συγκεκριμένα έρχονται νέοι κανόνες για servicers και funds, καθώς κοινοτική οδηγία για τα NPLs που πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο των κρατών – μελών της ΕΕ μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου 2023, προβλέπει νέους αυστηρότερους κανόνες προστασίας των οφειλετών που θα ισχύσουν από 30/12/23.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες διαχείρισης θα έχουν αυξημένες υποχρεώσεις ως προς:

  • τη δίκαιη μεταχείριση των δανειοληπτών τόσο καταναλωτικών, όσο και επιχειρηματικών δανείων, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών χειρισμού παραπόνων
  • την παροχή πληροφόρησης προς τους δανειολήπτες σχετικά με την αγορά του δανείου τους από το fund
  • την ενημέρωση για τους όρους της συμφωνίας τους με τον αγοραστή του δανείου • την τήρηση αρχείων
  • την διακράτηση κεφαλαίων πελατών
  • την εξωτερική ανάθεση σε τρίτους.

Ανάλογες υποχρεώσεις θα έχουν και τα funds που αγοράζουν κόκκινα δάνεια.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα