Στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός – Νέες δαπάνες 2,6 δισεκ. ευρώ

Στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός – Νέες δαπάνες 2,6 δισεκ. ευρώ
Στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός eurokinissi

Στα 2,6 δισεκατομμύρια ανέρχεται ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός που κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή με μορφή τροπολογίας.

Συμπληρωματικό προϋπολογισμό με πρόσθετες δαπάνες 2 δισ. ευρώ και αύξηση κατά επιπλέον 600 εκατ. ευρώ για τις δαπάνες του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ κατέθεσε το υπουργείο οικονομικών επαναφέροντας παράλληλα με τροπολογία τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

Με τις διατάξεις της τροπολογίας:

  1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του τέλους επιτηδεύματος και για το φορολογικό έτος 2021 (ίσχυε για τα φορολογικά έτη 2019 και 2020), οι αγρότες κανονικού καθεστώτος για τους οποίους έχουν παρέλθει τα πρώτα πέντε (5) έτη από την ημερομηνία τήρησης βιβλίων και ένταξής τους στο κανονικό καθεστώς ΦΙΙΑ, καθώς και οι αλιείς της παράκτιας αλιείας, που εκμεταλλεύονται, είτε ατομικά, είτε με τη μορφή συμπλοιοκτησίας ή κοινωνίας αστικού δικαίου αλιευτικά σκάφη μέχρι δώδεκα (12) μέτρα, μεταξύ καθέτων.
  2. Προβλέπεται ομοίως και για το έτος 2022 (ίσχυε ήδη για τα έτη 2018-2021) η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα άρσης ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης, με μερική καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, σε αναλογία με τους μήνες, για τους οποίους γίνεται η άρση ακινησίας του οχήματος, αντί της καταβολής του συνόλου των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που κατά κανόνα ισχύει.
  3. α. Εισάγεται η δυνατότητα ενίσχυσης φυσικών και νομικών προσώπων κάθε νομικής μορφής που επλήγησαν από την πανδημία του κορονοϊού, μετά από προηγούμενη έγκριση του καθεστώτος ενισχύσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. β. Ορίζεται το ανώτατο ποσό συνολικής ενίσχυσης ανά κλάδο δραστηριότητας, πχ. για αλιεία και ιχθυοκαλλιέργεια, για παραγωγή γεωργικών προϊόντων. γ. Εισάγονται εξαιρέσεις στη χορήγηση των εν λόγω ενισχύσεων, εφόσον πρόκειται για προβληματικές επιχειρήσεις κατά την έννοια των οικείων Κανονισμών της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. δ. Οι εν λόγω ενισχύσεις δύνανται να συμψηφίζονται με βεβαιωμένες και εκκαθαρισμένες απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου που εκκρεμούν σε βάρος των δικαιούχων της ενίσχυσης.
  4. Ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με το πρόγραμμα στήριξης προς επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τις δυσμενείς συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού, με τη μορφή συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου για την αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων. Ειδικότερα, παρατείνεται έως τις 30.6.2022 (ίσχυε μέχρι την 31η. 12.2021) η προθεσμία υποβολής των πιστοποιητικών που υποχρεούνται να καταθέσουν οι ωφελούμενοι δικαιούχοι (περί μη πτώχευσης, μη θέσης σε αναγκαστική διαχείριση και μη υπαγωγής σε διαδικασία αφερεγγυότητας βάσει του εθνικού δικαίου κλπ.).
  5. Ορίζεται ότι το εισόδημα που προκύπτει από τη συμμετοχή φυσικών προσώπων, μελών της ομάδας του Διαχειριστή, σε πρόσθετη απόδοση του Αμοιβαίου Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Α.Κ.Ε.Σ.) φορολογείται ως εισόδημα από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, αντί ως εισόδημα από απόδοση περιουσιακών στοιχείων που απαρτίζουν το Α.Κ.Ε.Σ. (Σύμφωνα με το επισπεύδον Υπουργείο η συγκεκριμένη ρύθμιση κρίνεται δημοσιονομικά ουδέτερη).
  6. Δύνανται, με υ.α., να παραχωρούνται άνευ ανταλλάγματος, κατά χρήση ή κατά κυριότητα, ακίνητα του ελληνικού Δημοσίου που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών, προς τους οριζόμενους φορείς του Δημοσίου, για την εκπλήρωση σκοπών και την υλοποίηση έργων, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
  7. Παραχωρούνται κατά κυριότητα στους δικαιούχους αποκατάστασης, ακτή μονές καλλιεργηιές και μικροκτηνοι ρόφους ή στους καθολικούς και ειδικούς διαδόχους τους, οι εκτάσεις της Τοπικής Κοινότητας Ριζωμάτων του Δήμου Βέροιας της ΙΙεριφερειακής Ενότητας (II.Ε.) ΙΙμαθίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες είχαν διατεθεί προς αποκατάσταση ακτημόνων καλλιεργητών και μικροκτηνοτρόφων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα