Στο ΣτΕ το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης – Γιατί διακόπηκαν οι εργασίες
Διαβάζεται σε 3'Η αίτηση αναστολή που έγινε δεκτή από τα όργανα του ΣτΕ ουσιαστικά βάζει ένα φρένο στα έργα και προβληματίζει την πόλη που έχει ήδη κάποιους μήνες να δυσκολεύεται η μετακίνηση λόγω της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που έχει επιφέρει.
- 11 Απριλίου 2024 08:27
Ακόμα ένα έργο οδεύει στο ΣτΕ κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του και αυτή τη φορά είναι το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Πριν από λίγες ημέρες αποφασίστηκε η προσωρινή διακοπή των εργασιών μέχρις ότου να συνεδριάσει το Συμβούλιο της Επικρατείας στις 16 Απριλίου και να λάβει απόφαση για τη συνέχεια του έργου.
Η αίτηση αναστολή που έγινε δεκτή από τα όργανα του ΣτΕ ουσιαστικά βάζει ένα φρένο στα έργα και προβληματίζει την πόλη που έχει ήδη κάποιους μήνες να δυσκολεύεται η μετακίνηση λόγω της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης που έχει επιφέρει.
Εχθές συνεδρίασε το συντονιστικό όργανο που έχει οριστεί από πέρυσι για να δίνει λύσεις στα προβλήματα του έργου. Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος προειδοποίησε από την πλευρά του πως αν σήμερα σταματούσαμε το έργο, θα έπρεπε να λυθεί μια Σύμβαση Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα, ένα ΣΔΙΤ, το οποίο δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Και στη συνέχεια να επαναπροκηρύξουμε μία νέα εργολαβία για να αναστρέψει τη μορφή που έχει πάρει σήμερα ο περιφερειακός και να τον αποδώσει στην προτέρα κατάσταση. Που και αυτό δεν είναι εφικτό, είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν και πάρα πολλά θέματα προδιαγραφών και ζητήματα τα οποία δεν είναι εύκολο να αντιμετωπιστούν».
Όπως είπε, το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και, όπως ενω ανέφερε πως, «θα αναστρέψει τα πράγματα και θα δώσει μία διέξοδο σε έναν περιφερειακό ο οποίος έχει φτάσει στα όριά του και σε λίγο θα εμφάνιζε φαινόμενα που δεν θα θέλαμε να ζούμε και σήμερα που τα ζούμε, ως μία προσωρινή ταλαιπωρία της πόλης, καταλαβαίνουμε πόσο πραγματικά απευκταία είναι».
Οι αντιδρώντες από την πλευρά τους σημειώνουν πως υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας στους χρήστες του δρόμου για όσο θα γίνονται έργα και επισημαίνουν πως χρειάζονται τρεις ακόμα μελέτες: οδοποιίας, στατική και κυκλοφοριακή. Ο υφυπουργός στις χθεσινές του δηλώσεις ανέφερε πως το έργο διαθέτει κυκλοφοριακή μελέτη και προμελέτη σκοπιμότητας.
Αυτό που θα συζητηθεί στις 16 Απριλίου είναι οι ελλείψεις στην μελέτη περιβαλλοντικών όρων του Flyover από τη διεύθυνση περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Θα πρέπει ο φάκελος να κατατεθεί μέχρι εκείνη την ημερομηνία για να μπορέσουν να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν τα πρόδρομα έργα.
Η απόφαση του ΣτΕ θεωρείται αρκετά σημαντική καθώς θα κρίνει το μέλλον των εργασιών. Το Flyover είναι σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη και ακόμα ένα έργο που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις από την πόλη. Άλλωστε η συγκεκριμένη προσφυγή δεν ήταν η πρώτη καθώς έχουν υπάρξει και άλλες.
Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Flyover θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027, έχοντας ήδη πάρει μια πεντάμηνη παράταση. Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, την λειτουργία και συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ανάδοχος της σύμβασης είναι το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΕΤΚΑ.