ΤΑΙΠΕΔ: Ακυρώνεται ο διαγωνισμός για το Λιμάνι του Βόλου
Διαβάζεται σε 2'
Μετά την Αλεξανδρούπολη αλλάζει ρότα και η πορεία ιδιωτικοποίησης του λιμένα Βόλου. Κάτι που για πολλούς οφείλεται σε γεωπολιτικές ισορροπίες και σε χτίσιμο νέων στρατηγικών σχέσεων σε δίκτυα μεταφορών.
- 19 Φεβρουαρίου 2025 19:31
Ακυρώνεται ο διαγωνισμός για το Λιμάνι του Βόλου που αφορούσε στην πώληση του 67% του Οργανισμού καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπερταμείο μετά από «σήμα» τησ Κυβέρνησης έριξε τίτλους τέλους στο διαγωνισμό,
Να σημειωθεί ότι είχε ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής ο ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη προσφέροντας 51 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι στην απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την ανακήρυξη του ΟΛΘ ως προτιμητέου επενδυτή είχε προκαλέσει την προσφυγή του έτερου επιχειρηματικού σχήματος που μειοδότησε στον διαγωνισμό.
Πρόκειται για την «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.», η οποία είχε προσφέρει τίμημα 25 εκατ. ευρώ. Αρχικά είχε προσφύγει στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της διαδικασίας πώλησης του 67% του λιμανιού του Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ, κάνοντας λόγο για «σύγκρουση συμφερόντων», με την Αρχή να δηλώνει αναρμόδια για να εκδικάσει την ένσταση. Σε επόμενο χρόνο, το ΣτΕ ανέπεμψε στην ΕΑΔΗΣΥ τη λήψη απόφασης για την προσφυγή της Goldair, με τη σχετική απόφαση να λαμβάνεται προ ημερών.
Υπενθυμίζεται πως για τη μεταβίβαση του 67% του ΟΛΒ στον ΟΛΘ εκκρεμούσε η υπογραφή της σχετικής σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Κυβερνητικές πηγές παραπέμπουν σε απόφαση που συνδέεται με τις ανάγκες ανάταξης του λιμένα μετά τις τελευταίες καταστροφές από τον Daniel αν και κάτι αμφισβητείται από πολλούς.
Άλλες πηγές της αγοράς παραπέμπουν σε πολιτικές αποφάσεις που συνδέονται με γεωπολιτικές ισορροπίες και με πρόκριση προώθησης άλλων επενδυτών από την ασιατική χώρα και δη της Εγγύς Ανατολής.