Τέλη κυκλοφορίας 2018: Κίνητρα για επιστροφή πινακίδων
Νέα σενάρια για τα τέλη κυκλοφορίας εξετάζουν στο Υπουργείο Οικονομικών. Ποιο θα επιβαρυνθούν και θα ποιοι θα βγουν κερδισμένοι
- 18 Σεπτεμβρίου 2017 11:12
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας φαίνεται πως εξετάζουν τα στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών με στόχο να περιορισθούν οι επιβαρύνσεις για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων κυρίως υψηλού κυβισμού. Αυτό που επιδιώκουν στο οικονομικό επιτελείο είναι να μην παρατηρηθεί στα τέλη του έτους το φαινόμενο των μαζικών καταθέσεων πινακίδων.
Έτσι, στο υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να καταλήγουν στη διεύρυνση των κλιμακίων από 11 που είναι σήμερα σε ενδεχομένως και 20, προκειμένου να κλείσουν οι μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται. Για παράδειγμα στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ (έτος ταξινόμησης 2006-2010), ενώ στην αμέσως επόμενη (1.929-2.357) τα τέλη φθάνουν τα 690 ευρώ. Σε αυτές τις κατηγορίες η κυβέρνηση εξετάζει να προσθέσει ακόμα τρεις, δηλαδή από τα 1.739 κ.ε. έως τα 2.357 να υπάρχουν συνολικά πέντε κατηγορίες τελών.
Επίσης σχεδιάζει τη μικρή επιβάρυνση των οχημάτων των οποίων τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Μάλιστα στην πρώτη κατηγορία, δηλαδή για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ρύπους έως 90 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα οποία σήμερα απαλλάσσονται των τελών, υπάρχει ενδεχόμενο να καταβληθεί ένα μικρό τέλος.