To deal με τη Foot Locker αλλάζει τη “Φουρλής” και την εγχώρια αγορά αθλητικών

Διαβάζεται σε 4'
To deal με τη Foot Locker αλλάζει τη “Φουρλής” και την εγχώρια αγορά αθλητικών
I-stock

Επαναφορά στην ισχυρά αναπτυσσόμενη αγορά του sport fashion για τον ελληνικό όμιλο μετά τη συμφωνία με τον αμερικανικό κολοσσό για ανάπτυξη δικτύου περισσότερων από 100 καταστημάτων σε Ελλάδα και 7 ακόμη χώρες.

Στρατηγική συμφωνία συνεργασίας με την αμερικανική εισηγμένη εταιρεία λιανικής αθλητικών Foot Locker, ως ο πρώτος μάλιστα εμπορικός εταίρος της στην Ευρώπη, συνήψε ο όμιλος Φουρλή, γεγονός που προοιωνίζεται γρήγορη ανάπτυξη της ομώνυμης αλυσίδας που σήμερα διατηρεί στην Ελλάδα μόνο τρία σημεία σε Ερμού, Τσιμισκή και The Mall Athens.

Πρόκειται για κίνηση που επαναφέρει τον ελληνικό όμιλο στον τομέα της fashion αθλητικής ένδυσης και υπόδησης (μετά την αποεπένδυση από το δίκτυο της Athlete’s Foot), συμπληρώνοντας τη θέση που έχει χτίσει μέσω του δικτύου λιανικής αθλητικών Intersport τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ευρώπης και Βαλκανίων.

Σύμφωνα δε με τον πρόεδρο του ομίλου, Βασίλη Φουρλή η νέα δραστηριότητα αναμένεται να αποδώσει προοδευτικά 250 εκατ. ευρώ τζίρου έως το 2030 και να οδηγήσει τον πυλώνα της δραστηριότητας αθλητικών στα 500 εκατ. ευρώ με ένα περιθώριο κέρδους EBITDA της τάξης του 9%.

Η συμφωνία αδειοδότησης (licensing agreements) μεταξύ της Foot Locker και του ομίλου Φουρλή περιλαμβάνει την εξαγορά των θυγατρικών της πρώτης σε Ελλάδα και Ρουμανία, οι οποίες διαθέτουν από τρία καταστήματα ανά χώρα – με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Απρίλιο του 2025- αλλά και την ανάπτυξη περισσότερων από 100 φυσικών καταστημάτων σε βάθος 3τίας-5ετίας τόσο σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο (όπου η Φουρλήςδιαθέτει ήδη θέση μέσω της Intersport) αλλά και σε 4 ακόμη αγορές (Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία, Μαυροβούνιο), καθώς και 8 ομώνυμα e-shops ανά αγορά.

Κατά τον CEO του ομίλου Φoυρλής, Δ. Βαλαχή η προβλεπόμενη επένδυση για την εν λόγω φάση ανάπτυξης του δικτύου Foot Locker υπολογίζεται σε 40 εκατ. ευρώ ως CAPEX και στα 80 εκατ. ευρώ αν συνυπολογιστούν και οι ανάγκες κεφαλαίου κίνησης στο παραπάνω διάστημα. Υπογράμμισε δε ότι η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια και ταμειακές ροές που παράγει ο όμιλος.

Το όφελος της συμφωνίας αναμένεται να αποτυπωθεί το 2025, εφόσον απορροφηθούν οι υφιστάμενες θυγατρικές της Foot Locker (στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ανέρχονται σε 12-13 εκατ. ευρώ ενώ και τα τρία καταστήματα είναι κερδοφόρα). Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Intersport Β. Μπάτρη ήδη πραγματοποιούνται επαφές εξαγοράς δικτύου 5 καταστημάτων στη Βουλγαρία, ώστε να υπάρξει άμεσο λανσάρισμα και στη γειτονική αγορά. Σημειώνεται δε πως το πλάνο ανάπτυξης της Intersport συνεχίζει απαράλλαχτο για τα επόμενα χρόνια.

H προσθήκη της Foot Locker εκτιμάται ότι θα προσφέρει καλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των προμηθευτριών εταιρειών, αλλά και θα προσθέσει έργο και άρα θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα της θυγατρικής Trade Logistics που θα αναλάβει να εξυπηρετήσει το μελλοντικό δίκτυο και τα αντίστοιχα e-shops. Τέλος και σε εμπορικό επίπεδο, ο ελληνικό όμιλος απαντά στον ανταγωνισμό, που κινείται με επιθετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και multibrand δίκτυα (π.χ. JDSports-Cosmosport) προκειμένου να αυξήσει μερίδια αγοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και στις ξένες αγορές.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας διψήφιους ποσοστιαίους ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.

Όσον αφορά τη Foot Locker πρόκειται για αλυσίδα με μεγάλη εξειδίκευση στο αθλητικό sneaker (υποτομέα της αγοράς που αναπτύσσεται ετησίως με ρυθμούς της τάξης του 6,5-7% σε παγκόσμια βάση) με τζίρο που άγγιξε το 2023 τα 8 δισ. ευρώ. Διαθέτει παρουσία σε 26 χώρες μέσω δικτύου 2.464 καταστημάτων εκ των οποίων μόνον τα 200 τελούν υπό licensing agreement.

Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα