Αυτό που θέλουν οι ταξιδιώτες το 2023: Περισσότερα ταξίδια, λιγότερη καθαριότητα και ευέλικτες επιλογές
Την μεγαλύτερη έρευνα στην ιστορία της έδωσε στη δημοσιότητα η Expedia, η οποία αποκαλύπτει το τι πραγματικά θέλουν οι ταξιδιώτες για το 2023, αλλά και οι επαγγελματίες του τουρισμού.
- 18 Νοεμβρίου 2022 06:50
Για πρώτη φορά, ο Δείκτης Αξίας Ταξιδιωτών 2023, η μεγάλη έρευνα της τουριστικής εταιρείας Expedia, για τις ταξιδιωτικές τάσεις του επόμενου έτους έχει τόσο μεγάλο δείγμα. Συνδυάζει πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από 11.000 καταναλωτές και 1.100 επαγγελματίες του κλάδου, σε 11 χώρες για να συγκρίνει τι εκτιμούν οι άνθρωποι στην ταξιδιωτική τους εμπειρία, με τις αντιλήψεις και τις προτεραιότητες των επαγγελματιών του τουρισμού.
Συμπερασματικά η έρευνα δείχνει ότι παρά τις παρατεταμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος του τουρισμού ειδικά στα θέματα προσωπικού και υπηρεσιών, αλλά και τις νεότερες ανησυχίες σχετικά με τον πληθωρισμό, υπάρχει λόγος για αισιοδοξία. Οι άνθρωποι βλέπουν τα ταξίδια ως σημαντική προτεραιότητα στη ζωή τους, τα επαγγελματικά και τα διεθνή ταξίδια ξαναρχίζουν και η ταξιδιωτική βιομηχανία είναι σε αγαστή συνεργασία.
Ως βασικό εύρημα της έρευνας Traveler Value Index 2023, της Expedia, αναδείχθηκε το γεγονός ότι η απουσία έκανε την όρεξη για ταξίδια πιο δυνατή. Το να μην μπορούμε να ταξιδέψουμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, θύμισε σε όλους πόσο σημαντικό είναι, τόσο για την επαφή με φίλους και οικογένεια, όσο και για χαλάρωση, για εξερεύνηση νέων τόπων και πολιτισμών. Καθώς το ταξίδι άνοιξε ξανά, οι άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο.
Αν και πολλοί ξεκίνησαν τα ταξίδια ήδη από το 2021, η επιθυμία συνεχίζεται και αυξάνεται καθώς οδεύουμε προς το 2023. Σχεδόν οι μισοί (46%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι τα ταξίδια είναι πιο σημαντικά τώρα παρά την εποχή προ πανδημίας. Μάλιστα πρόκειται να αφιερώσουν περισσότερα χρήματα, με το 31% να λέει ότι ο ταξιδιωτικός του προϋπολογισμός θα είναι όπως ήταν πέρυσι ενώ το 43% είπε ότι θα τον αυξήσει για το επόμενο έτος. Ο αριθμός των ανθρώπων που ταξιδεύουν επίσης αυξάνεται: Το 79% λέει ότι σχεδιάζει να κάνει ένα ταξίδι αναψυχής στο το επόμενο έτος, από 76% μόλις λίγους μήνες πριν, με τον μέσο άνθρωπο να λέει ότι σχεδιάζει να κάνει δύο ταξίδια αναψυχής το 2023.
Η αύξηση των κρατήσεων ξενοδοχείων έχει ξεκινήσει
Το δεύτερο τρίμηνο, μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου του 2022, οι κρατήσεις καταλυμάτων ήταν οι υψηλότερες στην ιστορία του Ομίλου Expedia: Οι κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 8% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2019. Το 2022, η ζήτηση για όλες τις υπηρεσίες τουρισμού, διαμονή, μεταφορά και δραστηριότητες ήταν σταθερά υψηλότερη από το 2021.
Οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν ταξίδια με βάση τις αξίες τους
Οι ταξιδιώτες ζυγίζουν πολλά όταν πρόκειται πλέον να επιλέξουν το ταξίδι τους. Τιμή, ευκολία, ασφάλεια, ευελιξία και πολλά άλλα. Αν και όλα αυτά τα στοιχεία ίσχυαν κατά την πανδημία, η έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα πράγμα δεν έχει αλλάξει: οι ταξιδιώτες προτιμούν να κάνουν κρατήσεις με παρόχους που ευθυγραμμίζονται με τις προσωπικές τους αξίες. Ένας στους τέσσερις καταναλωτές λέει η πολιτική αστάθεια επηρεάζει τα ταξιδιωτικά του σχέδια τους επόμενους 12 μήνες, ειδικά από τις αγορές της Γερμανίας και της Νότιας Αφρικής.
Ο παράγοντας τιμή
Ορισμένοι παράγοντες όπως η τιμή μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στον ταξιδιώτη για τη λήψη αποφάσεων, αλλά, όταν μια τουριστική εταιρεία ευθυγραμμίζεται με τις προσωπικές αξίες του έχει μεγάλη σημασία στην επιλογή του. Τα ταξίδια χωρίς αποκλεισμούς, αυτά δηλαδή που είναι προσβάσιμα σε άτομα όλων των ικανοτήτων, διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο. Η έρευνα της Expedia, δείχνει έντονα αυτό το στοιχείο τα τελευταία χρόνια, καθώς οι άνθρωποι αναζητούν επιχειρήσεις που είναι φιλόξενες και προσβάσιμες: το 70% των ανθρώπων λένε ότι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν μια τέτοια επιχείρηση ακόμα και αν έχει ψηλότερο κόστος. Σχεδόν οκτώ στους δέκα (78%) λένε ότι έχουν κάνει επιλογή ταξιδιού με βάση τις προσφορές ή τις διαφημίσεις που πιστεύουν ότι τους αντιπροσωπεύουν μέσω μηνυμάτων ή γραφικών. Για τους millennials, αυτός ο αριθμός είναι ακόμη υψηλότερος με το 84% να έχει κάνει μια επιλογή ταξιδιού με βάση τη διαφήμιση.
Σύμφωνα με άλλη πρόσφατη μελέτη της Expedia για το Βιώσιμο Τουρισμό το 90% των καταναλωτών ψάχνει για βιώσιμες επιλογές όταν ταξιδεύει.
Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να απαιτούν ευελιξία
Σε όλα του τα κύματα, η COVID-19 προκάλεσε κοινό και επαγγελματίες του κλάδου να προβλέψουν πώς θα αλλάξει το ταξίδι τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια.
Πολλοί πάροχοι ταξιδιών εφάρμοσαν δυνατότητες για περισσότερο ευέλικτες τιμές και πολιτικές κρατήσεων, για να αντιμετωπίσουν τις απρόβλεπτες καταστάσεις που προέκυπταν. Η έρευνά έδειξε ότι σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις (96%) λένε ότι προσφέρουν υπηρεσίες με δυνατότητα επιστροφής χρημάτων ή πιστώσεις.
Εκτός από την αύξηση της ζήτησης, είναι προφανές ότι οι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερο σίγουροι στο να κάνουν κράτηση ταξιδιού με αυτές τις προϋποθέσεις. Παρά την αυξημένη εμπιστοσύνη όμως εξακολουθούν να θέλουν ευέλικτες επιλογές, όπως η επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης, κ.α.
Προσωρινές τάσεις
Η έρευνα έδειξε, ότι δεν πρόκειται να μείνουν για πάντα όλες οι τάσεις που προέκυψαν λόγω της πανδημίας, κάποιες είναι προσωρινές. Η πανδημία έχει εξελιχθεί. Τα εμβόλια έχουν γίνει διαθέσιμα, οι περισσότερες χώρες άνοιξαν ξανά και οι επιχειρήσεις έχουν προσαρμοστεί. Ορισμένες αλλαγές που έφερε η πανδημία, όπως η πτώση των επαγγελματικών και των διεθνών ταξιδιών θα επανέλθουν στα προ-πανδημίας επίπεδα. Η δραστική πτώση τόσο στα διεθνή όσο και στα επαγγελματικά ταξίδια είναι προσωρινή και αναμένεται αναζωπύρωση και στους δύο τομείς το 2023.
Περίπου οι μισοί από τους καταναλωτές που απάντησαν στην έρευνα είναι πιθανό να κάνουν κράτηση ή έχουν ήδη κάνει κράτηση για ένα ταξίδι στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, με τους Gen Zers και τους millennials είναι ακόμη πιο πιθανό να το κάνουν.
Όχι τόση αποστείρωση
Η ανάγκη των ταξιδιωτών για ακραία καθαριότητα μειώνεται. Όπως δείχνει η έρευνα, τα δύο προηγούμενα χρόνια οι ταξιδιώτες εκτιμούσαν την προσωπική τους υγεία και ασφάλεια πάνω από όλα κατά την κράτηση ενός ταξιδιού. Ωστόσο, σημειώθηκε σημαντική αλλαγή μόλις έγιναν τα εμβόλια ευρέως διαθέσιμα. Ενώ τα πρότυπα καθαριότητας θα είναι πάντα σημαντικά για τους ταξιδιώτες, δεν είναι πλέον το πιο σημαντικό στοιχείο για αυτούς.
Αντίθετα, οι επαγγελματίες του ταξιδιού μπορεί να υπερεκτιμούν το πόσο ανησυχούν οι ταξιδιώτες για τον κίνδυνο COVID-19, υποτιμώντας άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τους πελάτες τους, όπως ο πληθωρισμός. Επαγγελματίες και καταναλωτές τώρα ανησυχούν περισσότερο για το αυξανόμενο κόστος της καθημερινότητας.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις