Διακοπές: Οι πλούσιοι ταξιδιώτες λένε όχι στους Influencers

Διακοπές: Οι πλούσιοι ταξιδιώτες λένε όχι στους Influencers
istock

Μεγάλες είναι οι αλλαγές στις ταξιδιωτικές συνήθειες των εύπορων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο μετά την πανδημία, όπως δείχνει μεγάλη έρευνα.

Σε μια νέα εποχή περνούν τα πολυτελή ταξίδια μετά την πανδημία, τα οποία ναι μεν ανέκαμψαν έντονα φέτος, όμως οι επιπτώσεις από αυτή τη δύσκολη περίοδο είναι ακόμη αισθητές. Η βιομηχανία των πολυτελών ταξιδιών έπρεπε να δείξει όλη της την επιμονή και επινοητικότητα για να ξεπεράσει αυτή την προκλητική και αβέβαιη περίοδο.

Τα στοιχεία της μεγάλης έρευνα που παρουσιάστηκε στην κορυφαία έκθεση του κόσμου για τον τουρισμό πολυτελείας ILTM στις Κάννες, την οποία πραγματοποίησε η εταιρεία Altiant σε συνεργασία με την American Express Travel είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν τις αλλαγές και τις νέες προτεραιότητες που θέτει πλέον αυτή η μορφή τουρισμού. Όπως προκύπτει αφού οι εύποροι ταξιδιώτες δεν μπόρεσαν να απολαύσουν τα χρήματά τους τα τελευταία δύο χρόνια, τώρα αναζητούν να αρχίσουν ξανά τα ταξίδια τους με νέους και ικανοποιητικούς τρόπους και με στυλ. Αυτό που εκφράστηκε από πολλούς που ερωτήθηκαν είναι ότι «Κανένα κόστος δεν πρέπει να γίνεται χωρίς λόγο» και ότι «Ο χρόνος είναι πολύτιμος».

Η έρευνα έγινε σε 14 χώρες, σε 1.200 εύπορους ταξιδιώτες από την Αυστραλία, την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και τη Νότιο Κορέα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ελβετία και την Ιταλία και τις ΗΠΑ, το Μεξικό και τη Βραζιλία.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι πλούσιοι τουρίστες περνάνε σε μια περίοδο πολύ πιο συνειδητών και προσεκτικών επιλογών. Παράγοντες όπως η ευεξία, η βιωσιμότητα, η φιλανθρωπία και ο άνθρωπος, είναι πια τα κριτήρια τους για το επόμενο ταξίδι, καθώς θέλουν να ταξιδεύουν «καλύτερα». Επιπλέον οι Ταξιδιωτικοί Σύμβουλοι παραμένουν απαραίτητοι για να βοηθήσουν τους πελάτες τους να πραγματοποιούν ταξίδια πιο προσωποποιημένα και χωρίς άγχος.

Από τα βασικά συμπεράσματα προκύπτει ότι πολλά εύπορα άτομα έχουν αποταμιεύσει χρήματα τα τελευταία δύο χρόνια και τώρα ψάχνουν να ταξιδέψουν με στυλ, κάνοντας πιο μοναδικά και αξέχαστα ταξίδια («ταξίδια εκδίκησης»). Η αναπλήρωση του χαμένου χρόνου θα δώσει επίσης ώθηση στη συνεχή ανάκαμψη της δημοτικότητας των ταξιδιών πολλών γενεών. Οι επισκέψεις σε οικογένεια και φίλους θα αποτελέσουν τους επόμενους προορισμούς για πολλούς.

Το 51% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θέλουν στα ταξίδια τους να ζουν εμπειρίες και μόνο το 9% είπε ότι ενδιαφέρεται για προϊόντα.

Τα ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας αυξάνονται καθώς οι πλούσιοι αναζητούν μεγαλύτερες και πιο χαλαρωτικές διακοπές για να ξεκουραστούν και να «φορτώσουν μπαταρίες» . Οι Ταξιδιωτικοί Σύμβουλοι γίνονται ακόμη πιο σημαντικοί για τους εύπορους ταξιδιώτες παγκοσμίως, με το 59% από τους ερωτηθέντες να σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει κάποιο σύμβουλο για τις μισές ή περισσότερες από τις κρατήσεις διακοπών τους τον επόμενο χρόνο.

Οι απαιτήσεις των ταξιδιωτών είναι υψηλότερες από ποτέ και οι Ταξιδιωτικοί Σύμβουλοι αναμένεται να ασχοληθούν με διάφορες νέες ευθύνες τις οποίες ίσως δεν είχαν πριν. Ένα μεγαλύτερο μερίδιο εύπορων προτιμούν σήμερα να προγραμματίζουν τις διακοπές τους εκ των προτέρων αντί να το κάνουν την τελευταία στιγμή, μια τάση που θα ωφελήσει τους ταξιδιωτικούς συμβούλους.

Ένα ακόμη εύρημα είναι ότι η ευεξία συνεχίζει να ανεβαίνει στη λίστα με τις προτεραιότητες που ενσωματώνουν οι πλούσιοι ταξιδιώτες. Κρατήσεις για διακοπές που συνδυάζονται με την ψυχική ευεξία παρουσιάζουν πλέον ιδιαίτερο ενδιαφέρον για πολλούς.

Οι κρουαζιέρες στη θάλασσα/ποτάμι και τα πολιτιστικά ταξίδια αναμένεται να σημειώσουν μεγάλη άνοδο στη δημοτικότητα των πλούσιων τουριστών, καθώς πλέον αναζητούν διαφορετικούς τύπους διακοπών από τις συνηθισμένες επιλογές του παρελθόντος.

Η υγεία και η ασφάλεια θα παραμείνουν ένας από τους βασικούς παράγοντες που διαμορφώνουν τις επιλογές τους, ειδικά για ομάδες πιο υψηλού κινδύνου όπως οι άνω των 65 ετών.

Οι δωρεές στις τοπικές κοινωνίες, τα λιγότερα αεροπορικά ταξίδια και γενικότερα οι πιο βιώσιμες επιλογές έχουν μεγάλο τρέντ.

Ποιες χώρες βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων και για ποιο λόγο

Η έρευνα έδειξε ότι όλοι οι τύποι διακοπών ενδιαφέρουν τους πλούσιους. Όπως φάνηκε ο προορισμός των ονείρων όλων είναι η Γαλλία. Οι διακοπές για ήλιο και θάλασσα ανέδειξαν την Ιταλία ως κορυφαία χώρα με ποσοστό 80%, ενώ για City break το Ηνωμένο Βασίλειο.

Στα πολιτιστικά ταξίδια, στα οικογενειακά και στα ταξίδια για ψυχική υγεία, πρώτη χώρα αναδείχθηκε η Γαλλία. Για διακοπές στη φύση πάλι προτιμούν τη Βρετανία, ενώ για σόλο ταξίδια την Κίνα, καθώς και για εκπαιδευτικά ταξίδια το Μεξικό.

Η απαξίωση των social media Influencers

Οι πλούσιοι ταξιδιώτες απάντησαν στην έρευνα σε ποσοστό 46% ότι δεν επηρεάζονται καθόλου στην επιλογή των ταξιδιών τους από τους social media Influencers. Όπως ήταν αναμενόμενο, οι φίλοι και οι συγγενείς είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν τις επιλογές για τις διακοπές τους. Συνολικά, το 86% λέει ότι ο σύντροφός του παίζει ρόλο, με το 64% να λέει ότι είναι η μεγαλύτερη επιρροή. Μέλη της οικογένειας και φίλοι έχουν ένα παρόμοιο υψηλό επίπεδο επιρροής, με 49% και 39% αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, είναι σαφές ότι οι Ταξιδιωτικοί Σύμβουλοι θα συνεχίζουν να παίζουν βασικό ρόλο στις αποφάσεις τους τα επόμενα χρόνια.

Τα ταξιδιωτικά blogs/vlogs επηρεάζουν περίπου στον ίδιο βαθμό με τους συμβούλους. Η έντυπη και η ψηφιακή επηρεάζει στις ταξιδιωτικές επιλογές τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σε κάποιες χώρες, αν και μόνο το 18% του συνόλου είπε ότι είναι σημαντικά. Παρόμοια είναι η ιστορία για τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο περίπου το ένα τέταρτο των εύπορων Βρετανών, Ελβετών, Ιαπώνων και Αυστραλών ταξιδιωτών λένε ότι οι social media Influencers έχουν κάποια επιρροή στην απόφαση τους για το που θα πάνε ταξίδι, αποδεικνύοντας ότι αυτή η μορφή προβολής είναι λιγότερο αποτελεσματική σε αυτές τις χώρες.

Η έρευνα έδειξε ότι, οι ιατροί, το νοσηλευτικό προσωπικό, οι συνάδελφοι στη δουλειά αλλά και οι social media influencers είναι εκείνοι που επηρεάζουν λιγότερο τους πλούσιους ταξιδιώτες στις αποφάσεις τους για να κλείσουν κάποιο ταξίδι.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα