Ελληνικά κάμπινγκ: Οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν τη φετινή σεζόν

Ελληνικά κάμπινγκ: Οι δύο παράγοντες που επηρεάζουν τη φετινή σεζόν
Φωτογραφία αρχείου Getty Images/iStockphoto

Προκλήσεις αντιμετωπίζει ο κλάδος των κάμπινγκ στη χώρα μας. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Επιχειρηματιών Κάμπινγκ, Αντώνης Δεληδημητρίου, μιλάει στο NEWS 24/7 για τη φετινή σεζόν.

Ο κακός καιρός τον Μάιο και τον Ιούνιο και οι εκλογές εμπόδισαν ένα δυναμικό ξεκίνημα για τον κλάδο των κάμπινγκ στη χώρα μας, που όμως σημείωσαν ικανοποιητικές επιδόσεις τους επόμενους δύο μήνες και ελπίζουν σε ένα καλό φθινόπωρο.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιδιοκτητών Επιχειρηματιών Κάμπινγκ κ. Αντώνης Δεληδημητρίου, μιλώντας στο NEWS 24/7, αναφέρθηκε στη φετινή σεζόν και στο προφίλ των επισκεπτών.

«Η σεζόν δεν ξεκίνησε καλά για τα κάμπινγκ στη χώρα μας, καθώς ο Μάιος και ο Ιούνιος ήταν δύο μήνες με βροχή και σε συνδυασμό με τις εκλογές, οι συνθήκες δεν ευνόησαν τα κάμπινγκ, καθώς είναι υπαίθρια καταλύματα. Ο Ιούλιος ξεκίνησε και πήγε αρκετά καλά, όπως και ο Αύγουστος που είχε καλές ενδείξεις και κινείται ικανοποιητικά. Για το Σεπτέμβριο, θα θέλαμε ιδανικά καλό καιρό, για να μπορούμε να λειτουργήσουμε σωστά, έστω Παρασκευή μέχρι Κυριακή και με επισκέπτες και από το εξωτερικό», τόνισε.

Σχετικά με τη διάρκεια της σεζόν ο κ. Δεληδημητρίου εξήγησε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις κάμπινγκ στη χώρα μας κλείνουν στο τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ υπάρχουν και κάποιες μένουν ανοικτές μέχρι τέλος Οκτώβρη ακόμα και Νοέμβρη.

«Πρέπει όμως να πούμε ότι κάποια κάμπινγκ σε περιοχές όπως την Πελοπόννησο, τα Μετέωρα, τους Δελφούς, την Αττική και αλλού, μένουν ανοιχτά όλο το χρόνο, με αρκετή και πιστή πελατεία, κυρίως με αυτοκινούμενα και τροχόσπιτα. Οι τουρίστες αυτοί, είναι περιηγητές που ενδιαφέρονται για εκδρομές, αρχαιότητες, κ.α.».

Όπως ο ίδιος είπε η σεζόν για τα κάμπινγκ που είναι κοντά στη θάλασσα είναι μικρή και διαρκεί περίπου 2-2,5 μήνες, ενώ είναι αρκετά μεγαλύτερη σε αυτά που βρίσκονται κοντά σε πόλεις, ή σε αρχαιολογικούς χώρους.

Ανοδική τάση τα αυτοκινούμενα

«Το αυτοκινούμενο είναι σίγουρα μια ανοδική τάση. Πλέον βλέπουμε πολλούς ταξιδιώτες από τις Βαλκανικές χώρες να έρχονται στην Ελλάδα με αυτοκινούμενα, κάτι που ήταν σπάνιο στο παρελθόν», επισημαίνει ο κ. Δεληδημητρίου και συνεχίζει: «Ως τάση, γενικά το κάμπινγκ είναι ανοδική και ενισχύθηκε μετά την πανδημία, καθώς ο κόσμος έχει ανάγκη να βρεθεί στη φύση. Ελπίζουμε να δούμε νέες επενδύσεις και επιχειρηματίες στον κλάδο μας. Το κάμπινγκ είναι τρόπος ζωής, που δύσκολα αλλάζει».

Ποιοι είναι οι πελάτες των κάμπινγκ

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κάμπινγκ εξηγεί, ότι οι πελάτες των κάμπινγκ στη χώρα μας, προέρχονται από όλη την Ευρώπη, αλλά και την Ελλάδα.

«Υπολογίζουμε ότι σήμερα το ποσοστό των ξένων επισκεπτών στα ελληνικά κάμπινγκ είναι περίπου 50%, όταν παλαιότερα έφτανε το 70%. Υπάρχουν βέβαια ακόμη προορισμοί, όπως η Πελοπόννησος, που το ποσοστό των ξένων φτάνει το 60% ή και το 70%, καθώς διευκολύνει κατά πολύ η πρόσβαση με τα πλοία μέσω Ιταλίας και γενικά η περιοχή παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον».

Όπως τονίζει τα κάμπινγκ από τη φύση τους έχουν φανατικούς πελάτες, οι οποίοι δεν το αλλάζουν με τίποτα. «Ειδικά όσοι έχουν οικογένειες με μικρά παιδιά, τους ενδιαφέρει ακόμη περισσότερο, καθώς τα παιδιά ζουν πιο ελεύθερα μέσα στη φύση».

Αυξήσεις στο 10% φέτος

Ο κ. Δεληδημητρίου λέει ότι φέτος έγιναν αυξήσεις στις τιμές. «Αυξήσεις δεν έγιναν πέρυσι, ενώ ανέβηκαν οι τιμές στα πάντα, πριν την αρχή της σεζόν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, στο τέλος του 2022 να προσπαθούμε να καταλάβουμε αν καταφέραμε να βγάλουμε κάποιο κέρδος. Οι φετινές αυξήσεις κινήθηκαν στο 10% περίπου, ποσοστό που δεν «τρόμαξε» τον κόσμο».

Ο ίδιος εκφράζει την ανησυχία του, για το ότι ο Μάιος και ο Ιούνιος φέτος δεν ήταν καλοί μήνες για τα κάμπινγκ, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τα κέρδη. «Όλα θα εξαρτηθούν πλέον από τους δύο φθινοπωρινούς μήνες, του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, φτάνει ο καιρός να είναι καλός», τονίζει.

Μόδα που φθίνει τα glamping

Για το επίπεδο των ελληνικών κάμπινγκ ο κ. Δεληδημητρίου λέει ότι είναι υψηλό. «Τα ελληνικά κάμπινγκ είναι πολύ αναβαθμισμένα σε σχέση με τον ανταγωνισμό από άλλες χώρες. Πολλές επιχειρήσεις μπήκαν στη λογική να δημιουργήσουν κομμάτι glamping, μέσα στις εγκαταστάσεις τους, δηλαδή κάποια πολυτελή καταλύματα και σκηνές. Πιστεύω ότι είναι μια τάση που θα μεγαλώσει στη χώρα μας, όχι όμως τόσο όσο αναμένουν κάποιοι. Η πολυτέλεια δεν νομίζω ότι είναι κάτι που ταιριάζει στη φύση. Σε κάποιους βέβαια αρέσει, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι είναι μια μόδα που θα περάσει».

Ο ίδιος εξηγεί ότι στη χώρα μας θα συμβεί αυτό που έγινε πριν από 10-15 στη Γαλλία, την Ισπανία, ή στην Ιταλία με τα glamping.

«Μεγάλες επενδύσεις, με δύσκολες αποσβέσεις, που τελικά δεν προχώρησαν καλά. Η ζήτηση έχει ατονήσει, καθώς δύσκολα θα δώσει κάποιος 200 ευρώ για μια πολυτελή σκηνή, ίσως για μια φορά.

Το μότο των ευρωπαίων είναι “ταξιδεύω με το δικό μου σπίτι”. Πολύς κόσμος έχει αγοράσει πολύ καλά αυτοκινούμενα, που κοστίζουν από 50-60.000 ευρώ και πάνω και έχει μέσα του όλες τις ανέσεις», καταλήγει.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα