Η Αθήνα αναδεικνύεται σε κορυφαίο City-Break προορισμό
Διαβάζεται σε 4'Η ελληνική πρωτεύουσα εξελίσσεται σε κορυφαίο city-break προορισμό, με αυξημένη ζήτηση, προσελκύοντας νέες αγορές.
- 18 Δεκεμβρίου 2024 06:39
Με νέο Διοικητικό Συμβούλιο, εμπλουτισμένο με φρέσκια ματιά, εμπειρία και επαγγελματισμό, και στο τιμόνι του τον Ευγένιο Βασιλικό, δεύτερη γενιά ξενοδόχων, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού αποκτά νέα δυναμική.
Η τουριστική κίνηση στην Αθήνα δείχνει σταθερότητα με ανοδικές τάσεις, ακόμα και κατά τη χαμηλή σεζόν, όπως είναι οι μήνες Νοέμβριος και Δεκέμβριος. Τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας καταγράφουν σαφώς καλύτερες πληρότητες σε σύγκριση με πέρυσι, με τον Μαραθώνιο του Νοεμβρίου να λειτουργεί ως τονωτική ένεση στο φινάλε της χρονιάς για την αγορά.
Σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο, η αυξημένη ζήτηση συνεχίζεται τα Σαββατοκύριακα και ενισχύεται ενόψει των γιορτών.
Στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας του νέου ΔΣ με τους δημοσιογράφους του τουριστικού ρεπορτάζ, οι εκπρόσωποι της ΕΞΑΑΑ παρουσίασαν την εικόνα της ξενοδοχειακής αγοράς της περιοχής.
Αθήνα: City-Break προορισμός με προοπτικές
Η ελληνική πρωτεύουσα εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος city-break προορισμός. Το 2024 αναμένεται να κλείσει με μικρή αύξηση σε σχέση με τα 7,5 εκατομμύρια επισκέπτες του 2023, ενώ οι προοπτικές για το 2025 είναι θετικές, υπό την προϋπόθεση ευνοϊκών εξελίξεων στις κύριες αγορές-πηγές, όπως η Γαλλία και η Γερμανία. Ωστόσο, ο κ. Βασιλικός υπογραμμίζει την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών της πόλης, η οποία παραμένει ένα από τα βασικά ζητούμενα.
Η εικόνα του τουρισμού στα νησιά του Αργοσαρωνικού είναι θετική, με ενθαρρυντικές προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη, όπως τόνισαν τα μέλη της Ένωσης Ξενοδόχων. Παράλληλα, η ανάπτυξη του έργου στο Ελληνικό αναμένεται να δώσει νέα πνοή σε αυτά τα νησιά, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και τη ζήτηση. Ήδη διαφαίνεται επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δημιουργία νέων ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών υποδομών, που θα αναβαθμίσουν την τουριστική εμπειρία και θα ενισχύσουν τη δυναμική της περιοχής.
Οι Αμερικανοί πρωταγωνιστούν, ακολουθούν άλλες αγορές
Η Αθήνα αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για τους Αμερικανούς, με τις αναζητήσεις τους για ταξίδια στην ελληνική πρωτεύουσα να έχουν αυξηθεί κατά 50% για το 2025, σύμφωνα με τον κ. Ευριπίδη Τζήκα, μέλος της ΕΞΑ-ΑΑ. Η αύξηση των απευθείας πτήσεων από τις ΗΠΑ – από 56 σε 72 εβδομαδιαίως – ενισχύει περαιτέρω τη ζήτηση. Ωστόσο, οι Αμερικανοί εκφράζουν παράπονα για τις αυξημένες τιμές διαμονής, οι οποίες προσέγγισαν τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με τη μέση τιμή να αγγίζει τα 200 ευρώ τον Ιούνιο.
Αυξημένο ενδιαφέρον καταγράφεται και από άλλες αγορές: οι Ισραηλινοί (+30%), οι Άγγλοι (+10%) και οι Γάλλοι (+2-3%) αναζητούν όλο και περισσότερο την Αθήνα ως προορισμό, ενώ σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει και η κινεζική αγορά. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Τουρισμού εργάζεται για το άνοιγμα της ινδικής αγοράς, που αναμένεται να προσφέρει νέες ευκαιρίες.
Ψώνια, φαγητό και δραστηριότητες στην Αθήνα
Κατά τη διάρκεια της χαμηλής σεζόν, οι επισκέπτες της Αθήνας έρχονται κυρίως για ψώνια και φαγητό. Τα καταστήματα επώνυμων προϊόντων αποτελούν βασικό πόλο έλξης, με τους τουρίστες να θεωρούν τις τιμές πιο συμφέρουσες σε σχέση με τις χώρες τους. Επιλέγουν συνήθως οικονομικά ξενοδοχεία στο κέντρο, ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα για αγορές. Παράλληλα, το ελληνικό φαγητό συνεχίζει να ενθουσιάζει, με τους επισκέπτες να επενδύουν σε γεύματα και δραστηριότητες όπως food tours και wine tastings.
Ενδεικτική της δημοφιλίας της ελληνικής κουζίνας είναι η πρόσφατη ανάρτηση του Γάλλου μπασκετμπολίστα Εβάν Φουρνιέ, ο οποίος χαρακτήρισε τη φέτα στην Ελλάδα ως «καταπληκτική», κάνοντάς την viral.
Οι επισκέπτες της Αθήνας
Οι τουρίστες της Αθήνας είναι κυρίως νέοι και δραστήριοι, ταξιδεύοντας συχνά σε ζευγάρια. Προέρχονται από την Αγγλία, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Γαλλία, καθώς και από ασιατικές χώρες. Επιπλέον, Έλληνες από την επαρχία επισκέπτονται την πόλη για ιατρικούς λόγους, ενισχύοντας τη χειμερινή κίνηση.
Συνεδριακός τουρισμός και ανάπτυξη
Η ανάκαμψη των συνεδρίων και επαγγελματικών εκδηλώσεων συμβάλλει στην ενίσχυση του τουρισμού κατά τη χαμηλή σεζόν. Ο κλάδος εξακολουθεί να διεκδικεί τη δημιουργία ενός Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου, το οποίο θα μπορούσε να εκτοξεύσει τη συνεδριακή δραστηριότητα, προσφέροντας νέα ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας.