“Κομσί Κομσά” η φήμη της Ελλάδας στην Ευρώπη – Πρωτιά για τις εμπειρίες που προσφέρει

“Κομσί Κομσά” η φήμη της Ελλάδας στην Ευρώπη – Πρωτιά για τις εμπειρίες που προσφέρει
Ελ. Βενιζέλος 2021 Thanassis Stavrakis / Associated Press

Έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ για την διαδικτυακή φήμη της χώρα μας και της Αθήνας. Ποια χώρα πήρε τα πρωτεία.

Η πανδημία της Covid αλλά και πολιτικοί και κοινωνικοί λόγοι φαίνεται ότι επηρέασαν αρνητικά τη συνολική τουριστική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας κατά τους τελευταίους τρεις μήνες του 2021, με την Ιταλία να χαίρει της πιο θετικής φήμης συνολικά κατά το ίδιο διάστημα. Η εικόνα βελτιώθηκε τον Ιανουάριο.

Μια μεγάλη έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ με τον Δήμο Αθηναίων που ανατέθηκε στην εταιρεία TCI Research, επιχείρησε τη συλλογή big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς, δηλαδή Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, καθώς και η συλλογή δεδομένων που αφορούν την προσφορά του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Εκεί διαπιστώθηκε η συνολική διαδικτυακή φήμη της χώρας μας και καταγράφηκε το πόσο η πανδημία έχει μεταβάλει σε μεγάλο βαθμό την ταξιδιωτική συμπεριφορά και ιδιαίτερα ως προς τα διεθνή ταξίδια.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι η συνολική φήμη της Ελλάδας και εκείνη της Αθήνας δέχθηκαν πίεση, κατά το τελευταίο τρίμηνο, κυρίως λόγω της πανδημίας και γενικότερα για παράγοντες εκτός τουρισμού. Παρά την αρνητική τάση, η μέση βαθμολογία Φήμης της Ελλάδας στα κοινωνικά δίκτυα παρέμεινε σε επίπεδα συγκρίσιμα με του ανταγωνισμού χάρη στο σταθερό θετικό κοινωνικό πλαίσιο είτε αυτό αφορά σε ευρεία είτε σε εξειδικευμένα θέματα. Η βιωσιμότητα έχει επιβεβαιωθεί ότι είναι θετικός μοχλός φήμης για τον προορισμό, ενώ η Αθήνα μπορεί να βασιστεί σε πολύ θετική ροή κοινωνικού περιεχομένου που σχετίζεται με τον πολιτισμό.

Ποια χώρα έχει την καλύτερη φήμη

Η Ιταλία χαίρει της πιο θετικής φήμης συνολικά στο τέταρτο τρίμηνο, ενισχύοντας τη διαφορά της.

Αν και η συνολική εικόνα της χώρας ήταν εκτεθειμένη σε κάποια αρνητικά δεδομένα, οι αξιολογήσεις που βασίζονται στην εμπειρία των τουριστών δείχνουν αντίθετα μια πολύ θετική ανάκαμψη κατά την ίδια περίοδο, διατηρώντας ένα εξαιρετικό επίπεδο φήμης.

Οι τάσεις επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα και η Αθήνα προσφέρουν ικανοποιητικές τουριστικές εμπειρίες στους off – season επισκέπτες, καταγράφοντας εξαιρετικές βαθμολογίες σε διάφορες διαστάσεις της εμπειρίας όπως ο πολιτισμός, αλλά και δραστηριότητες προσανατολισμένες στη θάλασσα, που υπερβαίνουν τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2021 οι επισκέπτες μπόρεσαν επομένως να ζήσουν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία (Greek Full Experience) στους ελληνικούς προορισμούς, σε ένα πιο «ασφαλές» και απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν πλαίσιο. Το στοιχείο αυτό αποτυπώθηκε σε αύξηση της βαθμολογίας –σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο- σχεδόν για το σύνολο των δεικτών που αξιολογούνται. Επίσης, η αρκετά υψηλή βαθμολογία για την αίσθηση υγειονομικής ασφάλειας επιβεβαιώνει τις προσπάθειες του τομέα για την φροντίδα των επισκεπτών, αξιοποιώντας και μαθαίνοντας από την καλοκαιρινή εμπειρία.

Ποιοι ήταν οι ποιο ευχαριστημένοι επισκέπτες

Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ενώ οι λιγότερο από Γαλλία και Ιταλία. Η βαθμολογία της Ελλάδας από τις αγορές των ΗΠΑ και της Βρετανίας είναι καλύτερη από τον μέσο όρο της βαθμολογίας του προορισμού «Ευρώπη» συνολικά, ενώ υστερεί από τις αγορές της Ολλανδίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας.

Με εξαίρεση την Ολλανδία που έδωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην Αθήνα, όλες οι αγορές έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία στην «άλλη Ελλάδα».

Τι έδειξαν τα στοιχεία του Ιανουαρίου

Σύμφωνα με την ανάλυση για τον Ιανουάριο του 2022, ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα μειώθηκε, ενώ οι δημοσιεύσεις για την Αθήνα αυξήθηκαν ελαφρά. Οι συζητήσεις που σχετίζονται με την πανδημία, οι οποίες αυξήθηκαν τον Δεκέμβριο, υποχώρησαν.

Τον Ιανουάριο, οι συζητήσεις σχετικά με τον παγετό, το χιόνι και τις καταιγίδες στην Ελλάδα μπορεί να έχουν επηρεάσει την εικόνα της Ελλάδας ως «έναν ζεστό ταξιδιωτικό προορισμό», με απήχηση στις συζητήσεις για την κλιματική αλλαγή.

Αντίθετα, το θετικό κλίμα τροφοδοτήθηκε και πάλι από την υψηλή θέση των ελληνικών προορισμών σε διάφορες κατατάξεις (όπως πχ του TripAdvisor που κατατάσσει την Κρήτη ως τον πέμπτο δημοφιλέστερο ταξιδιωτικό προορισμό για το 2022).

Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία, η Ελλάδα ξεπερνά και πάλι σημαντικά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο +0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,2, παγιώνοντας τις θετικές της τάσεις.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα