“Με φόρα” και από το Πάσχα ξεκινά τη τουριστική σεζόν στην Κέρκυρα – Αύξηση 27% στις προκρατήσεις
Διαβάζεται σε 8'
Ψήφος εμπιστοσύνης από Έλληνες και ξένους επισκέπτες για την Κέρκυρα το Πάσχα και συνολικά την τουριστική σεζόν του 2025.
- 08 Απριλίου 2025 04:48
«Με το δεξί» μπαίνει η φετινή τουριστική σεζόν για την Κέρκυρα και με έναρξη το διάσημο Πάσχα, με τις κρατήσεις τόσο για την εορταστική περίοδο όσο και για να το καλοκαίρι να είναι σημαντικά αυξημένες. Η επιστροφή του νησιού των Φαιάκων σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο τουριστικό γίγνεσθαι της Ελλάδας επιβεβαιώνεται και φέτος, όχι μόνο από τα νούμερα που δείχνουν αύξηση προκρατήσεων κατά 27% σε σχέση με πέρυσι, αλλά και από τις νέες σημαντικές αγορές του εξωτερικού που «ανακαλύπτουν» τον προορισμό. Τα νέα ξενοδοχεία, οι σημαντικές ανακαινίσεις παλαιοτέρων, τα διεθνή ξενοδοχειακά brands που «μπήκαν» στην αγορά της Κέρκυρας, αλλά και η αναμόρφωση του αεροδρομίου από τη Fraport, άλλαξαν το τοπίο τα τελευταία χρόνια. Παραδειγματική είναι και η συνεργασία της Αυτοδιοίκησης με τους τουριστικούς και τους άλλους παραγωγικούς φορείς του τόπου.
Η νέα σεζόν στην Κέρκυρα, διαδέχεται το 2024 που είχε πάνω 2,6 εκατ. διαμένοντες επισκέπτες, και πάνω από 800.000 ημερήσιους επισκέπτες από τις απέναντι ακτές και την κρουαζιέρα. Οι διεθνείς αεροπορικές αυξήσεις, παρουσίασαν αύξηση 33% σε σχέση με το 2019, ενώ 30% περισσότερες ήταν και οι αφίξεις της πορθμειακής γραμμής.
Ενωμένοι οι φορείς
Τα αισιόδοξα μηνύματα για τον κερκυραϊκό τουρισμό, μετέφεραν σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σε τουριστικούς συντάκτες στην Αθήνα, ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, η Ένωση Ξενοδόχων Κέρκυρας, το Επιμελητήριο Κέρκυρας και ο Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας. Όπως εξήγησαν, ιδιαίτερη σημασία δίδεται πλέον στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα κύμα επενδύσεων, με πυρήνα τις ανακαινίσεις και ανακατασκευές ξενοδοχειακών μονάδων, με αποτέλεσμα το νησί να διαθέτει ένα ισχυρό δυναμικό άνω των 30 ξενοδοχείων της ανώτατης κατηγορίας των 5 αστέρων. Δυναμικές είναι οι επενδύσεις και στις βίλλες, κάτι που έχει ανεβάσει την Κέρκυρα στην κορυφή του real estate για τη χώρα.
Αμερικανοί, Ινδοί και Κινέζοι ανακαλύπτουν την Κέρκυρα
Η δυναμική της Κέρκυρας αναδεικνύεται και από το έντονο ενδιαφέρον νέων αγορών. Ενώ οι αφίξεις από τη Βόρεια Αμερική είναι χαμηλές, το ενδιαφέρον των αμερικανικών tour operators είναι έντονο και διαρκώς αυξανόμενο, εν μέρει λόγω της δημοφιλίας της Κέρκυρας ως σταθμός της κρουαζιέρας, αλλά και λόγω των διεθνών ξενοδοχειακών brands. Αντίστοιχα υψηλό είναι το ενδιαφέρον από την Ινδία και κυρίως την Κίνα, με την οποία η Κέρκυρα έχει δεσμούς.
Στόχος η επιμήκυνση της σεζόν
Στις δράσεις που υλοποιούνται και πρόκειται να υλοποιηθούν μέσα στην χρονιά για την προώθηση και προβολή του νησιού στην Ελλάδα και τις διεθνείς αγορές, αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων του δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Σπύρος Χαλικιόπουλος. Ο ίδιος έκανε ειδική μνεία στην προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού νησιού, τόσο στην Κέρκυρα, όσο και στα Διαπόντια Νησιά με στόχο την επιμήκυνση της σεζόν.
«Μέσα από την υποδειγματική συνεργασία όλων -τοπικής αυτοδιοίκησης και τουριστικών, παραγωγικών και πολιτιστικών φορέων- παράγεται το ασύγκριτο Κερκυραϊκό Πάσχα, που για εμάς λειτουργεί ως μοντέλο για τη διαχείριση της τουριστικής κίνησης. Επικεντρωνόμαστε στην προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Κέρκυρας, τον πολιτισμό, τη φύση, τα προϊόντα και τη γαστρονομία, την κερκυραϊκή φιλοξενία. Όλα αυτά τα προβάλλουμε στοχευμένα, με επιλογή κοινών-στόχων και αγορών. Ήδη το 2024 είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα σε ειδικό κοινό εξερευνητικού τουρισμού, ενώ οι υπαίθριες αθλητικές διοργανώσεις μας κερδίζουν συνεχώς σε αναγνώριση και συμμετοχές. Παράλληλα, στηρίζουμε την εξωστρέφεια σε ό,τι αφορά στις πολιτιστικές μας εκδηλώσεις, που στην Κέρκυρα είναι ευάριθμες και εξαιρετικής ποιότητας. Κοινός πυλώνας της στρατηγικής μας είναι ο μεθοδικός εμπλουτισμός της ταυτότητας του προορισμού, ώστε να διευρυνθεί η τουριστική σεζόν και να αμβλυνθεί η εποχικότητα, κάτι που ήδη συμβαίνει. Αυτό που μένει είναι να εδραιωθεί, και η Κέρκυρα να μπει δυναμικά στον χάρτη του city break, όπως της αρμόζει», τόνισε ο Αντιδήμαρχος.
Κέρκυρα: Πάσχα-ορόσημο για την έναρξη της τουριστικής περιόδου
Το Πάσχα, που φέτος συμπίπτει με το Καθολικό, αποτελεί ισχυρό πόλο έλξης για τον ελληνικό και διεθνή τουρισμό, σηματοδοτώντας άτυπα την έναρξη της τουριστικής σεζόν. Ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων προχωρά σε σειρά δράσεων για την εύρυθμη λειτουργία της πόλης και τη στήριξη της τοπικής οικονομίας.
Όπως δήλωσε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και Δημοσίων Σχέσεων, κ. Σπύρος Χαλικιόπουλος, «στόχος μας είναι η ασφαλής και ποιοτική φιλοξενία των επισκεπτών, αλλά και η επιμήκυνση της σεζόν, με το Πάσχα να λειτουργεί ως εφαλτήριο για μια δυναμική τουριστική χρονιά». Όπως ανέφερε, ο Δήμος δημιουργεί περιφερειακούς χώρους στάθμευσης και προσφέρει δωρεάν μεταφορά στο κέντρο, ενώ ενισχύεται η πληροφόρηση μέσω ψηφιακών και έντυπων μέσων. Η Τροχαία και οι δημοτικές υπηρεσίες συντονίζονται για την ομαλή προσέλευση. Αναφορικά με το εορταστικό πρόγραμμα, αυτό περιλαμβάνει συναυλίες, εμφανίσεις φιλαρμονικών και υποστήριξη παραδοσιακών δρωμένων όπως οι “μπότηδες”. Εκδηλώσεις διοργανώνονται και σε χωριά, ώστε να αποφευχθεί η υπερσυγκέντρωση στην Παλιά Πόλη και να ενισχυθεί η τοπική οικονομία στην περιφέρεια του νησιού.
Συνέργειες με την αγορά και τουριστικούς φορείς
Σε συνεργασία με επαγγελματίες, ξενοδόχους και συλλόγους, προσαρμόζονται ωράρια και υπηρεσίες για την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης. Παράλληλα, ο Δήμος αναβαθμίζει δημοτικές παραλίες και κοινόχρηστους χώρους, παρακολουθώντας τις ροές σε λιμάνια και αεροδρόμιο. Ο κ. Χαλικιόπουλος τόνισε ότι παρά την προσπάθεια, οι Δήμοι λειτουργούν με περιορισμένες αρμοδιότητες: «Δεν έχουμε λόγο στην αδειοδότηση τουριστικών οχημάτων, ενώ έσοδα όπως το τέλος διανυκτέρευσης περνούν στο κεντρικό κράτος». Ωστόσο, υπογράμμισε ότι η Κέρκυρα αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητές της, θέτοντας τις βάσεις για ένα βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης.
Η ξενοδοχειακή αγορά της Κέρκυρας
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κέρκυρας κ. Χαράλαμπος Βούλγαρης, αναφέρθηκε στην αναβάθμιση των προσφερόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών αλλά και στο ενδιαφέρον που υπάρχει για νέες επενδύσεις. Ιδιαίτερα στάθηκε στις δυνατότητες που υπάρχουν για διαμονή επισκεπτών από όλες τις εισοδηματικές τάξεις. «Η Κέρκυρα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει σημαντικά βήματα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων ξενοδοχειακών υπηρεσιών, κάτι που αντανακλάται τόσο στην ικανοποίηση των επισκεπτών, όσο και στο αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον προορισμό. Αυτό που επιδιώκουμε ως Ένωση, είναι να διατηρηθεί η ποιότητα και η αυθεντικότητα της φιλοξενίας μας, να στηριχθεί η τοπική οικονομία και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Οι ιδιωτικές υποδομές βελτιώνονται, οι υπηρεσίες εκσυγχρονίζονται και η Κέρκυρα είναι πλέον σε θέση να προσφέρει μια ολοκληρωμένη ταξιδιωτική εμπειρία, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου».
Πολλαπλά τα οφέλη από τον τουρισμό
O Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κέρκυρας κ. Κώστας Μουζακίτης ανέλυσε τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τη διασύνδεση του τουρισμού με άλλους κλάδους προς όφελος της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε την ανάγκη περαιτέρω ανάδειξης των τοπικών προϊόντων σε συνεργασία με όλους τους φορείς του νησιού. Όπως ο ίδιος τόνισε «Ο τουρισμός είναι η κινητήρια δύναμη για την τοπική οικονομία και την απασχόληση. Με βάση αυτή την πραγματικότητα, εργαζόμαστε για την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του τουριστικού κλάδου και άλλων τομέων, όπως ο πρωτογενής τομέας, η μεταποίηση, οι υπηρεσίες, το εμπόριο και οι κατασκευές, με στόχο την ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη. Ένα καλό παράδειγμα είναι η δυναμική ανάπτυξη των τοπικών προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο και το κουμ-κουάτ. Είναι όμως ανάγκη να αναπτύξουμε και άλλα παραδοσιακά προϊόντα εκτός από τον πρωτογενή τομέα, όπως στη χειροτεχνία και τη μεταποίηση. Αποστολή μας και είναι η ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, η ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας και η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που έχει καθοριστική σημασία για το μέλλον της οικονομίας της Κέρκυρας και την ευημερία των πολιτών της». Ο κ. Μουζακίτης είπε ότι τα έσοδα από τον τουρισμό το 2024 ανήλθαν σε 1,1 δις ευρώ, συνεισφέροντας στο τοπικό ΑΕΠ κατά 90%, ενώ το 15% των δαπανών των τουριστών κατευθύνεται στο λιανικό εμπόριο.
Νέες αγορές τουριστών
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας κ. Δημήτρης Διαβάτης, ανέπτυξε τις φετινές τάσεις από τις βασικές και αναδυόμενες διεθνείς αγορές για το νησί. Επιπλέον, στάθηκε στην ελληνική αγορά που παραδοσιακά λόγω του Πάσχα ανοίγει δυναμικά τη σεζόν για την Κέρκυρα. «Όσον αφορά στις κύριες αγορές της Κέρκυρας, οι βασικές χώρες προέλευσης επισκεπτών παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία και η Γαλλία, που αντιστοιχούν συνολικά στο 77% περίπου των διεθνών αεροπορικών αφίξεων του νησιού. Ο εσωτερικός τουρισμός είναι επίσης σημαντικός για την Κέρκυρα, που με αιχμή το Κερκυραϊκό Πάσχα, το νησί προσελκύει τους Έλληνες όλο τον χρόνο. Τελευταία παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από νέες για εμάς αγορές, και μάλιστα υψηλής δυναμικής, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ινδία, αλλά και η Μέση Ανατολή. Οι tour operators αυτών των χωρών δίνουν μεγάλη σημασία στις υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και οι υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακές υποδομές, σημεία στα οποία έχουμε πολύ καλές επιδόσεις. Μεγάλη ώθηση για αυτές τις αγορές έχει δώσει η κρουαζιέρα, καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από τις εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών κρουαζιέρας που δεχόμαστε κάθε χρόνο, προέρχεται από αυτές τις αγορές».