Πόσα αεροπορικά ατυχήματα έγιναν το 2022

Πόσα αεροπορικά ατυχήματα έγιναν το 2022
Αεροπορική πτήση Getty Images/iStock

Ποιες ήταν οι αιτίες των αεροπορικών ατυχημάτων που σημειώθηκαν πέρυσι και πόσα από αυτά ήταν θανατηφόρα. Πόσες ήταν οι πτήσεις συνολικά.

Αυξάνεται συνεχώς η ασφάλεια στις αερομεταφορές παγκοσμίως, με την βιομηχανία να κάνει σημαντικά βήματα. Την τελευταία δεκαετία ο κλάδος έχει βελτιώσει τις συνολικές επιδόσεις ασφάλειας κατά 48%, με ποσοστό ατυχημάτων το 2022, 1,21 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις, σε σύγκριση με 2,31 το 2013.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), δημοσιοποίησε όλα τα στοιχεία του 2022 σε σχέση με την ασφάλεια, τα ατυχήματα και τα δυστυχήματα που σημειώθηκαν, αναλύοντας τις πιθανότητες εμπλοκής κάποιου επιβάτη σε ένα περιστατικό.

Πέρυσι σημειώθηκε αύξηση των αεροπορικών ταξιδιών σε σύγκριση με το 2021, καθώς οι περισσότερες κυβερνήσεις ήραν ή χαλάρωσαν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που σχετίζονται με την COVID-19. Σύμφωνα με τα στοιχεία, παγκοσμίως πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 32 εκατομμύρια πτήσεις πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 25% σε σύγκριση με το 2021, ποσοστό όμως που εξακολουθεί να είναι 31% κάτω από το αυτό του 2019.

Ο κλάδος των εμπορικών αερομεταφορών υπέστη 39 συνολικά ατυχήματα το 2022, αυξημένα κατά 29 σε σύγκριση με το 2021. Συνολικά, σημειώθηκε ένα ατύχημα για κάθε 826.088 πτήσεις. Αυτό σημαίνει ότι ένα άτομο που πραγματοποιεί μία πτήση κάθε μέρα, θα χρειαστεί να πετάξει για 2.263 χρόνια πριν βιώσει ένα ατύχημα.

Θανατηφόρα Ατυχήματα

Πέντε ατυχήματα το 2022 οδήγησαν σε θανάτους, σε σύγκριση με επτά το 2021. Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων βελτιώθηκε από 0,27 ανά εκατομμύριο πτήσεις το 2021 σε 0,16 για το 2022, το οποίο ήταν επίσης υψηλότερο από το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων 5 ετών που ήταν 0,20. Παρά τη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων, ο αριθμός των νεκρών αυξήθηκε από 121 σε 158.

Η πλειονότητα των θανάτων σημειώθηκε σε ένα μόνο αεροπορικό δυστύχημα στην Κίνα που στοίχισε τη ζωή σε 132 άτομα. Η επόμενη μεγαλύτερη απώλεια ζωών σημειώθηκε σε δυστύχημα στην Τανζανία που είχε ως αποτέλεσμα 19 θανάτους.

Σε τρία από τα ατυχήματα, έχασαν τη ζωή τους άτομα στο έδαφος και όχι επιβάτες και πλήρωμα. Σε ένα ατύχημα στο αεροδρόμιο Conakry της Γουινέας, μια μοτοσικλέτα μπήκε στον διάδρομο καθώς το αεροσκάφος προσγειωνόταν και συγκρούστηκε με το αεροσκάφος. Και τα δύο άτομα που επέβαιναν στη μοτοσικλέτα έχασαν τη ζωή τους. Σε άλλο ατύχημα, ένα πυροσβεστικό όχημα μπήκε στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο της Λίμα στο Περού την ώρα που ένα αεροσκάφος απογειωνόταν, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δύο πυροσβέστες που επέβαιναν στο όχημα. Ένα τρίτο ατύχημα συνέβη στο Μοντγκόμερι, των ΗΠΑ, όταν ένας εργαζόμενος εδάφους αεροπορικής εταιρείας μπήκε στον κινητήρα ενός αεροσκάφους λίγο μετά την άφιξη του αεροσκάφους στην πύλη, αλλά δεν είχαν κλείσει και οι δύο κινητήρες.

Τα αίτια των ατυχημάτων το 2022

Από τα 39 ατυχήματα αεροσκαφών το 2022, οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της IATA είχαν 10 μη θανατηφόρα και ένα θανατηφόρο ατύχημα. Από αυτά τα 39 ατυχήματα, τα 8 έγιναν λόγω βλάβης στον εξοπλισμό προσγείωσης, 3 σε βλάβες κατά την πτήση, ένα λόγω απώλειας ελέγχου κατά την πτήση και άλλες ζημιές στους αεροδιαδρόμους, κλπ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένα από αυτά τα ατυχήματα δεν σχετίζονται με «σύγκρουση στον αέρα» και «εξάντληση καυσίμων».

Δεδομένα ατυχήματος 10 ετών

Ο κλάδος των ατυχημάτων έχει βελτιώσει τις συνολικές επιδόσεις ασφάλειας τα τελευταία δέκα χρόνια κατά 48%, με ποσοστό ατυχημάτων το 2022 1,21 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις, σε σύγκριση με 2,31 το 2013. Το 2013, υπήρξαν 11 θανατηφόροι ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα 173 θανάτους. Τα τελευταία πέντε χρόνια, σημειώθηκαν κατά μέσο όρο περίπου επτά θανατηφόρα ατυχήματα ετησίως για εμπορικά αεροσκάφη (επιβάτες και φορτίο) με αποτέλεσμα 231 θανάτους κατά μέσο όρο ετησίως.

Ποιες είναι οι πιθανότητες να εμπλακεί κάποιος σε αεροπορικό ατύχημα

Το ποσοστό κινδύνου να χάσει κάποιος τη ζωή του σε ένα αεροπλάνο, ήταν το 2022, στο 0,11, που σημαίνει ότι κατά μέσο όρο ένα άτομο θα πρέπει να κάνει μια πτήση κάθε μέρα, για 25.214 χρόνια, για να του συμβεί κάποιο θανατηφόρο ατύχημα. Πρέπει να σημειωθεί ότι το ατύχημα στην Κίνα που στοίχισε πέρυσι τη ζωή σε 132 άτομα, συνέβη σε μια αεροπορική εταιρεία που δεν ήταν μέλος της ΙΑΤΑ.

Σε δηλώσεις του γενικός διευθυντής της IATA κ. Willie Walsh, τόνισε: «Τα ατυχήματα είναι σπάνια στην αεροπορία. Υπήρξαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα μεταξύ 32,2 εκατομμυρίων πτήσεων το 2022. Αυτό μας λέει ότι οι πτήσεις είναι από τις ασφαλέστερες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να συμμετάσχει ένα άτομο. Όμως, παρόλο που ο κίνδυνος σε μια πτήση είναι εξαιρετικά χαμηλός, υπάρχει. Η προσεκτική ανάλυση των τάσεων που αναδύονται ακόμη και σε αυτά τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας είναι αυτό που θα κάνει τις πτήσεις ακόμα πιο ασφαλείς».

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα