Restart για τον τουρισμό της Χίου – Το νησί που αγαπά τους Έλληνες τουρίστες

Restart για τον τουρισμό της Χίου – Το νησί που αγαπά τους Έλληνες τουρίστες
Το νησί της Χίου Getty Images/iStockphoto

Για το μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού που προωθεί το νησί αλλά και για τις δυνατότητες που προσφέρει στον Έλληνα και ξένο ταξιδιώτη μιλούν στον NEWS 24/7 o αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Χίου κ. Κωνσταντίνος Βεργίνας και η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου κα. Αντιγόνη Μαϊστράλη.

Απαλλαγμένο πλέον από το θέμα του μεταναστευτικού και έχοντας αποποιηθεί από πάντα τον μαζικό τουρισμό, το νησί της Χίου πραγματοποιεί ολική επανεκκίνηση του τουρισμού του, έχοντας ως κύρια προτεραιότητα την ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού και ως βασική αγορά τους Έλληνες τουρίστες αλλά και τους ξένους, που αναζητούν την αυθεντικότητα.

Με μεγάλο φυσικό πλούτο, μοναδικά τοπικά προϊόντα, πολλές και ποικίλες τουριστικές δραστηριότητες και ήπιες τουριστικές υποδομές, η Χίος, επανασυστήνεται στο εγχώριο και διεθνές τουριστικό κοινό, ως ένας προορισμός για ήρεμες διακοπές στην ανέγγιχτη φύση, που μπορεί να προσφέρει ξεχωριστές εμπειρίες. Το νησί του Βόρειου Αιγαίου σήμερα και στην μετά-covid εποχή αποτελεί τον προορισμό – ζητούμενο του σύγχρονου ταξιδιώτη, που αποζητά διακοπές στη φύση, μακριά από το μαζικό τουρισμό.

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Χίου κ. Κωνσταντίνος Βεργίνας, μιλά στο NEWS 24/7 τονίζοντας ότι η στρατηγική που ακολουθεί το νησί για τον τουρισμό αφορά βιώσιμες πρακτικές ανάπτυξης και επισημαίνει ότι οι Έλληνες επισκέπτες είναι πλέον η κύρια αγορά τουρισμού. «Η Χίος έχει συστήσει έναν Φορέα Τουρισμού, μια ομπρέλα που αγκαλιάζει όλο το φάσμα του κλάδου, αφού σε αυτόν συμμετέχουν ο Δήμος, το Επιμελητήριο, η Ένωση Ξενοδόχων, η Εστίαση αλλά και επιχειρήσεις του πρωτογενή τομέα. Είναι μια συλλογική προσπάθεια που συσπειρώνει όλους τους επιχειρηματίες και μεταξύ μας υπάρχει ουσιαστική συνεργασία», λέει ο κ. Βεργίνας. Στο Φορέα έχουν ενταχθεί και οι Οινούσες και τα Ψαρά και ο ίδιος ελπίζει με το νέο νόμο για τα DMO’s να δοθεί η δυνατότητα μετασχηματισμού αυτών των Φορέων και από μη κερδοσκοπικό σωματείο σε ένα επίσημο όργανο.

«Καλούμε τώρα όλους τους επιχειρηματίες του νησιού, όλους εκείνους που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, να γίνουν μέλη του Φορέα Τουρισμού και να στηρίξουν έμπρακτα αυτή την προσπάθεια. Απαιτείται η συμμετοχή όλων για να παράξουμε αποτέλεσμα για το καλό του τόπου μας. Οι Χιώτες ήταν πάντα άνθρωποι που έπαιρναν ρίσκα, στο εμπόριο, στη ναυτιλία και γι’ αυτό κατέκτησαν τον κόσμο. Αυτό ζητούμε τώρα να κάνουν και οι άνθρωποι του τουρισμού», τονίζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού της Χίου.

Οι κύριες αγορές τουριστών της Χίου

Όπως εξηγεί ο κ. Βεργίνας, τα τελευταία χρόνια οι επισκέπτες του νησιού είναι κυρίως Έλληνες. «Από το 2011 ζήσαμε δύσκολες καταστάσεις και ειδικότερα στην κορύφωση του μεταναστευτικού και φτάσαμε το 2016, να φτάσει στη Χίο και η τελευταία πτήση τσάρτερ από Αυστρία. Πριν από όλα αυτά, οι κύριες αγορές μας ήταν οι γερμανόφωνες χώρες αλλά και οι Βέλγοι, οι Ολλανδοί, Νορβηγοί και οι Ιταλοί. Πέρυσι ξεκίνησε πάλι η τουριστική κίνηση, η οποία κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα. Η φήμη ολόκληρης της χώρας έχει ανέβει και αυτό το βλέπουμε και εμείς. Πλέον η κύρια αγορά μας είναι οι Έλληνες και από την πλευρά μας στηρίζουμε πολύ την εγχώρια αγορά με διάφορες κινήσεις. Η Χίος είναι ένας προορισμός που ταιριάζει πολύ στους Έλληνες. Ο πολιτισμός μας, η γαστρονομία, η ποικιλομορφία της φύσης, οι παραλίες μας, τα χωριά και βέβαια η ηρεμία και η ασφάλεια, αλλά και οι τιμές. Είναι ένας προορισμός ιδανικός σίγουρα για την ελληνική οικογένεια με μικρά και μεγαλύτερα παιδιά. Η κίνηση από Τουρκία είναι επίσης σημαντική και μόνο τον Απρίλιο που μας πέρασε το νησί επισκέφτηκαν 2.200 Τούρκοι τουρίστες. Από αυτούς πολλοί είναι εκείνοι που έρχονται ημερήσια εκδρομή αλλά και αρκετοί που διαμένουν περισσότερες ημέρες σε καταλύματα σε όλο το νησί», λέει ο κ. Βεργίνας.

Ποιες είναι οι τουριστικές δυνατότητες της Χίου

Η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου κα. Αντιγόνη Μαϊστράλη, μιλώντας στο NEWS 24/7, εξηγεί τις τουριστικές δυνατότητες του νησιού. «Η Χίος είναι ένας «outsider» προορισμός όπως ήταν πάντα, τώρα όμως είναι η στιγμή του. Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ανάγκη από κάτι διαφορετικό, αυθεντικό, άφθαρτο. Ποτέ οι Χιώτες δεν κατέβαιναν στο λιμάνι με ταμπέλες «room to let», για να προσελκύσουν πελάτες. Σχεδόν στο σύνολο τους οι επιχειρηματίες του τουρισμού του νησιού είμαστε ιδιοκτήτες και δουλεύουμε οι ίδιοι τα καταλύματα, τα εστιατόρια μας. Και παρόλο που το νησί λειτουργεί εποχικά, ποτέ δεν κλείνουμε. Οι ίδιες επιχειρήσεις που είναι ανοικτές το καλοκαίρι είναι και το χειμώνα, ακόμα και στα χωριά», τονίζει η κα. Μαϊστράλη. Αναφορικά με τις υποδομές επισημαίνει: «Έχουμε περίπου 50 ξενοδοχεία – μέλη του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, με τα μεγαλύτερα να βρίσκονται στην πόλη της Χίου και στην περιοχή του Καρφά που είναι και η πιο τουριστική περιοχή του νησιού. Στο σύνολο διαθέτουμε περίπου 5.000 κρεβάτια, σε καταλύματα όλων των τύπων. Τα περισσότερα από αυτά είναι τετράστερα, ενώ διάσπαρτα σε όλο το νησί βρίσκονται μικρά μπουτίκ καταλύματα, ώστε ο επισκέπτης που θέλει να κάνει πολυήμερες διακοπές, μένει κάποιες μέρες στην πόλη και μετά μετακινείται και σε άλλα σημεία για να γνωρίσει τη Χίο. Υπάρχουν ακόμη καλές υποδομές και για μικρά συνέδρια και οργανωμένα γκρουπ. Υπάρχει ενδιαφέρον για μικρές επενδύσεις και το νησί έχει ανάγκη από νέες κλίνες και εμείς υποστηρίζουμε αυτή την προσπάθεια», επισημαίνει η κα. Μαϊστράλη.

Όπως η ίδια εξηγεί, «Η Χίος δεν έχει ποτέ συνωστισμό, ακόμα και τους μήνες αιχμής. Τώρα που αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που το αναζητά ο ταξιδιώτης περισσότερο από ποτέ, εμείς το έχουμε και το είχαμε πάντα. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες εξυπηρέτησης των τουριστών είναι υψηλό, ακριβώς διότι οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι οικογενειακές και το ανθρώπινο στοιχείο και η φιλοξενία είναι πρωταγωνιστής. Γι’ αυτό το λόγο το ποσοστό των επαναλαμβανομένων επισκεπτών μας είναι μεγάλο και στους ξένους και στους Έλληνες. Όποιος γνωρίζει το νησί και τον κόσμο του επιστρέφει ξανά και ξανά».

Η πορεία της τουριστικής κίνησης το 2022

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χίου κ. Βεργίνας τονίζει ότι «Σήμερα ναι μεν δεν έχουμε πτήσεις τσάρτερ απευθείας στη Χίο, όμως ήδη από πέρυσι υποδεχόμαστε πολλούς ξένους, κυρίως Γάλλους και Γερμανούς. Επίσης υπάρχουν πολλοί ξένοι που αγοράζουν σπίτια». Η πρόεδρος των Ξενοδόχων κα. Μαϊστράλη εξηγεί ότι «Η ζήτηση για φέτος είναι έντονη, όπως σε όλη την Ελλάδα. Είναι προφανές ότι ο κόσμος διψάει να ταξιδέψει, χωρίς να νοιάζεται ιδιαίτερα για τις τιμές. Εμείς αναμένουμε και ένα μεγάλο κύμα από την ομογένεια, τους Χιώτες από όλο τον κόσμο, που ανυπομονούν να έρθουν στο νησί μετά από δύο χρόνια πανδημίας».

Στόχος η Βιώσιμη Ανάπτυξη

Μιλώντας για τη στρατηγική του Δήμου για τον τουρισμό, ο κ. Βεργίνας εξηγεί ότι βασίζεται στην ανάπτυξη του βιώσιμου τουρισμού. «Στοχεύουμε και ποντάρουμε τουριστικά στην ποικιλομορφία του της φύσης του νησιού, στο τόσο ιδιαίτερο αυτό περιβάλλον και όχι μόνο στις παραλίες. Η Χίος είναι διαφορετική σε κάθε της γωνιά. Το τοπίο αλλάζει, εναλλάσσεται, η φύση, το μικροκλίμα, όλα. Στη Βόρεια Χίο το τοπίο είναι εντελώς διαφορετικό από ότι στη Νότια. Είναι ένα μοντέλο ιδανικό για διακοπές όλο το χρόνο. Το τουριστικό προϊόν της Χίου είναι ιδιαίτερα πλούσιο, υπακούει στον ήπιο τουρισμό και αναζητούμε την ήπια ανάπτυξη. Τα Μαστιχοχώρια, ο Κάμπος, οι μοναδικές παραλίες, το βουνό, τα εξαιρετικά και μοναδικά τοπικά προϊόντα, η γαστρονομική μας κουλτούρα, οι πεζοπορικές διαδρομές και τόσα άλλα, συνθέτουν έναν προορισμό, που αποζητά ο σύγχρονος ταξιδιώτης. Πέρα από τη μαστίχα, το Χιώτικο Μανταρίνι είναι επίσης μοναδικό στον κόσμο και συνδέεται επίσης με την ιστορία του νησιού, όπως και οι ελιές, τα τριαντάφυλλα, το κρασί και βέβαια το ούζο», επισημαίνει ο κ. Βεργίνας.

Τα κύρια προβλήματα

«Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε έχουν σχέση με τις υποδομές, έργα που απαιτούν τη σύμπραξη πολλών φορέων», τονίζει ο κ. Βεργίνας. «Το θέμα της υδροδότησης έπρεπε να είχε λυθεί γιατί μας απασχολεί εδώ και 40 χρόνια, όπως και το θέμα του νέου αεροδρομίου που ευτυχώς έχει μπει σε ένα δρόμο. Επίσης χρειαζόμαστε ένα καλύτερο λιμάνι, που θα μας επιτρέπει να δεχόμαστε κρουαζιερόπλοια. Είναι σημαντικό ότι το θέμα του μεταναστευτικού έχει λυθεί, τουλάχιστον προς το παρόν. Δυστυχώς αυτό το θέμα μεγαλοποιήθηκε πολύ. Η εικόνα που έβγαινε προς τα έξω, δεν είχε σχέση με την πραγματικότητα που βιώναμε εδώ», τονίζει. Καταλήγοντας ο κ. Βεργίνας, λέει: «Ουσιαστικά μετά τη λύση του μεταναστευτικού και τη λήξη της πανδημίας, η Χίος έκανε επανεκκίνηση στον τουρισμό της. Σαφώς και δεν έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε μεγάλο αριθμό τουριστών, όμως προσπαθούμε να επιμηκύνουμε τη σεζόν μας. Φέτος είδαμε μετά από πολλά χρόνια τους πρώτους ξένους τουρίστες από το Πάσχα και αυτό είναι πολύ σημαντικό».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα