Tα σούπερ μάρκετ είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του φετινού τουρισμού

Διαβάζεται σε 4'
Tα σούπερ μάρκετ είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι του φετινού τουρισμού
Ο επισιτισμός των τουριστικών περιοχών δέχθηκε μεγάλο πλήγμα φέτος, με τον κόσμο να προτιμά τα σούπερ μάρκετ. iStock

Τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν πως ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στους τουριστικούς προορισμούς εκτινάχθηκε το καλοκαίρι. Το κόλπο που εφάρμοσαν οι τουρίστες για να μην πληρώνουν.

Ο πρόεδρος εργαζομένων καταναλωτών, Αντώνης Ραυτόπουλος, ο πρόεδρος εργαζομένων στον τουρισμό, Γιώργος Χόντζογλου και μίλησαν στην εκπομπή του Open, «Ώρα Ελλάδος» για τα στοιχεία που υπάρχουν, σχετικά με τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων.

Στην ερώτηση για τον αριθμό των πολιτών που κατάφεραν να πάνε φέτος διακοπές, ο κύριος Χόντζογλου είπε πως «κάναμε έρευνα με τα πρωτοβάθμια σωματεία, σε όλη τη χώρα για τους εργαζομένους 12μηνης σύμβασης σε ξενοδοχεία και επιχειρήσεις εστίασης και είδαμε πως κατάφεραν να πάνε μόλις 4 στους 10.

Κι αυτοί είτε φιλοξενούμενοι σε φιλικά και συγγενικά σπίτια, είτε μείωσαν τις διανυκτερεύσεις κατά μέσο όρο στις 3.

Κάτι άλλο που είδαμε σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Χαλκιδική και το Βόρειο Ιόνιο, είναι η επιστροφή στις προ 2017 εποχές και τα all inclusive.

Δεν βλέπουμε τους τουρίστες https://www.news247.gr/tourismos/ έξω από τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Αυτοί που κινούνται στις πόλεις, είναι όσοι έχουν επιλέξει το Airbnb που δεν πηγαίνουν για φαγητό σε μια ταβέρνα ή ένα εστιατόριο. Πηγαίνουν και ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ, για να μαγειρέψουν στο διαμέρισμα.

Σύντομα θα δούμε τα επίσημα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας για τον τουρισμό. Μπορεί σε αφίξεις να πλησιάζουμε αυτές του 2019, που είναι κάτι πολύ ελπιδοφόρο, όμως σε κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των επισκεπτών μας είμαστε πολύ πίσω».

Δηλαδή, οι τουρίστες δεν ξόδεψαν στον επισιτισμό.

Ο κύριος Ραυτόπουλος ενημέρωσε πως «ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στους τουριστικούς προορισμούς αυξήθηκε κατά 20 έως 30%, την περίοδο Ιουλίου, Αυγούστου».

Ο κόσμος ενδεχομένως να ήταν περισσότερος στα νησιά, αλλά δεν έδιναν πολλά χρήματα για το φαγητό τους.

«Υπήρχαν μειώσεις στον επισιτισμό που ήταν πολύ πιο ακριβός από πέρυσι» υπογράμμισε ο κύριος Χόντζογλου, «όταν δυο άτομα θέλουν σχεδόν 100 ευρώ για να γευματίσουν, θέλουν 200 σε μια ημέρα για να φάνε.

Κι εδώ στην Αττική εγώ ο ίδιος προχθές, για δυο άτομα πλήρωσα 100 ευρώ στην παραλία». Προφανώς υπάρχουν και περιπτώσεις νησιών, στα οποία μπορεί να φάει -καλά- ένα ζευγάρι με το μισό ποσό. Αλλά δεν είναι ο κανόνας.

Το φαινόμενο με τις μεγάλες παρέες που έκαναν μεγάλους λογαριασμούς, αλλά δεν πλήρωναν

Η πρόεδρος επισιτισμού και διασκέδασης στο Ηράκλειο Κρήτης, Μαρία Αντωνακάκη προστέθηκε στην παρέα της εκπομπής, με την καθ’ ύλην αρμόδια να επιβεβαιώνει τα στοιχεία για την άνοδο των all inclusive και των σούπερ μάρκετ.

«Το βλέπουμε καθημερινά πως ο κόσμος μας είναι πολύ φειδωλός. Οι επισκέπτες μας δεν καταναλώνουν πλέον, όπως έκαναν κάποτε -όταν έσφυζε από τη ζωή η πόλη και δεν έκαναν παζάρια.

Δυστυχώς μας έχει ανησυχήσει πολύ πως αυτά τα φαινόμενα που ζήσαμε φέτος, θα αντικατοπτριστούν ιδιαίτερα το χειμώνα στις επιχειρήσεις μας και δεν ξέρουμε πώς θα το αντιμετωπίσουμε» επισήμανε η κυρία Αντωνακάκη.

Αποκάλυψε και ένα νέο φαινόμενο που ίσχυσε φέτος παντού.

«Υπάρχουν περιστατικά επισκεπτών που με σύστημα έρχονται στις επιχειρήσεις μας, κάθονται, κάνουν μεγάλους λογαριασμούς και ένας, ένας φεύγουν, ενώ κάνουν και καβγάδες προκειμένου να μην πληρώσουν».

Φορούν το βραχιόλι του all inclusive που έχει ισχύ μόνο για τους χώρους του ξενοδοχείου τους (όπου έχουν προπληρώσει την παροχή υπηρεσιών) και κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.

«Και την αστυνομία να καλέσουμε, το πολύ πολύ να γίνει μια προσαγωγή και μετά από λίγο να αφεθούν ελεύθεροι. Άρα δεν τους φοβίζει αυτό. Το πρόβλημα είναι η νοοτροπία αυτών των ανθρώπων που νομίζουν πως μπορούν να έλθουν στα μαγαζιά, να καταναλώσουν ό,τι θέλουν και να φύγουν δίχως να πληρώσουν. Δεν υπάρχει σεβασμός.

Οι πελάτες έχουν αποθρασυνθεί. Η νοοτροπία του ‘πάνω και κάνω ό,τι θέλω σε μια χώρα, σε μια πόλη’ είναι ό,τι χειρότερο.

Πρόσφατα σε μια επιχείρηση που ζητήσαμε το λόγο γιατί δεν ήθελαν να πληρώσουν, βρήκαν 1000 δικαιολογίες. Πως οι τιμές ήταν πολύ υψηλές, πράγμα που δεν ίσχυε καθώς αναγράφονταν στους καταλόγους. Με θράσος μας είπαν ‘φέρτε την αστυνομία’, αφού ήξεραν πως δεν θα γίνει κάτι».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα