Ξενοδόχοι Θεσσαλονίκης: “Προτεραιότητες των ανθρώπων της αυτοδιοίκησης οι εκλογές και η προσωπική προβολή”
Διαβάζεται σε 4'Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης καταγγέλλει την αδιαφορία της τοπικής αυτοδιοίκησης για τον τουρισμό της πόλης. Αναφέρει ανεπαρκή καθαριότητα και ηχορύπανση, ενώ υποστηρίζει την ανάγκη για επαγγελματική προώθηση χωρίς πολιτική επιρροή.
- 27 Σεπτεμβρίου 2023 07:53
Με συγκεκριμένες κατηγορίες προς τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) καταγγέλλει για ακόμη μια φορά την αδιαφορία τους για την ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης.
Η Ένωση με ανακοίνωση της αποκαλύπτει ότι ενώ παρουσίασε στο Δήμαρχο της Θεσσαλονίκης και την πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού (ΟΤΘ) της πόλης – χωρίς να αναφέρει τα ονόματα τους δηλαδή του Κωνσταντίνου Ζέρβα και της Βούλας Πατουλίδου – ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου το οποίο άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, εκείνοι «είχαν ως προτεραιότητα τις εκλογές και την προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας».
Στην ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων θέτει το δίλλημα για το «αν πρέπει να πιστέψουμε το «η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας», που είχε πει σε πρόσφατη συνέντευξη της η πρώην υπουργός Τουρισμού και πρόεδρος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, ή το «Superduper” success story των υπευθύνων της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Για το τελευταίο προφανώς αναφέρονται στην καμπάνια του Οργανισμού Τουρισμού της πόλης, που πρόσφατα σε διαφημιστικό βίντεο παρουσιάζονται ως σήματα κατατεθέν της Θεσσαλονίκης ο φραπές και η λέξη “μαλ…ς”. Το επίμαχο βίντεο δημοσιεύτηκε ως reel στο Instagram και το οποίο πλέον έχει κατέβει
Στον αυτόματο πιλότο ο τουρισμός
Οι ξενοδόχοι της πόλης υποστηρίζουν ότι ο τουρισμός κινείται στον αυτόματο πιλότο και στηρίζεται στον οδικό τουρισμό των γειτονικών χωρών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5αστερου ξενοδοχείου που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τον Ιούνιο 127 ευρώ/71%, για τον Ιούλιο 131 ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135 ευρώ/63%, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για τους τρεις αυτούς μήνες ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284 ευρώ/89% (Ιούλιος) και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος).
Η εμφανέστατη ψαλίδα στα νούμερα των δύο προορισμών, δείχνει στην ουσία τη διαφορά της ζήτησης αλλά και την ποιοτική διαφορά των επισκεπτών που εδώ είναι κυρίως Βαλκάνιοι, ενώ στην Αθήνα Αμερικανοί, Δυτικοευρωπαίοι, Κινέζοι κτλ.». Ως συνέπεια αυτού, η ΕΞΘ λέει ότι αυτό αποτιμάται στις εισπράξεις της εστίασης, της αγοράς αλλά και όλων των εμπλεκομένων με τον τουρισμό επιχειρήσεων και τελικά στο κατά κεφαλή εισόδημα των πολιτών που βέβαια είναι αντίστοιχα μειωμένο.
Τραγική η εικόνα της καθαριότητας
Ως τραγική χαρακτηρίζουν την εικόνα της καθαριότητας στην πόλη της Θεσσαλονίκης οι ξενοδόχοι της, τονίζοντας ότι τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι καθαροί οι βασικοί χώροι που διέρχονται επισκέπτες. Στην ανακοίνωση της η ΕΞΘ, υποστηρίζει ότι αυτό που θα πρέπει να προσεγγίσει και μέσω ενός στρατηγικού σχεδίου είναι η βελτίωση και στο θέμα της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών, αλλά και στην ανεύρεση νέων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων επισκεπτών, γεγονός που θα βελτιώσει και το κυκλοφοριακό.
Μόνο η κρουαζιέρα προβάλει τη Θεσσαλονίκη
Για το θέμα της αύξησης της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη, οι ξενοδόχοι της πόλης συγχαίρουν τον πρόεδρο και δ.σ. του ΟΛΘ Αθανάσιο Λιάγκο «όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης μέσω αυτών των επισκεπτών, γιατί δυστυχώς άλλη προβολή στο εξωτερικό δε γίνεται εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων». Μάλιστα τονίζουν ότι «Τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες για αυτή την αύξηση όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα, χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης».
Η ανακοίνωση καταλήγει ότι θα πρέπει να ακολουθήσει μέσα από το σχέδιο μια καθαρά επαγγελματική προώθηση του προορισμού, «στην οποία δε θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δε θα καταλήγει σε δυσφήμιση του προορισμού και συγνώμες όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα μιας και έγινε γνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή».