Τράπεζα Πειραιώς: Δυναμική ανάπτυξη “εντός συνόρων” με χρηματοδότηση της οικονομίας

Διαβάζεται σε 6'
Τράπεζα Πειραιώς
Τράπεζα Πειραιώς eurokinissi

Επιτεύξιμοι οι στόχοι για νέα δάνεια το 2024 με την διοίκηση να εκτιμά ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης εντός Ελλάδος. Τι δήλωσε ο Χρ. Μεγάλου για την αγορά των χρηματοδοτήσεων, την αναζήτηση ευκαιριών, τον μεγάλο ευρωπαϊκό στόχο και την νέα εταιρική ταυτότητα του Ομίλου.

Εφικτό χαρακτήρισε τον στόχο για νέα δάνεια ύψους 1,6 δις. ευρώ για το 2024, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, ξεκαθαρίζοντας ότι η στρατηγική της τράπεζας περιλαμβάνει κυρίως την ανάπτυξη της εντός των ελληνικών συνόρων όπου υπάρχουν σημαντικά ακόμη περιθώρια διεύρυνσης των εργασιών.

Σε δημοσιογραφική εκδήλωση για τη νέα εταιρική ταυτότητα της Τράπεζας Πειραιώς, ο κ. Μεγάλου «ανέφερε ότι παρά τις δυσκολίες ο στόχος που έχει τεθεί για την πιστωτική επέκταση του 2024 είναι επιτεύξιμος και επανέλαβε ότι στο πλαίσιο χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας η τράπεζα στοχεύσει για τα επόμενα χρόνια στην αύξηση του δανειακού της χαρτοφυλακίου κατά 5 – 6% σε ετήσια βάση.

Παρουσιάζοντας συνολικά την αγορά των χρηματοδοτήσεων ο κ. Μεγάλου σημείωσε πως η Πειραιώς είναι ο μεγαλύτερος τραπεζικός παίκτης στην αγορά σε ότι αφορά στα μεγάλα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ κυρίαρχη επιλογή αποτελεί και η χρηματοδότηση των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Από την πλευρά του ο κ. Θ. Τζούρος, ανώτερος γενικός διευθυντής, Chief Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Πειραιώς ανέφερε ότι από τα 17 δισ. ευρώ των δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης, οι τράπεζες έχουν συμβασιοποιήσει τα  5 δισ. ευρώ και έχουν προχωρήσει στην εκταμίευση του 1,5 δις. ευρώ. Στο κομμάτι των συμβασιοποιήσεων η Τράπεζα Πειραιώς έχει, σύμφωνα με τον κ. Τζούρο, την «μερίδα του λέοντος» με περίπου 1,4 με 1,5 δισ. ευρώ, ενώ συμπλήρωσε πως από τα  92 αιτήματα χρηματοδότησης το 50% αφορούν επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων ύψους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Τα παράδοξα των στεγαστικών

Για το στεγαστικό πρόβλημα ο κ. Μεγάλου τόνισε ότι δεν αποτελεί εξίσωση μόνο για το οικονομικό επιτελείο αλλά και για τις ίδιες τις τράπεζες τονίζοντας χαρακτηριστικά «ότι η αγορά της στεγαστικής πίστης μας απασχολεί και έχουμε κάνει διάφορες ασκήσεις, διότι έχουμε το εξής παράδοξο, ενώ η αγορά και οι τιμές ανεβαίνουν δεν βλέπουμε διάθεση από τους πελάτες να δανειστούν καθώς οι αγοραπωλησίες γίνονται με ίδια κεφάλαια των αγοραστών. Αντίθετα καταγράφεται σημαντική ανταπόκριση για τα υποβοηθούμενα από το κράτος προγράμματα και ιδιαίτερα για το «Σπίτι Μου» όπου το μερίδιο αγοράς της Πειραιώς ανέρχεται στο 35%.

Ερωτηθεί για την προσέλκυση επενδύσεων ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου υπογράμμισε πως «η Ελλάδα έχει μεγάλο περιθώριο στο ρυθμό ανάπτυξης, και εξέφρασε την αισιοδοξία του παρά την σημαντικές γραφειοκρατικές δυσκολίες που εξακολουθούν να υπάρχουν.

Επέκταση εντός συνόρων

Την ίδια στιγμή ο κ. Μεγάλου εμφανίστηκε ξεκάθαρος ότι η ελληνική αγορά αποτελεί τον πυρήνα των εργασιών του ομίλου και ότι θα συνεχίσει να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης κλείνοντας ουσιαστικά την συζήτηση για πιθανές εξαγορές στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Ν.Α Ευρώπης και της Β. Αφρικής. Ανέφερε στο παράδειγμα της επικείμενης ανάπτυξης των ψηφιακών τραπεζικών εργασιών που θα «φέρουν» σημαντικά έσοδα για τον Όμιλο και στο Asset Management όπου αναζητούν υπό διαχείριση κεφάλαια για να ενισχύσουν το υπάρχον ενεργητικό του Ομίλου.

Μέχρι τέλος Ιουνίου η άδεια για την ψηφιακή τράπεζα

Παρά το γεγονός ότι ο κ. Μεγάλου απέφυγε να δώσει αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με την έναρξη λειτουργίας της ψηφιακής τράπεζας Snappi, η οποία αποτελεί ένα από τα σημαντικά projects της τράπεζες για το αμέσως προσεχές διάστημα, διευκρίνισε ωστόσο ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να έχει λάβει άδεια από την ΤτΕ. Μάλιστα τόνισε ότι «η αγορά αλλάζει προς τη νέα ψηφιακή εποχή και θα είμαστε παρόντες, καθώς θέλουμε να έρθουμε πιο κοντά στη νέα γενιά. Με την Snappi «μπορούμε να κάνουμε πράγματα και στην Ευρώπη», υπογραμμίζοντας τη μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης των εργασιών της Πειραιώς σε όλα τα επίπεδα. Μάλιστα όπως είπε η Πειραιώς επενδύει 150 εκατ. ευρώ το χρόνο για την ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών της και θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 450 εκατ. ευρώ στην τριετία 2024-2026.

Η ευρωπαϊκή σύγκριση

Παρουσιάζοντας την νέα εταιρική ταυτότητα της τράπεζας ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς τόνισε χαρακτηριστικά ότι «Θέλουμε να οδηγούμε την αγορά και να συγκρινόμαστε με τις ευρωπαϊκές τράπεζες» και επανέλαβε τους αναβαθμισμένους στόχους για το 2024, οι οποίοι και περιλαμβάνουν καθαρά κέρδη ύψους 1 δισ. ευρώ, από 900 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός στόχος και καθαρά έσοδα από τόκους στα 2 δισ. ευρώ από 1,9 δισ. ευρώ αρχικά.

Ο κ. Μεγάλου αναφέρθηκε και στην πορεία της τράπεζας τα τελευταία 7 χρόνια, σημειώνοντας πως: Όταν παρουσιάσαμε το σχέδιο «Agenda 2020» υπήρχε μεγάλος σκεπτικισμός αν θα τα καταφέρουμε. Τότε είχαμε 52% «κόκκινα» δάνεια στο χαρτοφυλάκιο μας και σήμερα είμαστε μία από τις πιο αποδοτικές τράπεζες στην Ευρώπη. Θέλουμε να «πιάσουμε» τους στόχους που έχουμε παρουσιάσει στην επενδυτική κοινότητα και φυσικά να χρηματοδοτούμε την ελληνική οικονομία.

Ερωτηθείς για την χρηματιστηριακή αξία της τράπεζας ο κ. Μεγάλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα έπρεπε να συμβαδίζει με την αξία που δημιουργείται και παραδέχθηκε ότι η μετοχή έχει ακόμα λίγο δρόμο να διανύσει. Παράλληλα χαρακτήρισε την πρόσφατη έγκριση από τον επόπτη για την πληρωμή μερισμάτων ως απόδειξη για την επιστροφή των ελληνικών τραπεζών στην κανονικότητα

Επιτόκια και κόστος

Σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση της ΕΚΤ να μειώσει τα βασικά επιτόκια του ευρώ κατά 0,25% ο Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς τάχθηκε με την πλειοψηφία των εκτιμήσεων των αναλυτών, σύμφωνα με την οποία οι μειώσεις που θα ακολουθήσουν μέχρι το τέλος του έτους θα είναι τελικά δύο και όχι τρεις όπως αρχικά ανέμενε η αγορά. Ερωτηθείς για την στρατηγική της τράπεζας στο μέτωπο των καταθέσεων τόνισε ότι « δεν θα ξεκινήσει άμεσα η αποκλιμάκωση των επιτοκίων καθώς το κόστος των καταθέσεων αλλά και η προσέλκυση νέων δεν αποτελεί πρόβλημα για την τράπεζα».

Τέλος έκανε γνωστό ότι ο κύκλος της μείωσης προσωπικού δεν έχει κλείσει για τον Όμιλο και θα ακολουθήσει και νέος γύρος με εθελούσιες εξόδους καθώς η τράπεζα διαθέτει προσωπικό με αρκετά ψηλό μέσο όρο ηλικίας και να απαιτείται η σχετική ανανέωση του.

Το νέο επικοινωνιακό μότο

«Οι άνθρωποι είμαστε γεμάτοι ιστορίες. Να τις ακούς είναι σπουδαίο. Να τις στηρίζεις είναι Πειραιώς».  Πρόκειται για το μότο της διαφημιστικής καμπάνιας που εστιάζει στην στήριξη της επιχειρηματικότητας, του αγροτικού κόσμου και φυσικά των νέων ψηφιακών τραπεζικών εργαλείων. Ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε την νέα εταιρική ταυτότητα από τον Νοέμβριο του 2022, με στόχο να στρέψουμε το βλέμμα μας στο μέλλον.

Και από την πλευρά του ο κ. Β. Κουτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Chief Retail Βanking της Τράπεζας Πειραιώς τόνισε κατά την διάρκεια της εκδήλωσης ότι στόχος είναι να δείξουμε πως είμαστε μία τράπεζα με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη ευελιξία. Σήμερα το 98% των συναλλαγών πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, όμως έχουμε όμως γνώση της αξίας που προσφέρει ένα κατάστημα ειδικά στις συμβουλές προς τον πελάτη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα