Τράπεζες: 100.000 συνδρομητές web banking σε 15 μέρες
Η μαζική στροφή των πελατών στα εναλλακτικά δίκτυα συνεπάγεται και σημαντική αύξηση των εσόδων από προμήθειες για τις τράπεζες. Οι επιδόσεις των τεσσάρων τραπεζών σε έσοδα από προμήθειες το 2019.
- 03 Απριλίου 2020 06:22
Περίπου 100.000 συνδρομητές e banking έχουν εγγράψει το τελευταίο δεκαπενθήμερο οι τράπεζες λόγω των νέων δεδομένων που δημιουργεί σε όλο το φάσμα των συναλλαγών η πανδημία του κορονοϊού με την τάση κατακόρυφης αύξησης να συνεχίζεται σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών και τις επόμενες εβδομάδες.
Όλες οι συνήθεις τραπεζικές συναλλαγές – όπως είναι οι κάθε φύσεως πληρωμές προς δημόσιους οργανισμούς, ταμεία, εφορίες, μεταφορές ποσών, εμβάσματα κλπ. – μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα από τα εναλλακτικά δίκτυα γεγονός που ωθεί και τους τελευταίους δύσπιστους πελάτες στην χρήση τους. Προφανέστατα και ο περιορισμός των μετακινήσεων προκαλεί σειρά σημαντικών αλλαγών στην καθημερινότητα των πολιτών, γεγονός που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστες και τις τραπεζικές συναλλαγές.
Η στροφή αυτή των πελατών συνεπάγεται όπως είναι φυσικό και σημαντική αύξηση των εσόδων από προμήθειες για τις τράπεζες και μάλιστα σε μια περίοδο που οι υπόλοιπες τραπεζικές εργασίες βρίσκονται στο ναδίρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα έσοδα από προμήθειες κινήθηκαν αυξητικά και για τις τέσσερις συστιμικές τράπεζες για την χρήση του 2019.
Συγκεκριμένα τα καθαρά έσοδα προμηθειών της Τράπεζας Πειραιώς διαμορφώθηκαν στα 318 εκατ. ευρώ για το 2019, αυξημένα κατά 9% σε ετήσια επαναλαμβανόμενη βάση, ενώ για το ίδιο διάστημα τα Καθαρά Έσοδα από Προμήθειες της Alpha Bank αυξήθηκαν κατά 9,1 εκατ. ευρώ ή 2,7% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε 340,1 εκατ. ευρώ ευρώ. Τα καθαρά έσοδα από αμοιβές και προμήθειες της Eurobank ενισχύθηκαν κατά 13,6% σε ετήσια βάση και ανήλθαν για το 2019 σε 354 εκ. ευρώ.
Σε σχέση με το 2018, τα καθαρά έσοδα από προμήθειες της Εθνικής Τράπεζας αυξήθηκαν κατά 5,9% και διαμορφώθηκαν σε €242 εκατ. το 2019, λόγω της σημαντικής ανάκαμψης των εσόδων από προμήθειες Λιανικής Τραπεζικής (+13% σε ετήσια βάση), με τις προμήθειες σχετιζόμενες με τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα, ψηφιακά δίκτυα και δάνεια να αυξάνονται σχεδόν κατά 20% σε ετήσια βάση.
Ωστόσο και δεδομένων των δραματικών συνεπειών που προκαλεί η πανδημία του κορονοϊού σε όλο το φάσμα της οικονομίας δεν πρέπει να αποκλειστεί, στο πλαίσιο των γενικότερων μέτρων στήριξης, οι τράπεζες να εξετάσουν και θέμα εξορθολογισμού των χρεώσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το τελευταίο δεκαπενθήμερο η Εθνική Τράπεζα είχε 45.000 εγγραφές νέων χρηστών web banking εκ των οποίων 6.000 εγγραφές μέσα σε μία μόλις ημέρα, ενώ τους τελευταίους δύο μήνες εκδόθηκαν 47.000 χρεωστικές κάρτες.
Τους 25.000 πλησιάζουν οι νέοι κωδικοί e banking της Alpha Bank για το ίδιο διάστημα, ενώ αρκεί κανείς να έχει επισκεφθεί ένα κατάστημα της τράπεζας προκειμένου να διαπιστώσει ότι αποτελεί βασική στρατηγική της τράπεζας η ενθάρρυνσης των πελατών της για τη χρήση των εναλλακτικών τρόπων συναλλαγής.
Η Τράπεζα Πειραιώς που επένδυσε άλλωστε και πρώτη στα εναλλακτικά δίκτυα καταγράφει το τελευταίο δεκαπενθήμερο περισσότερες από 1500 εγγραφές την ημέρα.
Όσο για τη Eurobank τις τελευταίες δέκα μέρες εκδόθηκαν πάνω από 7.500 νέοι κωδικοί e banking, ενώ 1.600 επιπλέον επιχειρήσεις απέκτησαν πρόσβαση στην πρωτοποριακή υπηρεσία video banking τις δύο τελευταίες εβδομάδες, μέσω της οποίας εκτελούν σχεδόν όλες τις τραπεζικές εργασίες εκ του μακρόθεν.
Οι περισσότερες εγγραφές νέων συνδρομητών και με σημαντική διαφορά, έγιναν κατόπιν on line αιτήματος, ενώ υπήρξαν και κάποιες επισκέψεις σε καταστήματα.
Προφανώς, η εντυπωσιακή αυτή άνοδος αφορά ήδη υπάρχοντες πελάτες των τραπεζών, που απλώς αποφάσισαν να εγγραφούν και να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής τραπεζικής, είτε από απόσταση κατεβάζοντας τη σχετική εφαρμογή (όπου διατίθεται), είτε on line, είτε ακόμη – σε περιορισμένο αριθμό – και με φυσική παρουσία.