Ξεμπλοκάρει το έργο για τον προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά
Διαβάζεται σε 3'Το έργο περιλαμβάνεται στο MasterPlan του ΟΛΠ ΑΕ το οποίο επίσης περιλαμβάνει υποστηρικτικές επενδύσεις που συμπληρώνουν την επένδυση στην κρουαζιέρα.
- 07 Νοεμβρίου 2024 07:21
Στο ΕΣΠΑ 2021-2027 εντάχθηκε το σημαντικό λιμενικό έργο για την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Η ένταξη του έργου πραγματοποιήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής στο πρόγραμμα “Αττική 2021-2027.
Το συνολικό κόστος της πράξης ανέρχεται 114,29 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 86,92 εκατ. ευρώ αφορούν την συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 27,37 εκατ. ευρώ την συμμετοχή του φορέα, δηλαδή του ΟΛΠ.
Να θυμίσουμε πως το έργο είχε αναλάβει και ξεκινήσει η ΤΕΚΑΛ αλλά το έργο κόλλησε λόγω προσφυγών στο ΣτΕ. Τελικά όπως έγινε γνωστό τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως για να επανεκκινήσουν τα έργα.
Είχε προηγηθεί η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, η έγκριση του master plan και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και τη νέα ΑΕΠΟ.
Η ΤΕΚΑΛ έχει εκτελέσει περίπου το 25% των συνολικών έργων που απαιτούνται. Με την ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εφικτός ο ελλιμενισμός δύο κρουαζιεροπλοίων άνω των 300 μέτρων. Πλέον μετά και από την ένταξη του έργου αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα από την ΤΕΚΑΛ.
Η υφιστάμενη δυναμικότητα του λιμένος του Πειραιά σε θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων μεγάλου μήκους αδυνατεί να καλύψει τις απαιτήσεις που δημιουργεί η συνεχής αύξηση της ζήτησης για κρουαζιέρα στην περιοχή της Μεσογείου και η δρομολόγηση νέων πλοίων, με σημαντικά αυξημένες διαστάσεις.
Σε σύνολο εννέα υφιστάμενων θέσεων, μόνο 1 καλύπτει τις προδιαγραφές μήκους/βυθίσματος των νέων ναυπηγούμενων πλοίων που στην πλειονότητα τους εντάσσονται στην κατηγορία panamax και post-panamax.
Ποιο είναι το έργο
Όπως αναφέρει η απόφαση στο έργο προβλέπεται η επέκταση/διαπλάτυνση του μόλου Θεμιστοκλέους και την κατασκευή νέου Προβλήτα στην Νότια πλευρά του κεντρικού λιμένος, που οριοθετεί δυτικά τη νηοδόχο. Το συνολικό εμβαδόν της επέκτασης είναι περίπου 150.000,00 m2 και αναλύεται σε εμβαδόν κρηπιδότοιχων και χερσαίου χώρου.
Την δημιουργία υποστηρικτικών χερσαίων δικτύων όπως απορροής υδάτων, τηλεπικοινωνιών, παροχής ρεύματος και νερού. Οι προβλήτες θα κατασκευαστούν με συνδυασμό caissons από ενισχυμένο σκυρόδεμα και προκατασκευασμένους κάθετους πυλώνες με πλάκα επικάλυψης επίσης από ενισχυμένο σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνεται στο MasterPlan του ΟΛΠ ΑΕ το οποίο επίσης περιλαμβάνει υποστηρικτικές επενδύσεις που συμπληρώνουν την επένδυση στην κρουαζιέρα όπως την κατασκευή ενός σταθμού επιβατών κρουαζιέρας, την δημιουργία δικτύων τοπικής μεταφοράς για την σύνδεση του σταθμού κρουαζιέρας με την πόλη του Πειραιά και τα δίκτυα συγκοινωνιών κ.λπ.