ΔΗΜΑΡ: Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης υπακούει σε λογικές μη ακαδημαϊκές

default image

Πώς σχολιάζει ο Τομέας Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας

Ανακοίνωση για τον νέα ακαδημαϊκό χάρτη, με τα τμήματα που περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό για τις Πανελλήνιες, εξέδωσε ο Τομέας Παιδείας και Ερευνάς της ΔΗΜΑΡ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

“Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στη δημοσιοποίηση του νέου ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας ο οποίος προήλθε μέσα την προσθαφαίρεση ιδρυμάτων και τμημάτων υπακούοντας σε λογικές μη ακαδημαϊκές. Για άλλη μια φορά η αναγκαία αναδιάρθρωση των ΑΕΙ ακυρώθηκε.

Ο Τομέας Παιδείας και Έρευνας της ΔΗΜΑΡ σημειώνει ότι:

1. Αντίθετα με ότι διαδίδεται δεν υιοθετήθηκαν οι προτάσεις της ΔΗΜΑΡ. Η πρόταση της ΔΗΜΑΡ ήταν συνεκτική και αφορούσε (α) την κατάργηση των τμημάτων που πάνω από το 50% των φοιτητών ήταν κάτω από τη βάση του 10 (β) τη δημιουργία κοινοπραξιών πανεπιστημίων, τεχνολογικών ιδρυμάτων και ερευνητικών κέντρων ανά περιφέρεια για τον χωροταξικό και επιστημονικό εξορθολογισμό τους (γ) την επικαιροποίηση γνωστικών αντικειμένων και τη δημιουργία μεγάλων σχολών στη βάση των διεθνών προτύπων και (δ) την ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Από την πρόταση της ΔΗΜΑΡ το υπουργείο κράτησε αποσπασματικά τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας στα Ιόνια νησιά.

Η ομοσπονδοποίηση των 5 πανεπιστημιακών ιδρυμάτων στην Αθήνα δεν ήταν στη λογική και ούτε έγινε σχετική πρόταση από τη ΔΗΜΑΡ.

2. Αντίθετα με ότι προβλεπόταν στο Ν. 4009/2011 και 4076/2012 δεν τηρήθηκαν οι αναγκαίες διαδικασίες για την αναδιάρθρωση των ΑΕΙ. Ο νόμος προβλέπει την τεκμηριωμένη εισήγηση του υπουργού στα συμβούλια των ιδρυμάτων και στην Αρχή Διασφάλισης της ποιότητας [ΑΔΙΠ] στην Γ/θμια Εκπαίδευση και τη έκφραση της γνώμης των συμβουλίων διοίκησης και της ΑΔΙΠ. Οι εν λόγω διαδικασίες υπήρξαν προσχηματικές χωρίς να είναι βέβαιο ότι έγιναν.

Σε σχετικό ερώτημα της ΠΟΣΔΕΠ, η απάντηση του υπουργού ήταν ασαφής και προβληματική.

3. Αντίθετα από ότι απαιτεί η αναδιάρθρωση των ΑΕΙ, το σεβασμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας και την αναγκαία σοβαρότητα, το υπουργείο παιδείας περιφέρει τροπολογίες από σχέδιο νόμου σε σχέδιο νόμου [Περιβάλλοντος, Ανάπτυξης, κλπ] προκειμένου να εξασφαλίσει τη νομιμότητα για την έκδοση ΠΔ. Χωρίς να την έχει διασφαλίσει δημοσιοποιεί το μηχανογραφικό δελτίο”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα