Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας: Κανένα κενό εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής δεν καλύφθηκε στο 104ο δημοτικό Αθήνας

Διαβάζεται σε 5'
Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας: Κανένα κενό εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής δεν καλύφθηκε στο 104ο δημοτικό Αθήνας
Σχολείο (φωτογραφία αρχείου) Menelaos Myrillas / SOOC

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 104ου δημοτικού σχολείου Αθήνας διαμαρτύρονται έντονα γιατί τα κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής παραμένουν ακάλυπτα.

Επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και προσωπικά στον Υπουργό, Κυριάκο Πιερρακάκη απέστειλε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 104ου δημοτικού σχολείου της Αθήνας για το γεγονός ότι δεν καλύφθηκε ούτε ένα από τα κενά εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής παρά τις υποσχέσεις.

Αναλυτικά, η επιστολή:

Κε Υπουργέ,

Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ 2/4-10-2024 επιστολής μας, με την οποία επισημάναμε, ότι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν καλύφθηκαν 6 από τις 12 θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής (παράλληλης στήριξης) πλήρους ωραρίου (25 ώρες την εβδομάδα) για μαθητές του 104ου Δημοτικού σχολείου  Αθηνών, ενώ έχουν εγκριθεί από το Υπουργείο σχετικές αιτήσεις γονέων με τις συναφείς εκθέσεις αξιολόγησης του αρμόδιου ΚΕΔΑΣΥ που εγκρίνουν πλήρη παράλληλη στήριξη και για τους 12 μαθητές.

καθώς και δεδομένου:

Αφενός ότι κατά τη Β Φάση των προσλήψεων ΕΑΕ, δεν τοποθετήθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου κανένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής (ΕΑΕ) στο σχολείο μας, παρά τα ανωτέρω δηλωθέντα κενά και

Αφετέρου ότι εκκρεμούν 3 επιπλέον εμπρόθεσμες αιτήσεις που αφορούν τη Γ Φάση προσλήψεων ΕΑΕ, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις σε ΕΑΕ να αφορούν πλέον συνολικά 9 παιδιά και δη τα 2/3 των σχετικών εκπαιδευτικών αναγκών του σχολείου μας.

Όπως αρμοδίως γνωρίζετε και ρητώς έχει πολλάκις επισημάνει ο Σύλλογός μας εγγράφως, η ισχύουσα νομοθεσία για την εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) είναι σαφής, η δε πολιτική ηγεσία οφείλει να εφαρμόζει το ν. 3699/2008 στο άρθρο 1 του οποίου ρητά ορίζεται ότι «Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Δεσμεύεται επίσης να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία, ανεξάρτητη διαβίωση, οικονομική αυτάρκεια και αυτονομία, με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη».

Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις, είναι καθαυτό θεμελιώδες και καταλυτικό για την άσκηση όλων των υπόλοιπων δικαιωμάτων τους. Το δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις, κατοχυρώνεται πέρα από εθνικά και σε ευρωπαϊκά και διεθνή νομικά κείμενα προστασίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που δεσμεύουν τη Χώρα – και ιδίως το Σύνταγμα (άρθρο 16), τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρα
23, 28 και 29), τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (άρθρο 24), καθώς επίσης και το Διεθνές Σύμφωνο για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Μορφωτικά Δικαιώματα (άρθρο 13).

Ειδικότερα, η πρακτική εφαρμογή του νόμου 3699/2008 για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» από τα αρμόδια ΚΕΔΑΣΥ χωρίς αμφιβολία έχει αποδείξει ότι μία αξιολογική έκθεση ΚΕΔΑΣΥ που εγκρίνει πλήρη παράλληλη στήριξη σε ένα παιδί σημαίνει ότι ο ΕΑΕ θα του παρέχει εκπαιδευτική υποστήριξη πλήρους ωραρίου βάσει εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΠΕ), σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση, προκειμένου η συνεχής υποστήριξη του παιδιού καθόλη τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος να συμβάλει στην ψυχοκοινωνική του εξέλιξη και στην ανάπτυξη των μαθησιακών του δεξιοτήτων.

Μετά ταύτα είναι σαφές ότι η πρακτική του Υπουργείου που δεν τοποθετεί ίσο αριθμό ΕΑΕ με τις εγκριθείσες αιτήσεις στα σχολεία και ταυτόχρονα ζητά να μοιράζονται οι ΕΑΕ που παρέχουν παράλληλη στήριξη σε περισσότερα του ενός παιδιά που τη δικαιούνται ολόκληρη, αφενός αγνοεί τα ίδια τα ΚΕΔΑΣΥ και δη αγνοεί τους επιστήμονες, οι οποίοι ορίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και για πόσο χρόνο και αφετέρου ακυρώνει τελικά τον ίδιο το θεσμό της παράλληλης στήριξης, η οποία όπως λέει η λέξη παρέχεται στα παιδιά που το δικαιούνται από ΕΑΕ παράλληλα με τη γενική αγωγή που παρέχει ο δάσκαλος του τμήματος και καθόλη τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος, με βάση
εξατομικευμένο παιδαγωγικό πρόγραμμα παρέμβασης και υποστήριξης (ΕΠΕ), διαφορετικό για κάθε παιδί ανάλογα με τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.

Επειδή η παραπάνω εκπεφρασμένη πρόθεση του Υπουργείου να μειώνει ΕΑΕ μέσα στο σχολικό τμήμα υποβαθμίζει τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας, παρά τις επιταγές του νόμου για διαρκή αναβάθμιση  της ειδικής αγωγής στα σχολεία μας και βαθαίνει τις διακρίσεις, το στιγματισμό και τον αποκλεισμό που βιώνουν οι μαθητές με αναπηρία και/ή ΕΕΑ, σε σχέση με την πρόσβαση στην εκπαίδευση, ενώ  επιπλέον καθιστά μη λειτουργικό το αναγκαίο και χρήσιμο υποστηρικτικό πλαίσιο που παρέχει ο θεσμός της παράλληλης στήριξης και για τους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής του τμήματος στο οποίο φοιτούν τα παιδιά αυτά κι εν γένει για τα υπόλοιπα παιδιά του τμήματος.

‘Άλλωστε ήδη η λογική πρόσληψης ΕΑΕ σε τρεις φάσεις, ενώ οι μαθητές με ΕΕΑ κάθισαν στο θρανίο τους από την 11η
Σεπτέμβρη, δυσχεραίνει την ομαλή μετάβαση του συντριπτικού ποσοστού των 2/3 των μαθητών αυτών στο σχολικό περιβάλλον, ενώ αναμφίβολα επιβαρύνει τους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής και καθιστά δυσλειτουργικό το σχολικό περιβάλλον.

Για τους πιο πάνω λόγους, ζητάμε όπως το Υπουργείο μεριμνήσει, ως οφείλει εκ του νόμου, για τη διαρκή αναβάθμιση της παροχής δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στα παιδιά που τη δικαιούνται και να καλύψει στη Γ΄ φάση προσλήψεων τα πραγματικά κενά τόσο σε γενική όσο  και ειδική αγωγή με απόλυτη διαύγεια, ώστε το σύνολο των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο να έχουν την κατάλληλη εκπαιδευτική υποστήριξη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα