Γαβρόγλου: “Απαράδεκτη τακτική” τα ιδιαίτερα μαθήματα
Η Πολιτεία δεν μπορεί να κάνει κάτι για να λύσει το πρόβλημα γιατί "δεν μπορεί να έχει έναν αστυνομικό έξω από κάθε οικογένεια" αναφέρει ο υπουργός Παιδείας.
- 22 Μαρτίου 2019 09:30
Σε συνέντευξη του χθες στο Πρώτο Πρόγραμμα ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε, μετά από ερώτηση ακροατή, στο ζήτημα των ιδιαίτερων μαθημάτων. Ο υπουργός το χαρακτήρισε «απαράδεκτη» τακτική, ενώ την ίδια στιγμή διαβεβαίωσε πως η Πολιτεία δεν μπορεί να κάνει κάτι για να λύσει το πρόβλημα γιατί «δεν μπορεί να έχει έναν αστυνομικό έξω από κάθε οικογένεια» και «ούτε τα χρήματα μπορούν να εντοπιστούν καθώς είναι “μαύρα”».
Η ερώτηση της δημοσιογράφου στη συνέχεια περί ελέγχου «της περιουσίας» των καθηγητών μόνο αγανάκτηση μπορεί να προκαλέσει σε όσους γνωρίζουν τις συνθήκες στις οποίες δουλεύουν οι καθηγητές, που στην μεγάλη τους πλειοψηφία δουλεύουν αρκετές ώρες για να συμπληρώσουν λίγα επιπλέον χρήματα στο εισόδημα τους, «μαύρα», που σημαίνει συχνά απλήρωτα και βέβαια χωρίς ασφάλιση.
Προφανώς και υπάρχουν λίγοι μεγαλοκαθηγητές που χρεώνουν αστρονομικά ποσά για ιδιαίτερα και έχουν κάνει περιουσίες από αυτά. Η μεγάλη πλειοψηφία όμως των καθηγητών δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Ο υπουργός διαβεβαιώνει στη συνέντευξή του πως οι καθηγητές «έχουν απλώς ένα συμπλήρωμα μισθού και όχι περιουσίες» αλλά ταυτόχρονα καλεί τις οικογένειες να «αυτοπροστατευτούν από κάτι που δεν είναι ηθικά σωστό», να πληρώνουν δηλαδή «μαύρα» καθηγητές για ιδιαίτερα.
Φαίνεται πως τον υπουργό δεν τον ενοχλεί «ηθικά» ότι οι καθηγητές παίρνουν τόσο χαμηλό μισθό που αναγκάζονται να κάνουν και δεύτερη δουλειά. Δεν θεωρεί «ηθικό» πρόβλημα πως υπάρχουν τόσοι άνεργοι καθηγητές για τους οποίους τα ιδιαίτερα είναι η μόνη λύση. Δεν έχει να πει τίποτα για το αν είναι «ηθικοί» οι άθλιοι μισθοί που δίνουν τα φροντιστήρια και ωθούν τους καθηγητές να κάνουν ιδιαίτερα. Ούτε λέει κάτι για το κατά πόσο «ηθικό» είναι να διοικεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο οι μαθητές πρέπει να ψάξουν για εξωσχολική εκπαίδευση προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό.
Έχουμε λοιπόν να δώσουμε μερικές συμβουλές στον υπουργό αν θέλει να «ελέγξει» το πρόβλημα με τα ιδιαίτερα.
Ας καταργήσει τις πανελλαδικές εξετάσεις, που είναι και η βάση του ανταγωνισμού μεταξύ μαθητών που «τρέφει» την ανάγκη για ιδιαίτερα. Αν θέλει να χτυπήσει τα ιδιαίτερα ας ψηφίσει την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια λοιπόν. Οι προεκλογικές δηλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ μιλούσαν για συνολική κατάργηση των πανελλαδικών, κάτι που πήρε πίσω- όπως τόσα άλλα. Όσο οι εξετάσεις παραμένουν, ο ανταγωνισμός συνεχίζεται και οι γονείς προσπαθούν να ενισχύσουν τα παιδιά με κάθε δυνατό τρόπο, ενώ οι φτωχές λαϊκές οικογένειες έχουν περιορισμένες δυνατότητες προετοιμασίας των παιδιών τους για τις εξετάσεις.
Ας αυξήσει τις δαπάνες για την παιδεία, ώστε οι μαθητές/τριες να παίρνουν όλη τη γνώση που είναι απαραίτητη και να μην χρειάζεται να καταφεύγουν στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Ας αυξήσει τους μισθούς των καθηγητών. Με αυτό τον τρόπο το εισόδημα των καθηγητών θα είναι αρκετό για να ζήσουν και δεν θα χρειάζονται ιδιαίτερα για να ανταπεξέλθουν.
Ας κάνει μαζικές προσλήψεις που είναι έτσι και αλλιώς απαραίτητες για το δημόσιο σχολείο ώστε να μην υπάρχουν άνεργοι καθηγητές που τα ιδιαίτερα είναι η μόνη εργασιακή τους προοπτική.
Αλλά φυσικά ο Γαβρόγλου και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να τα κάνουν όλα αυτά, όσο απλά και λογικά και αν ακούγονται για την εκπαιδευτική κοινότητα. Το έχουν αποδείξει σε ότι έχουν κάνει μέχρι τώρα, ότι οι ριζικές αλλαγές και η σύγκρουση με τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα δεν είναι στην ατζέντα τους.
Ο μόνος τρόπος να υπάρξουν αλλαγές σε αυτή την κατεύθυνση είναι με μαχητικούς, μαζικούς και αποφασιστικούς αγώνες και την συγκρότηση ενός ενιαίου πανεκπαιδευτικού μετώπου. Ενός μετώπου που να απαρτίζεται από όλους όσους πονάνε την εκπαίδευση, μαθητές, δασκάλους και καθηγητές, φοιτητές και γονείς, οι οποίο μέσα από συλλογικές διαδικασίες θα βγουν στο δρόμο του αγώνα.
Και αυτή είναι η μεγαλύτερη «ηθική» υποχρέωση που έχουμε όλοι απέναντι στην εκπαίδευση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ ALFAVITA