Η απάντηση Φίλη στη διαμαρτυρία ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και γονέων

Η απάντηση Φίλη στη διαμαρτυρία ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και γονέων

Γονείς και εκπαιδευτικοί εναντίον Φίλη, σε μία διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο. Μικροένταση ανάμεσα σε γονείς και άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. Η απάντηση του υπουργού για προσλήψεις, σύστημα διορισμών μέσω ΑΣΕΠ, ειδική αγωγή και ολοήμερα

Με τις διοικήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καθώς και με την Ομοσπονδία Γονέων, που συμμετείχαν στη σημερινή κινητοποίηση, συζήτησε ο υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης.

Ο υπουργός ούτε λίγο ούτε πολύ, χωρίς να αναφερθεί σε αλλαγές σε Γυμνάσια και Λύκεια, τόνισε τα εξής:

1. Στο αίτημα των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών για «άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση», ο υπουργός απάντησε πως αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας και προσδιορισθεί το δημοσιονομικό κενό, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς, με βάση το σχέδιο που έχει καταρτίσει για 20.000 προσλήψεις ως το 2018.

Ο κ. Φίλης ζήτησε από τις διοικήσεις των δύο ομοσπονδιών να του υποβάλουν συγκεκριμένη πρόταση για το σύστημα διορισμών μέσω του ΑΣΕΠ.

2. Στο αίτημα για «μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών τώρα», ο Νίκος Φίλης διαβεβαίωσε πως η προσφορά και το έργο των αναπληρωτών θα ληφθεί θετικά υπόψη στην εκπόνηση του προγράμματος των 20.000 μόνιμων διορισμών στο βάθος της τριετίας.

3. Στο αίτημα για την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου, ο υπουργός επισήμανε ότι με την απόφαση αυτή επεκτείνεται το αναβαθμισμένο Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο σε όλη την Ελλάδα, παρέχοντας, ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά, καθώς πλέον το εμπλουτισμένο με γνωστικά αντικείμενα πρόγραμμα- που ως τώρα εφαρμοζόταν μόνο στο ένα τρίτο των δημοτικών σχολείων-θα εφαρμόζεται στο σύνολο. Σε ό,τι αφορά στις προϋποθέσεις εγγραφής στο Ολοήμερο επανέλαβε τη δέσμευσή του, να διευρυνθούν τα κριτήρια ειδικά για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τον κόσμο της επισφαλούς απασχόλησης, ενώ, για την πρωϊνή ζώνη επανέλαβε ότι θα επανεξεταστεί η κατάργησή της με στοχευμένο τρόπο μετά από αυστηρή καταγραφή και μόνο στα σχολεία εκείνα που εξυπηρετεί πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.

4. Στο αίτημα για την «απόσυρση της διάταξης για τα Νηπιαγωγεία», ο Νίκος Φίλης παρατήρησε ότι κανένα νηπιαγωγείο δεν κλείνει, αντιθέτως με τη δυνατότητα εγγραφής παιδιών από το 4ο έτος της ηλικίας τους (προνηπίων) θα αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών στα νηπιαγωγεία όλης της χώρας. Επιπλέον, με τη μείωση από 7 σε 5 του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για το σχηματισμό τάξης στις δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, διευρύνεται η δυνατότητα πρόσβασης στην προσχολική εκπαίδευση.

5. Στο αίτημα για την «πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή», ο υπουργός τόνισε ότι θα υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την Ειδική Αγωγή, η οποία αποτελεί προτεραιότητα στο σχέδιο των μονίμων διορισμών. Πρόσθεσε ακόμη ότι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και κριτήρια και σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι αλλαγές στην Ειδική Εκπαίδευση. Τα Τμήματα Ένταξης και ρόλος των εκπαιδευτικών τους ενισχύεται στο σχολικό περιβάλλον καθώς θεσμοθετείται και διευκολύνεται η συνεργασία τους με το σύνολο της σχολικής μονάδας προς όφελος των μαθητών. Επίσης, είναι σε εξέλιξη η -για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια- καταγραφή των απαιτουμένων Τμημάτων Ένταξης.

Διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Παιδείας

Νωρίτερα, δάσκαλοι και καθηγητές συναντήθηκαν με τον υπουργό Παιδείας, ενώ οργάνωσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο.

Κατά την συγκέντρωση διαμαρτυρίας, υπήρξε μικροένταση, καθώς αστυνομικοί δεν επέτρεψαν την είσοδο σε εκπροσώπους των γονέων, προκειμένου να συμμετάσχουν στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας.

“Τέρμα πια στην κοροϊδία, ανοίξτε τα κενά σε όλα τα σχολεία” ήταν το σύνθημα καθηγητών, δασκάλων και γονέων έξω από το υπουργείο Παιδείας στην οδό Ανδρέα Παπανδρέου.

“Ήρθαμε να διαδηλώσουμε γιατί ο αντιλαϊκός κατήφορος δεν έχει τελειωμό. Οι διακηρύξεις για τις 20.000 διορισμούς μετατρέπονται ουσιαστικά σε δεκάδες χιλιάδες απολύσεις. Ήδη υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την λογική τον συγχωνεύσεων”, τόνισε μεταξύ άλλων κ. Βάρδαλης μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΜΕ.

Οι συγκεντρωμένοι αντέδρασαν στις αλλαγές που πρότεινε ο υπουργός Νίκος Φίλης για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, καθώς τόνισαν ότι με τις πράξεις του, ο υπουργός δεν λύνει κάποιο πρόβλημα, αλλά αντίθετα το κάνει χειρότερο, ενώ την ίδια στιγμή απαξιώνει και τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου.

“Αυτή η πολιτική στερεί από το δημόσιο σχολείο τον δάσκαλο. Έχουμε να δούμε χρόνια διορισμούς. Είναι συνεχόμενη κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας με βασικό αίτημα μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα, μόνιμοι και να λυθεί το ζήτημα, γιατί από Σεπτέμβριο η κατάσταση ακουμπάει την καρδιά του εκπαιδευτικού προβλήματος, ύπαρξης και λειτουργίας του δημοσίου σχολείου”, είπε η κ. Ζωγραφακη πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Η κυρία Κατερίνα Ροδόπουλου, γραμματέας της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος υποργράμμισε πως “επί της ουσίας οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο ως προς το ολοήμερο σχολείο το καταργεί. Κάνοντας υπολογισμούς να καλύψει τα κενά του καταργεί το ολοήμερο και διχάζει τους γονείς, εργαζόμενους και μη και φυσικά επηρεάζει και τους εκπαιδευτικούς γιατί μειώνει τις ώρες των τμημάτων της κανονικής ζώνης”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα