Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας σε άρθρο εκπαιδευτικού αναλυτή για την τηλεκπαίδευση
Τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας για το άρθρο εκπαιδευτικού αναλυτική που δημοσίευσε το News24/7.
- 02 Δεκεμβρίου 2020 21:15
Από το Υπουργείο Παιδείας λάβαμε απάντηση για το άρθρο του εκπαιδευτικού αναλυτή Γιώργου Παστιάδη που δημοσίευσε το News247.
H απάντηση εχει ως εξής:
Λέει το άρθρο:
• 650.000 μαθητές δευτεροβάθμιας * 33 ώρες/εβδομάδα = 21.450.000 συμμετοχές μαθητών.
• 650.000 μαθητές πρωτοβάθμιας * 25 ώρες/εβδομάδα = 16.250.000 συμμετοχές μαθητών.
• Άθροισμα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας = 21.450.000 + 16.250.000 = 37.700.000 συμμετοχές μαθητών
• Συνολική συμμετοχή = 21.000.000/37.700.000 = 55%.
• «Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, πάνω από 21 εκατομμύρια αθροιστικά συμμετοχές μαθητών, πάνω από 74 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος, με κάθε ώρα να διαρκεί κατά μέσο όρο σαράντα με σαράντα πέντε λεπτά».
Η αλήθεια:
• Οι μαθητές δευτεροβάθμιας είναι 610.000 * 33 ώρες/εβδομάδα = 20.130.000 συμμετοχές μαθητών
• Οι μαθητές πρωτοβάθμιας είναι 720.000, και δεν κάνουν 25 ώρες την εβδομάδα. Κάνουν 3.10 ώρες οι μαθητές δημοτικού (5 μισάωρα) και 2.10 ώρες οι μαθητές νηπιαγωγείου. Στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό οι μαθητές μπαίνουν μία φορά στο μάθημα (δεν έχουν διαφορετικό καθηγητή ανά μάθημα), επομένως δεν είναι σωστός ο υπολογισμός [αριθμός μαθητών]*25ώρες την εβδομάδα. Προσεγγιστικά όμως μπορούμε να θεωρήσουμε ότι οι μαθητές δημοτικού μπαίνουν σε διαφορετική τάξη 3 φορές την ημέρα (λόγω κάποιον εκπαιδευτικών ειδικοτήτων), ενώ οι μαθητές νηπιαγωγείου μπαίνουν μόνο μία φορά την ημέρα (ένας μόνο νηπιαγωγός):
◦ 568.000 μαθητές δημοτικού * 15 [3 ξεχωριστές συμμετοχές*5μέρες] = 8.520.000
◦ 155.000 μαθητές νηπιαγωγείου * 5 [1 ξεχωριστή συμμετοχή*5μέρες] = 775.000
• Άθροισμα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας = 20.130.000 + 8.520.000 + 775.000 = 29.425.000 συμμετοχές μαθητών
• Συνολική συμμετοχή = 29.294.792 / 29.425.000 = 99.6%
• «Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1,6 εκατομμύρια τηλεδιασκέψεις, πάνω από 29 εκατομμύρια αθροιστικά συμμετοχές μαθητών, πάνω από 94 εκατομμύρια λεπτά μαθήματος, με κάθε ώρα να διαρκεί κατά μέσο όρο σαράντα με σαράντα πέντε λεπτά».
Αυτά είναι τα πραγματικά στοιχεία της εβδομάδας 23-27 Νοεμβρίου. Τα στοιχεία στα οποία αναφέρεται το ο αναλυτής είναι από την εβδομάδα της 17ης Νοεμβρίου, μια εβδομάδα δηλαδή κατά την οποία η μία ημέρα ήταν αργία και κατά την οποία τα δημοτικά ξεκίνησαν τηλεκπαίδευση μόλις την Τετάρτη (18 Νοεμβρίου).
Η απάντηση του ανάλυτη
Τι δεν λέει η απάντηση του Υπουργείου.
1. Θεωρεί ότι τα σχολεία δεν έχουν κενά, δηλαδή δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που να έχει πάρει άδεια και δεν υπάρχει κανένα κενό σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης. Για κάθε εκπαιδευτικό που λείπει από το σχολείο μία εβδομάδα, αν θεωρήσουμε ότι ισχύει ο μέσος όρος των 17 μαθητών ανά τμήμα, έχουμε συνολικά 306 – 391 συνδέσεις λιγότερες λόγω της απουσίας του. Η διαφορά στην διαίρεση (Συνολική συμμετοχή = 29.294.792 / 29.425.000 = 99.6%) αντιστοιχεί σε 333 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας. Με λίγα λόγια, αν τα συνολικά κενά που υπάρχουν σε όλοι την Ελλάδα ξεπερνούν τα 333, (όταν λέω κενά εννοώ: α) καθηγητές που έχουν πάρει άδεια και λείπουν, β) θέσεις που δεν έχουν καλυφθεί από αναπληρωτές, γ) κενά που δημιουργήθηκαν από μη σύνδεση των εκπαιδευτικών στην αίθουσα τους και άλλοι λόγοι) τότε η συμμετοχή ξεπερνά το 100%!!
Με τα στοιχεία που δίνει το Υπουργείο Παιδείας, φαίνεται ότι παρακολούθησαν κάθε ώρα μαθήματος 14,12 μαθητές κατά μέσο όρο. Αυτό είναι το 83,11% του μέσου όρου των 17 μαθητών που είχε πει τον Αύγουστο. Αυτό σημαίνει ότι «εξαφανίστηκαν» 225.143 μαθητές σε όλη τη χώρα. Από τη στιγμή που δεν δίνει λεπτομερή στοιχεία, με όποιον τρόπο και αν κάνουμε ανάλυση, πάντα θα βγαίνουν λιγότεροι μαθητές. Μπορεί το 45% να φαίνεται μεγάλο, αλλά και το 17% δεν είναι μικρό.
Εχω βγάλει μία ώρα μαθήματος την εβδομάδα από κάθε βαθμίδα
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.