Η τηλεκπαίδευση ξαναρχίζει αλλά βρίσκεται πάντα στον αέρα
Τα Λύκεια στους νομούς Σερρών και Θεσσαλονίκης μπαίνουν σε διαδικασία τηλεκπαίδευσης για την οποία εξακολουθούν να υφίστανται πολύ μεγάλα ερωτηματικά.
- 03 Νοεμβρίου 2020 08:30
Μετά την κυβερνητική απόφαση για το κλείσιμο των Λυκείων στους νομούς της Θεσσαλονίκης και των Σερρών, οι μαθητές της τελευταίας σχολικής βαθμίδας στις περιοχές αυτές μπαίνει και πάλι στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Οπως έχει επισημάνει το News24/7 σε συνεχή ρεπορτάζ του από τον Ιούνιο και μετά, η διαδικασία, σε ότι αφορά το νομικό (αλλά και το ουσιαστικό) κομμάτι βρίσκεται στον αέρα.
Αυτό γιατί, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που είδε το φως της δημοσιοτητας στις 7 Σεπτεμβρίου, το υπουργείο Παιδείας οφείλει να διορθώσει τα κακώς κείμενα μέχρι στις αρχές του Δεκέμβρη.
Ποια είναι τα κακώς κείμενα; Η σχετική Εκτιμηση Αντικτύπου (ΕΑΠΔ, που προβλέπει ο νόμος για τους πιθανούς κινδύνους σε ότι αφορά τα προσωπικά δεδομένα, έγινε, όπως προκύπτει, με όχι σύννομο τρόπο, γεγονός που δημιουργεί αλυσιδωτά προβλήματα για τους συμμετέχοντες.
Επίσης, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει δώσει ακόμη στη δημοσιότητα τη σύμβαση που δεσμεύει το ελληνικό δημόσιο με τη Cisco Hellas η οποία προσφέρει-δωρεάν όπως έχει τονιστεί απο τους αρμόδιους-το σχετικό εξοπλισμό. Η σύμβαση έχει ζητηθεί πολλάκις από τα κόμματα της αντιπολίτευσης ενώ, όπως έγραψε το News24/7 στις 3 Οκτωβρίου η σύμβαση έχει ζητηθεί και από την Αρχή στο πλαίσιο της έρευνας που έκανε για την τηλεκπαίδευση. Ακόμα όμως και σ’ αυτό το αίτημα, το υπουργείο αδιαφόρησε.
Στην Αρχή, τέλος, έχει καταθέσει νέο υπόμνημα η ΟΙΕΛΕ (το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα) με το οποίο ζητά να πληροφορηθεί αν τελικώς, μετά από τις σχετικές παρατηρήσεις της Αρχής, η Εκτίμηση Αντικτύπου που έγινε είναι σύννομη.
Ιδού, 11 από τα προβληματικά σημεία της διαδικασίας της τηλεκπαίδευσης όπως τα είχαμε καταγράψει στις 7 Σεπτεμβρίου:
1. Δεν είναι βέβαιο πότε συντάχθηκε η ΕΑΠΔ, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για αυτό (διαβιβαστικά, emails, κλπ). Επομένως δεν είναι βέβαιο ότι υπήρχε ΕΑΠΔ στις 15/5, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο.
2. Ακόμη και αν υπήρχε τότε, συντάχθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αφήνοντας υπονοούμενα για την ποιότητά της, την οποία σχολιάζει αμέσως μετά.
3. Κακώς η ΕΑΠΔ υπογράφεται από την DPO του Υπουργείου. Δεν είναι δουλειά της.
4. Δεν αναφέρεται από ποιους ειδικούς όντως συντάχθηκε η ΕΑΠΔ, όπως απαιτεί ο GDPR.
5. Δεν έχει επιστημονική τεκμηρίωση η ΕΑΠΔ αλλά μόνο αυθαίρετους και υποκειμενικούς ισχυρισμούς.
6. Δεν έλαβε υπόψη της τη διάκριση μεταξύ α) σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και β) live streaming από την αίθουσα. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα.
7. Δεν έγινε διαβούλευση όχι μόνο με γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές κλπ αλλά και με Ακαδημαϊκά Ιδρύματα ή Δημόσιους Φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής για τα θέματα αυτά. Δεν έγινε τότε, δεν έγινε και εκ των υστέρων.
8. Με τον τρόπο που έγινε η ΕΑΠΔ τέθηκαν σε κίνδυνο δικαιώματα και ελευθερίες των υποκειμένων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
9. Απέκρυψε ολόκληρες κατηγορίες προσωπικών δεδομένων και μεταδεδομένων που, σύμφωνα και με τη σύμβαση Cisco – Υπουργείου Παιδείας, η Cisco διατηρεί και για 7 χρόνια μετά και αξιοποιεί για εμπορικούς της σκοπούς!
10. Δεν πληροί τα κριτήρια πληροφόρησης και διαφάνειας το Υπουργείο, καθώς ούτε ουσιαστική ενημέρωση έκανε στα υποκείμενα, ούτε κώδικες εξέδωσε, όπως δεσμευόταν ότι θα κάνει.
11. Αυθαίρετα, τέλος, το Υπουργείο, μετά από όλα τα παραπάνω, συσκέφθηκε με τον εαυτό του και αποφάσισε ότι έχουν παρθεί τα κατάλληλα μέτρα και δεν τίθεται άλλο θέμα…
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.