Καμία πρόβλεψη από το υπουργείο Παιδείας για τα μαθήματα των παιδιών που θα μπαίνουν καραντίνα
Τα έτσι και αλλιώς ελλιπή μέτρα του Υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων δεν εμπεριέχουν πρόβλεψη για το πως θα παραμένουν σε επαφή με την τάξη οι μαθητές που θα μπαίνουν σε καραντίνα.
- 11 Σεπτεμβρίου 2021 07:27
Τα υγειονομικά πρωτόκολλα για το άνοιγμα των σχολείων από την προσεχή Δευτέρα που έγιναν γνωστά την Παρασκευή έχουν πολύ μεγάλα κενά όπως σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει διαπιστώσει.
Ενα από αυτά τα κενά, το οποίο διαπιστώθηκε και επισήμως αφού εκδόθηκε το σχετικό ΦΕΚ, έχει να κάνει με τα παιδιά που δικαιούνται τηλεκπαίδευση.
Πρώτα απ’ όλα να τονίσουμε ότι όπως είχε έτσι και αλλιώς διαρρεύσει, τα σχολικά τμήματα (τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) θα κλείνουν μόνο αν βρεθούν θετικοί το 50% +1 των μαθητών. Αν, δηλαδή, μία τάξη έχει 24 παιδιά (σύνηθες παράδειγμα για τα μεγάλα αστικά κέντρα) κλείνει αν βρεθούν θετικά τουλάχιστον 13. Σε κάθε άλλη περίπτωση μένει ανοιχτή.
Το ερώτημα είναι πως παρακολουθούν τα μαθήματα τα παιδιά που προσβάλλονται από τον ιό και μένουν σπίτι (σε υποχρεωτική καραντίνα 13 ημερών όπως ορίζει το σχετικό ΦΕΚ). Η αλήθεια είναι ότι γι’ αυτά τα παιδιά δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Μαθητές, δηλαδή, που θα νοσούν θα βρίσκονται εκτός σχολικής πραγματικότητας για δύο εβδομάδες κάτι που σημαίνει ότι θα χάνουν εντελώς την επαφή με το σχολείο.
Είναι επίσης σαφές ότι αν από μία τάξη 24 παιδιών λείπουν, ας πούμε, την ίδια χρονική περίοδο τα 8 (το 1/3 δηλαδή) ο εκπαιδευτικός θα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη και άχαρη θέση. Να προτιμήσει να προχωρήσει κανονικά την ύλη με τους 16 παρόντες ή να επιβραδύνει έτσι ώστε να προλάβουν να ενσωματωθούν ξανά χωρίς σοβαρές γνωστικές απώλειες οι 8 απόντες; Με το δεδομένο ότι δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, ειδική οδηγία, οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν κατά το δοκούν.
Υπάρχουν όμως και άλλες κατηγορίες παιδιών που σύμφωνα με το ΦΕΚ δικαιούνται εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Πρόκειται, όπως αναφέρει και η σχετική ανακοίνωσή του το Υπουργείου, “για τους μαθητές κάτω των 12 ετών οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες».
Εξοχα. Πως θα κάνουν όμως αυτά τα παιδιά τηλεκπαίδευση, ποιες ώρες και με ποιους εκπαιδευτικούς; Αυτό αποτελεί μυστήριο. Αν η ασάφεια αυτή παραπέμπει στο ότι θα προτιμηθεί η λύση της μετάδοσης του μαθήματος από τη σχολική αίθουσα, σημαίνει ότι το υπουργείο προετοιμάζεται για μετωπική σύγκρουση με τους εκπαιδευτικούς. Ηδη η ΔΟΕ, στην πρόσφατη συνάντησή της με την υφυπουργό Ζέττα Μακρή, ξεκαθάρισε ότι τέτοιου είδους ενδεχόμενο συνιστά casus belli αφού ακόμα και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων έχει ξεκαθαρίσει από πέρυσι ότι για τη συγκεκριμένη διαδικασία απουσιάζουν οι μελέτες, γεγονός που την καθιστά τουλάχιστον προβληματική.
Αλλά ακόμα και αν υποθέσουμε ότι η λύση ως προς το τεχνικό κομμάτι βρίσκεται, ποιοι θα είναι οι εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να κάνουν τηλεμάθημα; Προφανώς αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες που δεν μπορούν να μπουν σε τάξεις, μόνο που αυτός ο πληθυσμός μετά τη διαδικασία του εμβολιασμού έχει μειωθεί πάρα πολύ. Ούτε αυτό έχει ξεκαθαρίσει το Υπουργείο.
Και τέλος: Το μέτρο σύμφωνα με το οποίο ένα τμήμα κλείνει μόνο αν βρεθούν θετικοί το 50% (+1) των μαθητών εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Για τα παιδιά του δημοτικού δεν έχει προβλεφθεί εμβολιασμός. Το ποσοστό των εμβολιασμένων μαθητών γυμνασίου φτάνει μόλις στο 13% και το αντίστοιχο των μαθητών λυκείου στο 25%. Δεν είναι, άρα, περίεργο που ουκ ολίγοι επιστήμονες με κύρος έχουν εκφράσει ζωηρές επιφυλάξεις για τον τρόπο με τον οποίο ανοίγουν τα σχολεία.
Το Υπουργείο από την πλευρά του δεν συγκινείται. Ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις δεν μειώθηκε, οι καθαρίστριες αντί να αυξηθούν μειώθηκαν (σε πολλά σχολεία), η τηλεκπαίδευση βρίσκεται στον αέρα. Καλή σχολική χρονιά να πούμε αλλά θα πρόκειται μόνο για μία ευχή και τίποτα άλλο…
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις