Πώς η κατάρρευση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου έβαλε σε κίνδυνο μαθητές και εκπαιδευτικούς
Για να λειτουργήσει, όπως-όπως, την Τρίτη η τηλεκπαίδευση έπρεπε μαθητές και καθηγητές να αγνοήσουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση του Σεπτεμβρίου. Τι έλεγε η ΚΥΑ.
- 10 Νοεμβρίου 2020 16:30
Δεύτερη ημέρα τηλεκπαίδευσης την Τρίτη στο πλαίσιο του δεύτερο λοκ-ντάουν, δεύτερη ημέρα ταλαιπωρίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Ευτυχώς, την Τρίτη το υπουργείο…βελτιώθηκε. Δεν τους ταλαιπώρησε όλους αλλά ένα μέρος.
Τι έγινε, λοιπόν, στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας; Οσοι καθηγητές ή μαθητές επιχείρησαν να συνδεθούν μέσω του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (όπως προβλέπει δηλαδή η σχετική υπουργική απόφαση που εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020) έφαγαν άκυρο κατά το κοινώς λεγόμενο. Το ΠΣΔ είχε “πέσει” δημιουργώντας έτσι τεράστια προβλήματα.
Ειναι χρήσιμο εδώ να τονίσουμε ότι για την ομαλή λειτουργία του ΠΣΔ (και προφανώς την αναβάθμισή του σε εποχές locdown) υπεύθυνο είναι το Υπουργείο Παιδείας και μόνο. Τουτέστιν, δικαιολογίες του τύπου “εμείς κάνουμε ότι μπορούμε αλλά φταίει η Cisco” δεν ευσταθούν.
Πως όμως κατάφεραν να συνδεθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που έκαναν τελικά μάθημα; Απλά, αναγκάστηκαν, για να κάνουν τη δουλειά, να αγνοήσουν την ΚΥΑ και να συνδεθούν απευθείας με την Webex είτε με σύνδεσμο που είχαν δώσει οι καθηγητές προηγουμένως είτε χρησιμοποιώντας τις “ανοιχτές” στο κοινό εφαρμογές της Webex (οι οποίες όμως έχουν συγκεκριμένο χρονικό διάστημα λειτουργίας).
Οσοι όμως το επιχείρησαν και το κατάφεραν έβαλαν σε μεγάλο κίνδυνο τα προσωπικά τους δεδομένα και τη διαφύλαξη της ιδιωτικότητάς τους. Και αυτό γιατί το ΠΣΔ έχει αναλάβει να παίξει στην δεύτερη εποχή της τηλεκπαίδευσης στην Ελλάδα το ρόλο του… πορτιέρη, να ελέγχει δηλαδή ποιος μπαίνει και ποιος παρακολουθεί τα μαθήματα.
Η ΚΥΑ του Σεπτεμβρίου επί λέξει αναφέρει τα εξής:
“Βασικά χαρακτηριστικά της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι ότι:
Για την αυθεντικοποίηση και σύνδεση των εκπαιδευτικών στην πλατφόρμα τηλεδιασκέψεων Webex θα χρησιμοποιηθεί η υπηρεσία Κεντρικής Πιστοποίησης Χρηστών (Υπηρεσία «Single Sign On» – SSO) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)”.
Με απλά λόγια μπαίνει κάποιος στο ΠΣΔ, βάζει τους μοναδικούς κωδικούς του και εν συνεχεία συνδέεται με την Webex. Ετσι οι πιθανότητες παραβίασης των προσωπικών δεδομένων μειώνεται στο ελάχιστο.
Την Τρίτη όμως αυτό ΔΕΝ έγινε. Οσοι συνδέθηκαν απευθείας με την Webex δεν συνδέθηκαν πρώτα με το ΠΣΔ γιατί αυτό ήταν αδύνατον. Αρα, πάτησαν κατευθείαν το λινκ και μπήκαν στην εικονική αίθουσα. Θα μπορούσε να το κάνει ο ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ είχε στην κατοχή με οποιονδήποτε τρόπο το λινκ.
Στην ΚΥΑ επίσης αναφέρεται ρητά και το εξής: “Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ”.
Η ΟΙΕΛΕ, μέσω του νομικού της εκπροσώπου, απεύθυνε ερώτημα ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας για το τι σημαίνει “διαπιστευμένη” εφαρμογή. Ουδέποτε έλαβε απάντηση. Το Υπουργείο Παιδείας, έτσι και αλλιώς, έχει συνηθίσει να μην απαντά και να μην διαβουλεύεται με κανέναν.
Οπως και να έχει πάντως το ΠΣΔ δεν μπόρεσε την Τρίτη να παίξει το ρόλο τον οποίο επωμίστηκε από την Κοινή Υπουργική Απόφαση του Σεπτεμβρίου. Και γι’ αυτό υπεύθυνο είναι πέραν πάσης αμφιβολίας το Υπουργείο Παιδείας και η Νίκη Κεραμέως.
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.