ΟΙΕΛΕ σε Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: Κρίνεται η νομιμότητα της τηλεκπαίδευσης
Η Ομσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ζητά από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα να μάθει αν η Εκτίμηση Αντικτύπου που έδωσε το Υπουργείου Παιδείας είναι υποστατό έγγραφο. Η Αρχή, πάντως, στη γνωμοδότησή της, είχε διαπιστώσει το αντίθετο.
- 26 Σεπτεμβρίου 2020 07:06
Αίτημα-ερώτημα προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει καταθέσει η ΟΙΕΛΕ από τις 10 Σεπτεμβρίου ζητώντας, κυρίως, να μάθει αν η Εκτιμήση Αντικτύπου που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης είναι υποστατό δημόσιο έγγραφο ή όχι.
Το ερώτημα γίνεται για ένα συγκεκριμένο λόγο. Στη γνωμοδότηση στην οποία κατέληξε η Αρχή για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης έγινε σαφές ότι η Εκτίμηση Αντικτύπου, όπως συντάχθηκε, απείχε παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί άρτιο έγγραφο που μπορεί να δεχθεί το δημόσιο.
Το ερώτημα αυτό είναι επίσης καθοριστικής σημασίας, καθώς η απάντηση θα κρίνει τη νομιμότητα της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα αλλά και από εδώ και πέρα, καθώς η ίδια ΕΑΠΔ χρησιμοποιείται στα έχοντας υπόψη της νέας Υπουργικής Απόφασης.
Είναι σαφές ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία τα δημόσια έγγραφα έχουν προδιαγραφές που τα χαρακτηρίζουν. Φυσικές ή ψηφιακές υπογραφές, στοιχεία ταυτότητας, βέβαιη ημερομηνία, κλπ. Το συγκεκριμένο έγγραφο δεν έχει τίποτε από αυτά όπως διαπίστωσε και η ίδια η Αρχή.
Αν, λοιπόν, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές και το έγγραφο αυτό δεν είναι υποστατό ως δημόσιο έγγραφο, τότε, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι σαν να μην υπάρχει. Άρα και η ΥΑ της άνοιξης και η πρόσφατα εκδοθείσα είναι άκυρες. Άρα όλο το εγχείρημα είναι στον αέρα όπως άλλωστε έχει γράψει εδώ και ημέρες το News24/7.
Από την κατάθεση του συγκεκριμένου αιτήματος-ερωτήματος (το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του News24/7) έχουν περάσει 15 ημέρες χωρίς να έχει δοθεί απάντηση από την Αρχή στα σχετικά και πολύ βασικά ερωτήματα.
Πολύ λογικά, η αβεβαιότητα στις τάξεις των εκπαιδευτικών, όχι μόνο του ιδιωτικού αλλά και του δημοσίου τομέα, μεγαλώνει αφού είναι πολύ πιθανό τις επόμενες ημέρες ή μήνες τα σχολεία να μπουν και πάλι καθολικά στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Η γνωμοδότηση της Αρχής έχει δώσει διορία τριών μηνών στο Υπουργείο να διορθώσει τα κακώς κείμενα έτσι ώστε η τηλεκπαίδευση να λειτουργήσει απολύτως σύνομα. Είναι όμως άγνωστο τι πράττει το Υπουργείο προς αυτήν την κατεύθυνση.
Τέλος, υπάρχει πάντα και ένα άλλο κομβικό ερώτημα. Πότε θα δοθεί στη δημοσιότητα, ή έστω, στη διάθεση των ελλήνων βουλευτών η σύμβαση για τη δωρεά της Cisco στο Ελληνικό Δημόσιο; Το Υπουργείο, επτά μήνες μετά την πρώτη δωρέα, δεν έχει δώσει ακόμη απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα (αν και την οφείλει).
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.