Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά

Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Αρχαία και Μαθηματικά
Στιγμιότυπο από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων Eurokinissi

Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, τα θέματα στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Κλιμακούμενης δυσκολίας και με πολλές πράξεις, τα ζητούμενα στα Μαθηματικά. Αναλυτικά οι απαντήσεις από τα φροντιστήρια «ΣΤΟΧΟΣ» και «ΘΕΣΜΟΣ» στα ερωτήματα που δυσκόλεψαν και σε εκείνα που απαιτούσαν γνώσεις προηγούμενων ετών

Με απόσπασμα από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα, από τις ενότητες 12 και 13 του σχολικού εγχειριδίου και με ερωτήσεις διατυπωμένες με πλήρη σαφήνεια, «άνοιξε» η δεύτερη εβδομάδα των Πανελληνίων εξετάσεων. Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Επιστημών που διαγωνίστηκαν σήμερα Δευτέρα, στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στάθηκαν τυχεροί, καθώς τα ζητούμενα που κρίνουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι μεταφραστικές, γλωσσολογικές και συντακτικές ασκήσεις δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη δυσκολία, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω διδαγμένο κείμενο δεν έχει επιλεχθεί από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων από το 2011.

«Το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν παρουσιάζει μεταφραστικές δυσκολίες και ήταν αναμενόμενο. Οι ερμηνευτικές παρατηρήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια, δεν εμφανίζουν δυσκολίες και είναι χαρακτηριστικές της πλατωνικής φιλοσοφίας. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ερώτηση εισαγωγής τέθηκε με τη μορφή Σωστού – Λάθους, γεγονός που δίνει χρόνο στους μαθητές για τη συμπλήρωση των παρακάτω ασκήσεων, ενώ βατές ήταν και οι λεξιλογικές παρατηρήσεις», σχολιάζει στο News24/7 ο φιλόλογος από τα φροντιστήρια «ΣΤΟΧΟΣ», Χρήστος Κουτσόπουλος.

Ως προς τις ασκήσεις που αφορούν το αδίδακτο κείμενο από το έργο «Ρητορική» του Αριστοτέλη, ο κ. Κουτσόπουλος αναλύει πως «το απόσπασμα εξετάζει τη σχέση μεταξύ ρητορικής και διαλεκτικής. Για πρώτη φορά δόθηκαν για ερμηνεία έξι λέξεις, ενώ χαρακτηριστική είναι η χρήση δυϊκού αριθμού. Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι, για δεύτερη χρονιά, δεν εξετάζονται θέματα πρώτης γραμμής, όπως ο πλάγιος λόγος ή οι υποθετικοί, καθώς φαίνεται ότι απώτερος στόχος του υπουργείου Παιδείας, είναι ο μαθητής να προσεγγίσει νοηματικά το περιεχόμενο του κειμένου και να αντιληφθεί ερμηνευτικά τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη ρητορική και τη διαλεκτική μέθοδο».

https://www.news247.gr/download/8659//059000/apantiseisarxaia.pdf

Για δυνατούς λύτες που έχουν εξασκηθεί σε πολλαπλές αριθμητικές πράξεις, αλλά και με την απαίτηση να έχουν γερά θεμέλια σε γνώσεις από προηγούμενες τάξεις του Λυκείου και του Γυμνασίου, ήταν τα θέματα στα Μαθηματικά των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Οικονομίας και Πληροφορικής. Η κλιμακούμενη δυσκολία, το γεγονός ότι οι μαθητές δεν έχουν συνηθίσει να κάνουν πράξεις χωρίς τη χρήση computer, αλλά και το ότι μεγάλο μέρος της θεωρίας των μαθηματικών της Γ’ Λυκείου, αποκλείστηκε από τα φετινά ζητούμενα και μάλιστα, σε ποσοστό 50%, αφήνει ανοιχτό το σενάριο για μειωμένες «εξαγωγές» αριστούχων στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο των Τεχνολογικών και Θετικών Σπουδών.

«Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής ίσως αντιμετώπισαν δυσκολίες στο τρίτο ζητούμενο που αφορούσε στο Ρυθμό Μεταβολής», σχολιάζουν μαθηματικοί στο News24/7.

«Καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης, όχι όμως στο απαραίτητο εύρος. Υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία και οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν καλή γνώση της ύλης των μαθηματικών των προηγούμενων τάξεων. Τα θέματα χαρακτηρίζονται παρόμοιας δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά», εξηγεί η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία.

Την ίδια στιγμή, ο Μιχάλης Σιμιντζόγλου από τα φροντιστήρια «ΘΕΣΜΟΣ» υπογραμμίζει στο News24/7 ότι «το τέταρτο θέμα ήταν εξαιρετικά αυξημένης δυσκολίας και μόνο οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές θα μπόρεσαν να το επιλύσουν». Και συνεχίζει: «Το τρίτο θέμα αφορά σε γνώσεις από Γεωμετρία προηγούμενων τάξεων, ενώ τα δύο πρώτα θέματα απαιτούν γνώσεις από μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Το τέταρτο θέμα θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τους αριστούχους σε αυτό το μάθημα».

https://www.news247.gr/download/3483//152000/mathimatikaapantiseis.pdf

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα