Πανελλήνιες 2023: Υποψήφιοι με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίστηκαν απαξιωτικά από Επιτροπή Εξέτασης
Επιστολή-Διαμαρτυρία απέστειλε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Αθηνών "Γεννάδειο" για τον απαράδεκτο τρόπο λειτουργίας των επιτροπών εξέτασης του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου Γαλατσίου. Τι καταγγέλλουν.
- 09 Ιουνίου 2023 20:18
Οργή προκαλεί ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν υποψήφιοι μαθητές στις Πανελλήνιες 2023, οι οποίοι εξετάζονται προφορικά λόγω ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και ειδικών μαθησιακών δυσκολιών από την Επιτροπή Εξέτασης του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου Γαλατσίου.
Το φως της δημοσιότητας είδε η επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ Αθηνών “Γεννάδειο”, σύμφωνα με την οποία δεν ακολουθήθηκε η νομότυπη διαδικασία, παρά τις σαφείς οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, για την αντιμετώπιση κάθε εξεταζόμενου ανάλογα με τη διάγνωση που έχει από το ΚΕΔΑΣΥ, με αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι να αδυνατούν να απαντήσουν στα εξεταζόμενα θέματα.
Στην επιστολή αναφέρονται τρεις περιπτώσεις, όπου στην πρώτη μαθητής με δυσαναγνωσία ζήτησε να του αναγνωστεί το λογοτεχνικό κείμενο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπως δικαιούται, αλλά ο επιτηρητής του το αρνήθηκε, ενώ στη δεύτερη, μαθητής που εξεταζόταν στο μάθημα των Μαθηματικών, ζήτησε επιπλέον χρόνο και να σημειώσει πάνω στο τετράδιό του την αλληλουχία της λύσης της άσκησης που εξεταζόταν, η Επιτροπή του το αρνήθηκε. Μάλιστα, όταν ένα μέλος της Επιτροπής πρότεινε να του δώσουν επιπλέον χρόνο, τα άλλα δύο μέλη της επιτροπής διαφώνησαν.
Στην τρίτη περίπτωση, στο μάθημα της Χημείας, και αφού είχαν γίνει ήδη διαμαρτυρίες, οι εξεταστές αρνήθηκαν και πάλι να επιτρέψουν στους μαθητές να γράψουν στο τετράδιό τους και τους έδωσαν χρόνο να σκεφτούν και να πουν προφορικά τους συντελεστές των αντιδράσεων!
Αναλυτικά η επιστολή:
Προς: Υπουργό Παιδείας
Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής
Διευθυντή Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας
Συνήγορο του Παιδιού
Αξιότιμοι κύριοι,
Με την παρούσα σας ενημερώνουμε ότι μαθητές του σχολείου μας, που εξετάζονται προφορικά λόγω ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ή ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, κατά τη διάρκεια των προφορικών πανελληνίων εξετάσεων στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο Γαλατσίου, αντιμετωπίστηκαν με απαράδεκτο τρόπο από τις Επιτροπές Εξέτασης.
Παρά τις σαφείς οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, για την αντιμετώπιση κάθε εξεταζόμενου ανάλογα με τη διάγνωση που έχει από το ΚΕΔΑΣΥ, δεν ακολουθήθηκε η νομότυπη διαδικασία με αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι να αδυνατούν να απαντήσουν στα εξεταζόμενα θέματα.
Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μαθητής με δυσαναγνωσία ζήτησε να του αναγνωστεί το λογοτεχνικό κείμενο, όπως δικαιούται, αλλά ο επιτηρητής του το αρνήθηκε.
Στο μάθημα των Μαθηματικών, όταν μαθητής ζήτησε επιπλέον χρόνο και να σημειώσει πάνω στο τετράδιό του την αλληλουχία της λύσης της άσκησης που εξεταζόταν, η Επιτροπή του το αρνήθηκε.
Όταν δε το ένα μέλος της Επιτροπής πρότεινε να του δώσουν επιπλέον χρόνο, τα άλλα δύο μέλη της επιτροπής διαφώνησαν.
Κατόπιν της διαμαρτυρίας του μαθητή, κλήθηκε ο Πρόεδρος του Εξεταστικού Κέντρου ο οποίος έσπευσε να καλύψει τους συναδέλφους του. Τελικά δεν του επετράπη να χρησιμοποιήσει το τετράδιό του. Του δόθηκε δε κάποιος χρόνος να πει μια πολύπλοκη άσκηση μαθηματικών προφορικά!!!
Ο Πρόεδρος του Εξεταστικού Κέντρου πρότεινε στον μαθητή, ως λύση στο πρόβλημα που είχε προκύψει, να του αλλάξει Επιτροπή Εξέτασης!!! Αξίζει να σημειωθεί ότι η ώρα ήταν ήδη 4:30 και ο μαθητής είχε ήδη φτάσει στο θέμα Γ2 και δεν είχε τις δυνάμεις να ξεκινήσει από την αρχή.
Όταν στη συνέχεια ζήτησε να δουν από το τετράδιό του την γραφική παράσταση η Επιτροπή του είπε ότι θα πρέπει να την περιγράψει προφορικά!!!
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο μαθητής αντιμετωπίστηκε απαξιωτικά και μειωτικά από την Επιτροπή. Σε διαμαρτυρίες των γονέων στο εξεταστικό κέντρο, οι υπεύθυνοι αρνήθηκαν όλα τα παραπάνω και προσπάθησαν να καλύψουν τα γεγονότα.
Η αρμόδια Διευθύντρια του υπουργείου Παιδείας, σε σημερινή τηλεφωνική μας επικοινωνία, έμεινε εμβρόντητη στο άκουσμα τέτοιων πρακτικών και υποσχέθηκε να επικοινωνήσει η ίδια με τον Πρόεδρο του Εξεταστικού Κέντρου.
Ωστόσο, και στο μάθημα της Χημείας, και μετά τις διαμαρτυρίες, αρνήθηκαν και πάλι να τους επιτρέψουν να γράψουν στο τετράδιό τους και τους έδωσαν χρόνο να σκεφτούν και να πουν προφορικά τους συντελεστές των αντιδράσεων!!! Είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο Εξεταστικό Κέντρο δεν πτοήθηκε από τις παρεμβάσεις γονέων και υπηρεσιακών παραγόντων.
Το ζήτημα όμως είναι ευρύτερο. Σε καμία Επιτροπή προφορικής εξέτασης των υποψηφίων του Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου Γαλατσίου δεν υπάρχει διαχωρισμός στον τρόπο εξέτασης των μαθητών ανάλογα με την ειδική εκπαιδευτική ανάγκη ή μαθησιακή δυσκολία, με την οποία έχει διαγνωσθεί από το ΚΕΔΑΣΥ, όπως ορίζεται από το ΚΕΔΑΣΥ και την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Όλοι οι μαθητές εξετάζονται με τον ίδιο τρόπο, διεκπεραιωτικά.
Για όλους του παραπάνω λόγους
Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τις πρακτικές που ακολουθούνται κατά τη διάρκεια των προφορικών εξετάσεων μαθητών του σχολείου μας, στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο Γαλατσίου.
Διαμαρτυρόμαστε για την έλλειψη ευαισθησίας απέναντι στα παιδιά μας και την ταλαιπωρία τους μέχρι αργά το απόγευμα, αντιμετωπίζοντάς τα τελείως διεκπαιρεωτικά.
Απαιτούμε την πλήρη διαλεύκανση των πραγματικών περιστατικών και την άρση ανάλογων πρακτικών στο μέλλον.
Τα παιδιά του σχολείου μας έχουν ήδη αδικηθεί κατάφορα, ας μπορέσουμε τουλάχιστον να εμποδίσουμε ανάλογη καταστρατήγηση δικαιωμάτων στο μέλλον.
Με Τιμή,
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Πρότυπου ΓΕΛ «ΓΕΝΝΑΔΕΙΟ»
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις