Πιερρακάκης: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις μετά τις βαθμολογίες των Πανελληνίων

Διαβάζεται σε 3'
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης Dimitris Kapantais / SOOC

Τις πρώτες εκτιμήσεις για τις βάσεις και το ύψος που αυτές θα διαμορφωθούν έκανε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελληνίων Εξετάσεων ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε στο  δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews.

«Συγχαρητήρια σε όλες και σε όλους γιατί οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια δοκιμασία που την περνάει κάθε υποψήφια, κάθε υποψήφιος και κάθε οικογένεια μαζί τους. Και δεν είναι, θα έλεγα, ούτε η αρχή ούτε το τέλος. Είναι ένα κομμάτι της διαδρομής» τόνισε ο υπουργός.

«Κανένα πρόβλημα δεν υπήρξε με την αποστολή των SMS. Εδώ και λίγα χρόνια έχουμε κάνει αυτή την αλλαγή για να στέλνουμε τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών εξετάσεων μέσω SMS και μέσω μιας καινούργιας πλατφόρμας. Θυμόμαστε τα παλιότερα χρόνια ότι υπήρχε η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία. Πλέον έχουμε αλλάξει εποχή ως προς αυτό, οπότε όλα πήγαν όπως όφειλαν» εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης.

Σχετικά με το πώς πρόκειται να κινηθούν οι βάσεις, ο υπουργός ανέφερε: «Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα, εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα μαθηματικά και στην ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση.

Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Χημεία και στη Βιολογία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα. Κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση».

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικά», ενώ υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα πρόκειται να ανακοινωθούν από τα κεντρικά του υπουργείου.

Για το αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης δήλωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων.

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

«Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο.

Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του Υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα