Συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία: Ενα εξοργιστικό παράδειγμα αποδεικνύει το αδιέξοδο
Διαβάζεται σε 3'Η εμμονή για συγχωνεύσεις τμήματων στα σχολεία δημιουργεί τεράστια προβλήματα και παραδοξότητες των οποίων οι συνέπειες θα επηρεάσουν παιδιά και εκπαιδευτικούς. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
- 04 Σεπτεμβρίου 2024 14:39
H τακτική των αναγκαστικών συγχωνεύσεων τμημάτων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη δημιουργεί εντελώς ακατάλληλες εκπαιδευτικές συνθήκες στις σχολικές μονάδες.
Στα υπόψη του NEWS 24/7 τέθηκε ένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικό παράδειγμα από δημοτικό σχολείο που εδρεύει στο δήμο Αθηναίων (τα πλήρη στοιχεία βρίσκονται στη διάθεσή μας).
Κατά την εφετινή σχολική χρονιά η πέμπτη και η τετάρτη τάξη του εν λόγω σχολείου θα έχουν από ένα τμήμα έκαστος ενώ πέρυσι είχαν από δύο. Αυτό έγινε κατ’ εντολή της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης η οποία, όπως έχουμε τονίσει, επιμένει φορτικά και απειλεί τους εκπαιδευτικούς που δεν συμμορφώνονται ακόμα και με πειθαρχικές διαδικασίες.
Η πέμπτη τάξη του σχολείο, στο ένα της τμήμα, θα έχει εφέτος συνολικά 24 παιδιά. Από αυτά τέσσερα χρειάζονται εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης ενώ άλλα τέσσερα έχουν διαγνώσεις για διαφόρων τύπων μαθησιακές δυσκολίες.
Προκύπτουν πολλά ερωτήματα: Θα υπάρχουν την ίδια ώρα στην ίδια αίθουσα συνολικά πέντε εκπαιδευτικοί μαζί με το δάσκαλο ή θα μειωθούν οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης; Πώς θα μπορέσει να ελέγξει την κατάσταση ο δάσκαλος του τμήματος και σε ποια παιδιά θα εστιάσει την προσοχή του; Ποιος θα είναι ο ρυθμός προόδου των παιδιών κατά τη διάρκεια της χρονιάς;
Τα ερωτήματα έχουν περισσότερο ρητορικό χαρακτήρα, ειδικά αν έχει κανείς κατά νου ότι μέσα σ’ αυτήν την τάξη υπάρχουν και προσφυγόπουλα που δεν ξέρουν πολύ καλά τα ελληνικά. Από τον εκπαιδευτικό ζητούνται δηλαδή… μαγικές ιδιότητες και την ίδια ώρα ατσάλινη υπομονή και αντοχή.
Στην τετάρτη τάξη θα φοιτούν εφέτος 23 μαθητές, επίσης σ’ ένα τμήμα.
Το κερασάκι σ’ αυτήν την απαίσια τούρτα; Το σχολείο αποφεύγει να εγγράψει (πάλι κατόπιν εντολής) άλλους μαθητές στις συγκεκριμένες τάξεις για να μην αυξηθεί και άλλο ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα. Αν δηλαδή μία οικογένεια, που εξυπηρετείται γεωγραφικά από το συγκεκριμένο σχολείο, θέλει να στείλει το παιδί στην τετάρτη ή την πέμπτη, απλά δεν μπορεί να το κάνει και πρέπει να αναζητήσει άλλη λύση.
Προφανώς, το παραπάνω παράδειγμα δεν είναι το μοναδικό. Είναι όμως αρκούντως ενδεικτικό της κατάστασης.
Οι γονείς των παιδιών του εν λόγω σχολείου ετοιμάζουν σε κάθε περίπτωση επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας και προετοιμάζουν, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, κινητοποιήσεις από τις 12 Σεπτεμβρίου.