Σχολεία: Αν κλείσουν, η τηλεκπαίδευση είναι νομικά στον αέρα – Γιατί κρατούν κρυφή τη σύμβαση με τη Cisco
Σε περίπτωση που τα σχολεία κλείσουν, η τηλεκπαίδευση θα μπει και πάλι στη σχολική καθημερινότητα. Ομως νομικά η διαδικασία βρίσκεται στον αέρα μετά και τις παρατηρήσεις της ΑΧΔΠΧ. Η Νίκη Κεραμέως επιμένει να μη δίνει στη δημοσιότητα τη σύμβαση με τη Cisco
- 22 Σεπτεμβρίου 2020 11:10
Ο Νίκος Σύψας το παραδέχθηκε στον τηλεοπτικό αέρα (του ΣΚΑΙ). Τα σχολεία, όλων των βαθμίδων, είναι πολύ πιθανό να κλείσουν για την αποφυγή της εξάπλωσης του κορονοϊού που, ειδικά στην Αθήνα, έχει φουντώσει για τα καλά.
Τούτο αν συμβεί, που είναι και το πιθανότερο έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα, σημαίνει ότι θα μπει και πάλι στην καθημερινότητα χιλιάδων μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, σύγχρονης και ασύγχρονης.
Και εδώ αρχίζουν τα μεγάλα προβλήματα. Δεν έχουν περάσει παρά λίγες ημέρες από τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης κατά την προηγούμενη σχολική σεζόν.
Οπως είχε αναφέρει το Νews24/7 σε αναλυτικό ρεπορτάζ, η Αρχή μπορεί να διαπίστωσε ότι η διαδικασία είναι σύννομη επί της αρχής, ωστόσο παρατήρησε πάρα πολλά κενά και αστοχίες για τις οποίες έδωσε διορία τριών μηνών στο Υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί.
Ιδού, 11 από τα προβληματικά σημεία όπως τα είχαμε καταγράψει στις 7 Σεπτεμβρίου:
1. Δεν είναι βέβαιο πότε συντάχθηκε η ΕΑΠΔ, καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία για αυτό (διαβιβαστικά, emails, κλπ). Επομένως δεν είναι βέβαιο ότι υπήρχε ΕΑΠΔ στις 15/5, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο.
2. Ακόμη και αν υπήρχε τότε, συντάχθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αφήνοντας υπονοούμενα για την ποιότητά της, την οποία σχολιάζει αμέσως μετά.
3. Κακώς η ΕΑΠΔ υπογράφεται από την DPO του Υπουργείου. Δεν είναι δουλειά της.
4. Δεν αναφέρεται από ποιους ειδικούς όντως συντάχθηκε η ΕΑΠΔ, όπως απαιτεί ο GDPR.
5. Δεν έχει επιστημονική τεκμηρίωση η ΕΑΠΔ αλλά μόνο αυθαίρετους και υποκειμενικούς ισχυρισμούς.
6. Δεν έλαβε υπόψη της τη διάκριση μεταξύ α) σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και β) live streaming από την αίθουσα. Είναι δυο διαφορετικά πράγματα.
7. Δεν έγινε διαβούλευση όχι μόνο με γονείς, εκπαιδευτικούς, μαθητές κλπ αλλά και με Ακαδημαϊκά Ιδρύματα ή Δημόσιους Φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής για τα θέματα αυτά. Δεν έγινε τότε, δεν έγινε και εκ των υστέρων.
8. Με τον τρόπο που έγινε η ΕΑΠΔ τέθηκαν σε κίνδυνο δικαιώματα και ελευθερίες των υποκειμένων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
9. Απέκρυψε ολόκληρες κατηγορίες προσωπικών δεδομένων και μεταδεδομένων που, σύμφωνα και με τη σύμβαση Cisco – Υπουργείου Παιδείας, η Cisco διατηρεί και για 7 χρόνια μετά και αξιοποιεί για εμπορικούς της σκοπούς!
10. Δεν πληροί τα κριτήρια πληροφόρησης και διαφάνειας το Υπουργείο, καθώς ούτε ουσιαστική ενημέρωση έκανε στα υποκείμενα, ούτε κώδικες εξέδωσε, όπως δεσμευόταν ότι θα κάνει.
11. Αυθαίρετα, τέλος, το Υπουργείο, μετά από όλα τα παραπάνω, συσκέφθηκε με τον εαυτό του και αποφάσισε ότι έχουν παρθεί τα κατάλληλα μέτρα και δεν τίθεται άλλο θέμα…
Η σύμβαση-φάντασμα με την Cisco
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσει κανείς και ένα ζήτημα κεφαλαιώδους σημασίας. Παρά το γεγονός ότι είχε δεσμευτεί για το αντίθετο, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δεν έχει φέρει στη Βουλή τη σύμβαση που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο με τη Cisco για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.
Το γεγονός αυτό προκαλεί ευλόγως πολύ μεγάλα ερωτηματικά. Ποιοι είναι οι όροι κάτω από τους οποίου η Cisco Ελλάς κάνει αυτή τη δωρεά στο Ελληνικό Δημόσιο; Γιατί, ενώ η σύμβαση έχει ζητηθεί πολλάκις από την αντιπολίτευση, δεν έχει δοθεί ακόμα στα κόμματα αλλά και στη δημοσιότητα;
Εκτός αυτού, θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα όλες τις παρατηρήσεις τις έκανε σε γνωμοδότηση. Απομένει όμως η απόφαση (μπορεί και τον επόμενο μήνα) η οποία φυσικά θα έχει και απολύτως δεσμευτικό χαρακτήρα για το Υπουργείο Παιδείας.
Φανταστείτε το τι πρόκειται να γίνει αν η απόφαση είναι αρνητική και αναγκάζει το Υπουργείο Παιδείας, εν μέσω τηλεκπαίδευσης, να αλλάξει υποχρεωτικά τα πλάνα του.
Είναι σαφές ότι θα δημιουργηθεί χάος. Ωστόσο, το αυτί της Νίκης Κεραμέως δεν ιδρώνει. Επιμένει να συμπεριφέρεται σαν να μην συμβαίνει τίποτα, μας ενημέρωσε πάντως, στις 27 Αυγούστου, ότι “μετά από νέα δωρεάν προσφορά προς το ελληνικό δημόσιο, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και η Cisco Hellas ΑΕ συνεργάστηκαν στενά ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να έχει την προσωπική του ψηφιακή τάξη με την έναρξη του νέου σχολικού έτους”.
Η σύμβαση της δωρεάς εξακολουθεί να αγνοείται. Γιατί άραγε;
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.