Τηλεκπαίδευση: Το…connecting πάγωσε στην οθόνη από την Κρήτη έως το Παρίσι
Τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση την Τρίτη όχι απλώς δεν ήταν μεμονωμένα αλλά ξεπέρασαν και τα σύνορα της χώρας. Πως η λέξη connecting στοίχειωσε τους χρήστες.
- 19 Νοεμβρίου 2020 06:09
Όσο και αν το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα, αυτή είναι πεισματάρα. Την πρώτη ημέρα της εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία κατά το δεύτερο lockdown, τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην πλατφόρμα της Webex δεν ήταν μεμονωμένα. Ήταν γενικά.
Πέρα από ότι αυτό το παραδέχθηκε και η ίδια η Cisco (!), αυτό είχε γίνει πασιφανές σχεδόν από την πρώτη ώρα της λειτουργίας. Σύμφωνα με εκπαιδευτικής πηγές που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση, προβλήματα σύνδεσης με την πλατφόρμα παρατηρήθηκαν από τον Εβρο έως την Κρήτη (ακόμα και στο Παρίσι, μαθητές ελληνικών σχολείων αντιμετώπισαν τον ίδιο… μπελά).
Ηταν, βασικά, δύο ειδών τα προβλήματα. Κοινής συνδεσιμότητας (οι χρήστες δεν μπορούσαν με τίποτα να συνδεθούν και το… connecting στις οθόνες τους συντρόφευε για ώρες) αλλά και επαναφοράς (μετά το διάλειμμα, οι μαθητές επιχειρούσαν να συνδεθούν με δασκάλους των ειδικοτήτων αλλά δεν κατάφερναν παρά το γεγονός ότι τις προηγούμενες διδακτικές ώρες παρέμαναν συνδεδεμένοι κανονικά).
Ακόμα όμως και αυτοί που συνέχισαν το μάθημά τους απρόσκοπτα, είχαν συνδεθεί με τον λάθος τρόπο. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση, στην οποία έχουμε αναφερθεί ξανά, είναι σαφής. Οι χρήστες πρώτα βάζουν τους κωδικούς τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και εν συνεχεία κατευθύνονται στο περιβάλλον της Webex. Αυτό γίνεται για λόγους προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που όπως γίνεται κατανοητό πηγαίνει περίπατο όταν δίνονται στους χρήστες απευθείας σύνδεσμοι της Webex.
Πέρα όμως από τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την πλατφόρμα (και τα οποία το υπουργείο είχε στη διάθεσή του τουλάχιστον πέντε μήνες να τα επιλύσει) προκύπτουν δύο ακόμα σοβαρότατα ζητήματα που έχουν και ταξικό χαρακτήρα.
Την ίδια ώρα που στα δημόσια δημοτικά σχολεία επικρατεί το μπάχαλο που μόλις περιγράψαμε, τα ιδιωτικά συνεχίζουν πραγματικά απρόσκοπτα τη δουλειά τους. Επιλέγοντας πλατφόρμες της αρεσκείας τους και εκμεταλλευόμενα το γεγονός ότι ο αριθμός των χρηστών είναι φυσικά πολύ μειωμένος, επιτυγχάνουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα μαθήματα, μάλιστα, γίνονται πρωί.
Αν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση των δημόσιων σχολείων δεν λυθούν, θα προκύψει ένα πολύ μεγάλο χάσμα στη γνώση που θα κατακτήσουν τα παιδιά των ιδιωτικών σε σχέση με τους μαθητές των δημόσιων. Είναι κάτι που παρατηρήθηκε και πέρυσι αφού τα δεδομένα ήταν σχεδόν τα ίδια. Μετ’ εμποδίων η τηλεκπαίδευση στα δημόσια, σαφώς πιο ομαλά στα ιδιωτικά.
Το Υπουργείο επίσης καλείται να λύσει το πρόβλημα της προσβασιμότητας σε όλους. Παράγοντες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπολογίζουν ότι κατά περιοχές το ποσοστό των οικογενειών που δεν μπορούν να καλύψουν παιδί ή παιδιά με συσκευές φτάνει ακόμα και το 20%. Το φαινόμενο παρατηρείται για καθαρά οικονομικούς λόγους αλλά και πρακτικούς. Αν σε μία οικογένεια και τα τέσσερα ή πέντε μέλη της εργάζονται ή φοιτούν σε σχολεία/σχολές από το σπίτι, πόσες συσκευές πρέπει να διαθέτει κανείς για να καλυφθούν άπαντες;
Η Υπουργός ανακοίνωσε ότι πλέον η κλήση και από σταθερό δεν θα χρεώνεται (γιατί μέχρι τώρα χρεωνόταν). Αλλά από το σταθερό δεν υπάρχει καμία οπτική επαφή του μαθητή με τα εποπτικά μέσα που χρησιμοποιεί ο δάσκαλος ή η δασκάλα. Οπότε, σχεδόν μηδέν εις το πηλίκον για τα παιδιά που αναγκάζονται να προσφύγουν στη λύση του σταθερού τηλεφώνου.
Είναι, πάντως, τραγικό οι διευθυντές των σχολείων να στέλνουν σωρηδόν τα mail στους γονείς και να απολογούνται για μία κατάτασταση για την οποία ευθύνεται το Υπουργείο και μόνο. Και τέλος πάντων, mail δεν θα “έφευγαν” αν το προβλήματα ήταν μενονωμένα…
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.