Το συγκλονιστικό παράδειγμα μαθήτριας που στερείται την παράλληλη στήριξη

Διαβάζεται σε 3'
Το συγκλονιστικό παράδειγμα μαθήτριας που στερείται την παράλληλη στήριξη
INTIME

Σε γυμνάσιο της Δυτικής Αθήνας μαθήτρια με σοβαρή διαταραχή κατέγραψε πέρυσι μεγάλη πρόοδο με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Εφέτος όμως τους στερείται και η χρονιά της κινδυνεύει να αποδειχθεί χαμένη.

Τα κενά που αφορούν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής θεωρούνται, όχι άδικα, ως τα πιο σημαντικά στο οικοδόμημα της δημόσιας εκπαίδευσης το οποίο έχει υποστεί σημαντικές ρωγμές τα τελευταία τουλάχιστον 15 χρόνια.

Το γιατί μπορεί να απαντηθεί εύκολα. Οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, όταν έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν σωστά και κυρίως εξατομικευμένα με τους μαθητές και τις μαθήτριες τους, μπορούν να καλύψουν το χάντικαπ που δημιουργεί αρχικά μία μαθησιακή δυσκολία ή μία άλλη, πιο σοβαρή αναπτυξιακή διαταραχή. Κάνουν αυτούς τους μαθητές και τις μαθήτριες ορατούς μέσα στην σχολική αίθουσα και τους χαρίζουν ευκαιρίες που τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν.

Για τους παραπάνω λόγους τα κενά που παρατηρούνται εφέτος σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης σε γυμνάσιο της Δυτικής Αθήνας (τα στοιχεία στη διάθεση του NEWS 24/7) μπορούν να αποδειχθούν καταστροφικά για την πορεία μίας συγκεκριμένης μαθήτριας που πέρυσι έκανε μία συγκλονιστική προσπάθεια.

Και η περσινή σχολική χρονιά στην εν λόγω σχολική μονάδα άρχισε με ελλείψεις. Η μητέρα της μαθήτριας, που έχει λάβει επίσημη διάγνωση από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ για αναπτυξιακή και γλωσσική διαταραχή της κόρης της, κίνησε γη και ουρανό για να βοηθήσει το παιδί της.

Το θέμα έφτασε ακόμη και στη Βουλή μετά από σχετική επερώτηση στο αρμόδιο Υπουργείο της βουλεύτριας του ΣΥΡΙΖΑ, Ελενας Ακρίτα. Μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, ως εκ θαύματος βρέθηκε λύση. Προσλήφθηκαν επιπλέον εκπαιδευτικοί και έτσι το παιδί είχε στη διάθεσή του ειδικούς εκπαιδευτικούς (φιλόλογο, μαθηματικό και φυσικό) σε όλα τα κύρια μαθήματα.

Η πρόοδος της μαθήτριας ήταν πραγματικά αξιοσημείωτη. Αλλωστε κατεγράφη επισήμως (και γραπτώς) από το ΚΕΔΑΣΥ στην επανεξέταση του παιδιού που έλαβε χώρα μετά τη λήξη της περσινής σχολικής σεζόν. Και εκεί που η μητέρα ήλπιζε ότι εφέτος το παιδί θα συνεχίσει στους ίδιους ρυθμούς, ήρθε η απογοήτευση από τις τοποθετήσεις για τη νέα σχολική χρονιά.

Για εννιά, συνολικά, διαγνώσεις ΚΕΔΑΣΥ (9 μαθητές και μαθήτριες κοντολογίς) η αρμόδια διεύθυνση τοποθέτησε έναν φιλόλογο και έναν μαθηματικό και για τις τρεις τάξεις! Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να προσφέρουν αποτελεσματικές υπηρεσίες αυτή οι άνθρωποι αν δεν γίνουν επιπλέον προσλήψεις.

Ετσι η μητέρα άρχισε έναν νέο αγώνα δρόμου. Ο διευθυντής δεσμεύτηκε ότι θα δηλώσει τα κενά, όπως είναι άλλωστε υποχρέωσή του, ωστόσο χάνεται πολύτιμος χρόνος. Υπάρχει ο φόβος να επαναληφθεί το περσινό προβληματικό ξεκίνημα όταν το παιδί εκδήλωσε -όχι μία φορά –κρίση πανικού και ξεσπάσματα κλάματος αφού ένιωθε ότι μένει πίσω και ότι δεν μπορεί να τα καταφέρει.

Τα κενά, συμπερασματικά, δεν είναι απλοί αριθμοί. Πίσω από αυτά κρύβονται ιδιαίτερες, ξεχωριστές περιπτώσεις και οι αγωνίες χιλιάδων παιδιών και των γονέων τους οι οποίοι, ειρήσθω εν παρόδω, ακούν συχνά την παραίνεση λειτουργών δημόσιας εκπαίδευσης να γράψουν τα παιδιά τους σε ειδικά σχολεία και όχι σε “συμβατικά”.

Οσοι ισχυρίζονται κάτι τέτοιο, είναι πραγματικά βαθιά νυκτωμένοι για τις δυνατότητες των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αναπτυξιακές διαταραχές.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα