Ναυάγιο στην Πύλο: Γιατί οι φράχτες αυξάνουν τα κέρδη των διακινητών

Διαβάζεται σε 3'
Ναυάγιο στην Πύλο: Γιατί οι φράχτες αυξάνουν τα κέρδη των διακινητών
Διασωθέντες του ναυαγίου AP

Το NEWS 24/7 διερευνά τα αίτια του πολύνεκρου ναυαγίου στα ανοιχτά της Πύλου την ώρα που εκατοντάδες άνθρωποι συνεχίζουν να αγνοούνται. Αναλύουν η Δρ. Αγγελική Δημητριάδη και ο ρεπόρτερ, Μάνος Φραγκιουδάκης.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, από το 2014 μέχρι σήμερα σχεδόν 28 χιλιάδες άνθρωποι έχουν χάσει την ζωή τους επιχειρώντας να διασχίσουν την Μεσόγειο.

Με εξαίρεση την περίοδο 2014-2016 που είχαμε και το αποκορύφωμα της προσφυγικής κρίσης, το 2021 και το 2022 παρατηρείται αύξηση στους αριθμούς των θυμάτων, “παρά” το γεγονός ότι η Ευρώπη συνεχίζει να “θωρακίζει” τα σύνορά της.

Στοιχεία για νεκρούς και αγνοούμενους μετανάστες missingmigrants.iom

Σχετίζεται λοιπόν η αύξηση αυτή με την επέκταση του φράχτη στον Έβρο και άλλα αποτρεπτικά μέτρα που έχουν ληφθεί; Υπάρχει συσχετισμός παγκοσμίως μεταξύ της εντατικοποίησης των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ρευμάτων, και του κινδύνου που αντιμετωπίζουν οι εκτοπισμένοι ρισκάροντας συχνά την ζωή τους; Πόσο συνδέεται με τα παραπάνω, η τραγωδία της Πύλου; Τι σημαίνει για την Ελλάδα η πρόσφατη συμφωνία για τη μεταρρύθμιση του μεταναστευτικού και πώς αναμένεται να κινηθεί ο Ερντογάν;

Προσπαθώντας να καταλήξουμε σε ψύχραιμες απαντήσεις, συνομιλήσαμε με τη Συντονίστρια της Μονάδας Μεταναστευτικής Πολιτικής του Ινστιτούτου ΕΝΑ, Δρ. Αγγελική Δημητριάδη, αλλά και τον ρεπόρτερ του site, Μάνο Φραγκιουδάκη, ο οποίος βρέθηκε στην Καλαμάτα λίγες μόλις ώρες μετά την τραγωδία και μας μεταφέρει την προσωπική του εμπειρία.

“Η διακίνηση των μεταναστών βασίζεται στην προσφορά και στη ζήτηση. Η έρευνα τα τελευταία 15 χρόνια έχει δείξει πως ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η παράνομη διακίνηση ανθρώπων, είναι οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης, για να καλυφθεί η ζήτηση. Αυτό που κάνουμε είναι πως δημιουργούμε περισσότερη ανάγκη για αυτό που προσφέρουν οι διακινητές. Όσο περιορίζουμε τη νόμιμη πρόσβαση, τόσο αυξάνουμε τα κέρδη των διακινητών”, αναφέρει μεταξύ άλλων η κ. Δημητριάδη.

“Η ανταπόκριση του κόσμου στην Καλαμάτα ήταν πολύ σημαντική, σε επίπεδο ειδών πρώτης ανάγκης. Οι επικοινωνίες με τους ανθρώπους τους, με τους οικείους και τις οικογένειες ήταν δραματική, από τη δεύτερη μέρα και μέχρι σήμερα καταφθάνουν διαρκώς συγγενείς”, κατέθεσε από τη δική του μεριά ο Μ. Φραγκιουδάκης. Προσθέτει δε πως η πρακτική να τοποθετούνται γυναίκες και παιδιά στα αμπάρια, δεν είναι πρωτοφανής.

Θυμίζουμε πως σήμερα, Τρίτη, απολογούνται οι 9 Αιγύπτιοι ηλικίας 20 έως 40 ετών, φερόμενοι ως οι διακινητές στο πολύνεκρο ναυάγιο. Οι κατηγορούμενοι πέρασαν τη Δευτέρα την πόρτα της ανακρίτριας με βαρύτατες κατηγορίες της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης, πρόκλησης ναυαγίου από αμέλεια και έκθεση ζωής σε κίνδυνο.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα