Μητσοτάκης: Βλέπουμε μειώσεις 15%- 20% στο βρεφικό γαλα
Διαβάζεται σε 4'Επίσκεψη του πρωθυπουργού σε σούπερ μάρκετ στην Αθήνα για να διαπιστώσει τα αποτελέσματα των μέτρων κατά της ακρίβειας.
- 05 Μαρτίου 2024 09:17
Σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας επισκέφθηκε το πρωί της Τρίτης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα, ενημερώθηκε για την πορεία εφαρμογής των τεσσάρων διαρθρωτικών μέτρων κατά των ανατιμήσεων που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Μαρτίου και για τη συνδυαστική επίδρασή τους μαζί με άλλες κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως η μόνιμη μείωση τιμής.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους υπεύθυνους του καταστήματος για την πτώση των αρχικών τιμών σε 4.000 και πλέον βασικά προϊόντα στους τιμοκαταλόγους των προμηθευτών που έχει παρατηρηθεί τις τελευταίες ημέρες, και για το πώς αποτυπώνεται η εξέλιξη αυτή στις τελικές τιμές στο ράφι, προς όφελος των καταναλωτών.
Ο Πρωθυπουργός είχε επίσης την ευκαιρία να διαπιστώσει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στο βρεφικό γάλα, όπου οι τιμές έχουν μειωθεί μεταξύ 15 και 20%.
“Ήδη οι πολίτες βλέπουν χαμηλότερες τιμές στο ράφι”
Μετά την επίσκεψή του στο σούπερ μάρκετ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είχαμε την ευκαιρία σήμερα, μαζί με τον Υπουργό, να κάνουμε μία επίσκεψη σε ένα σούπερ μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας για να διαπιστώσουμε στην πράξη την αποδοτικότητα των πρόσφατων μέτρων που ρύθμισε η κυβέρνηση σχετικά με τη μείωση των τιμών σε μια σειρά από κωδικούς, περί τους 4.000, καταναλωτικά προϊόντα, απορρυπαντικά. Ήδη οι πολίτες μπορούν να τα βλέπουν σε χαμηλότερες τιμές στο ράφι.
Προφανώς και δεν έχουμε αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ακρίβειας. Είναι μία συνεχιζόμενη μάχη, όπως έχουμε πει πολλές φορές, αλλά πιστεύω ότι είναι ένα σημαντικό βήμα, διαρθρωτικό βήμα, το οποίο αφορά την ίδια τη λειτουργία της αγοράς, το οποίο τελικά θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα -αυτό ελπίζουμε- με μειωμένες τιμές για τον καταναλωτή σε μια σειρά από σημαντικά προϊόντα.
Να ξεχωρίσω ιδιαίτερα το βρεφικό γάλα, ένα προϊόν το οποίο μας είχε απασχολήσει πολύ. Και με την παρέμβαση την οποία κάναμε, ουσιαστικά ρυθμίζοντας το περιθώριο του κέρδους, βλέπουμε μειώσεις οι οποίες είναι μεταξύ 15% και 20%. Μειώσεις σημαντικές, ειδικά για τους νέους γονείς, καθώς οι τιμές το τελευταίο διάστημα είχαν όντως ξεφύγει. Και η προσπάθεια προφανώς συνεχίζεται.
“Σύντομα αποτελέσματα και στα νωπά προϊόντα”
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στο σούπερ μάρκετ ο κ.Μητσοτάκης έκανε ζωντανά δηλώσεις στην τηλεόραση του Ant1. Επανέλαβε ότι υπάρχουν όπως είπε πραγματικές μειώσεις 15% με 20% σε 4.000 κωδικούς. Ενώ εκτίμησε ότι σύντομα θα υπάρξουν αποτελέσματα και στις καθαρές τιμές των νωπών προϊόντων.
“Αυτή η μάχη κατά της ακρίβειας είναι προφανώς μία μάχη συνεχιζόμενη. Αναγνωρίζουμε απόλυτα τη μεγάλη δυσκολία των ελληνικών νοικοκυριών να αντιμετωπίσουν αυτό το διαρκές και επίμονο κύμα του πληθωρισμού, γι’ αυτό και παρεμβαίνουμε”, δήλωσε ο πρωθυπουργός.
“Βέβαια, πρέπει να συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι όταν βλέπουμε τις συνολικές δαπάνες του νοικοκυριού, δεν μιλάμε μόνο για το σούπερ μάρκετ. Μιλάμε, παραδείγματος χάρη, και για την ενέργεια. Εκεί βλέπετε ότι η παρέμβαση την οποία κάναμε με τα τιμολόγια διαφορετικού χρώματος είχε ουσιαστικό αποτέλεσμα: υπάρχει μια σημαντική αποκλιμάκωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας που προσεγγίζει και τα επίπεδα προ κρίσης.
Κατά συνέπεια, αντιμετωπίζουμε συνολικά αυτό που αποκαλούμε «καλάθι του νοικοκυριού», τις δαπάνες δηλαδή του νοικοκυριού, έτσι ώστε να μπορούμε να παρεμβαίνουμε, όπου μπορούμε, προς όφελος τελικά του καταναλωτή”, είπε επίσης ο κ. Μητσοτάκης.
Τα μέτρα που εξετάζονται για το Πάσχα
Ερωτηθείς εάν θα δοθεί το Πάσχα βοήθημα στους οικονομικά ασθενέστερους, ο πρωθυπουργός απέφυγε να απαντήσει, ωστόσο δεν το απέκλεισε.
“Δεν είμαι σε θέση αυτή τη στιγμή να πω απολύτως τίποτα για πρόσθετη δημοσιονομική στήριξη, διότι -όπως καταλαβαίνετε- είμαστε στην αρχή ακόμα της χρονιάς και πρέπει να υλοποιήσουμε τον προϋπολογισμό χωρίς καμία απολύτως παρέκκλιση”, είπε ειδικότερα ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε:
“Οσον αφορά στο πασχαλινό τραπέζι αλλά και το τραπέζι της Σαρακοστής θα γίνουν τα δέοντα, έτσι ώστε να πετύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές, σε συνεργασία με τους προμηθευτές, με τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ώστε το τραπέζι της Σαρακοστής αλλά και το τραπέζι του Πάσχα να είναι ένα τραπέζι χαράς και γιορτής και όχι ένα τραπέζι μεγάλης οικονομικής επιβάρυνσης, ειδικά για τα ασθενέστερα νοικοκυριά.”