Αμετανόητη η Κεραμέως για την “διαγωγή”: “Στην Ιταλία δεν περνάνε στην επόμενη τάξη”
Έκλεψε την παράσταση στην συζήτηση του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου στην Βουλή η υπουργός Παιδείας, παρότι μίλησε ο πρωθυπουργός και οι πολιτικοί αρχηγοί.
- 10 Ιουνίου 2020 21:24
Ολοκληρώνεται σήμερα, Τετάρτη, τα μεσάνυχτα στην Βουλή η συζήτηση του νομοσχεδίου για την παιδεία, στην οποία κυριάρχησαν οι τοποθετήσεις των πολιτικών αρχηγών. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπερασπίστηκε στην ομιλια του το σύνολο των διατάξεών, ενώ σκληρή κριτική ασκήθηκε από τους Αλέξη Τσίπρα, Φώτη Γεννημματα και Δημήτρη Κουτσούμπα. Το νομοθέτημα αναμένεται να ψηφιστεί με ονομαστική ψηφοφορία, με την στήριξη μόνον των κυβερνητικών βουλευτών.
Αμετανόητη
Στην χθεσινή συζήτηση, όμως, η Νίκη Κεραμέως αποδείχθηκε για πολλοστή φορά «βασιλικότερη του βασιλέως» όσον αφορά τα αναχρονιστικά χαρακτηριστικά του νομοσχεδίου. Κυρίως το πιο εμβληματικό, που είναι η επαναφορά της διαγωγής στο απολυτηριο.
Ενώ ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής στην ανάγκη η διάταξη αυτή να μην έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και να μην θυμίζει συνθήκες του παρελθόντος, η υπουργός Παιδείας έδωσε εντελώς διαφορετική αίσθηση. Στην ομιλία της υπερασπίστηκε την ρύθμιση αναφέροντας ένα παράδειγμα από το εξωτερικό: Είπε χαρακτηριστικά πως «στην γειτονική Ιταλία αν κάποιος δεν έχει 6 στα 10 στην διαγωγή δεν περνάει στην επόμενη τάξη»!
Αυτά ενώ ο πρωθυπουργός – νωρίτερα- στην δική του ομιλία εμμέσως αναγνώρισε ότι υπάρχει ζήτημα συμβολισμών σε σχέση με το παρελθόν. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε για το θέμα της διαγωγής πώς «δεν αντιλαμβάνομαι γιατί το σχολείο να αυτοπεριορίζεται στη μετάδοση μόνο γνώσεων και όχι ήθους». Παρότι όμως επέμεινε για την αναγκαιότητα της ρύθμισης έδωσε συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το πώς αυτή θα εφαρμοστεί. Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός «πρέπει εν πάση περιπτώσει, να γνωρίζει το παιδί, όχι με τιμωρητική διάθεση, ότι υπάρχει ένα φίλτρο το οποίο, ναι, αξιολογεί και τη συμπεριφορά του στο σχολείο». Επίσης επισήμανε ότι «το λέμε διαγωγή. Θα προσδιοριστεί με υπουργική απόφαση ο χαρακτήρας της. Μπορεί να έχει περιγραφικό χαρακτήρα. Μπορεί να πρέπει να ξεφύγουμε από τη λέξη «κοσμιοτάτη» και «κοσμία», που ενδεχομένως να παραπέμπει σε μία άλλη εποχή».
Στο θέμα της διαγωγής αναφέρθηκε και ο Αλέξης Τσίπρας, σημειώνοντας πως «είναι αυτονόητο ότι το 2020 η διαγωγή ενός μαθητή δεν πρέπει να έχει καμία θέση στο απολυτήριο του.Εσείς όμως, προτείνετε την επαναφορά της διαγωγής στο απολυτήριο». Επιπρόσθετα τόνισε πως «η επιστροφή στη διαγωγή κοσμία, στο εξεταστο-κεντρικό σχολείο και στις πολυπληθείς αίθουσες διδασκαλίας, μόνο εκσυγχρονισμός δεν είναι».
Επικριτική ήταν και η Φώφη Γεννηματα σημειώνοντας ότι είναι «εντελώς αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο. Επιλέγει με όρους τιμωρητικούς , να επαναφέρει το καθεστώς της αναγραφής της διαγωγής στο απολυτήριο, μια παρέμβαση βαθιά συντηρητική».
Η συζήτηση
Συνολικά πάντως ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε πως το νομοθέτημα αποτελεί αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Τόνισε ότι «ο λιτός τίτλος του νομοσχεδίου δικαιώνει την ουσία του. Αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά κυρίως αναβάθμιση ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου σε νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στα δημόσια πανεπιστήμιά μας».
Αντιθέτως ο Αλέξης Τσίπρας επισήμανε ότι το νομοθέτημα «είναι μια μείξη παρωχημένου ελιτισμού και συντηρητισμού. Νομοθετείτε για την Παιδεία με το μυαλό σας στην τσέπη των σχολαρχών και στο βούρδουλα των παλιών γυμνασιαρχών».
Οι δύο πολιτικοί αρχηγοί δεν βρέθηκαν ταυτόχρονα στην αίθουσα του κοινοβουλίου. Αν και την ερχόμενη Παρασκευή θα έχουν την ευκαιρία της αντιπαράθεσης εφ όλης της ύλης αφού συζητείται η επίκαιρη ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα προς τον πρωθυπουργό, για την οικονομία.
Επικριτικός στην ομιλία του ήταν ο γ.γ της Κ.Ε του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας. Σημείωσε ότι «το ΚΚΕ καταψηφίζει το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο. Φυσικά υπουργοί Παιδείας θα αλλάζουνε, όπως και οι κυβερνήσεις, αλλά στα συρτάρια μένουν οι ανεξόφλητες πολιτικές επιταγές που αφήνει ο ένας στον άλλον. Γι’ αυτό και έχει σημασία και θα κάνουμε το παν για να σας δυσκολέψουμε. Για το καλό των παιδιών, των μαθητών, των φοιτητών, των οικογενειών τους, για το καλό της Ελλάδας και της κοινωνίας συνολικά».