Αποτελέσματα εκλογών ΝΔ: Ανατροπή με πρόεδρο Μητσοτάκη
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως εκλέγεται δέκατος πρόεδρος της ΝΔ, επικρατώντας του Βαγγέλη Μεϊμαράκη. Ποιοι παράγοντες έφεραν τη νίκη
- 10 Ιανουαρίου 2016 20:55
Τη μεγάλη ανατροπή πέτυχε τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος κατάφερε στο δεύτερο γύρο να επικρατήσει του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής (ανεπίσημα) αποτελέσματα.
Στο 69% της ενσωμάτωσης, ο κ.Μητσοτάκης προηγείται με 51,2% έναντι 48,8% του κ.Μεϊμαράκη. Απο το επιτελείο του κ.Μητσοτάκη εκτιμούν ότι το τελικό αποτέλεσμα θα διαμορφωθεί 53%- 47%, ενώ το προβάδισμα φαίνεται πλέον να μην είναι αναστρέψιμο, όσο συνεχίζεται η ενσωμάτωση του λεκανοπεδίου Αττικής.
Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του κ.Μητσοτάκη έπαιξαν τα εξής στοιχεία:
Πρώτον, το γεγονός ότι έφερε στις κάλπες και στον πρώτο και στο δεύτερο γύρο ψηφοφόρους πέραν της παραδοσιακής βάσης της ΝΔ (κυρίως από Ποτάμι- Δράση και το πρώην εκσυγχρονιστικό ΠΑΣΟΚ χάρη στη συμμαχία του με Μπουτάρη- Καμίνη), αλλά και τους παλαιούς μητσοτακικούς καθώς ο επίτιμος πρόεδρος της ΝΔ είχε κινητοποιηθεί εξ αρχής ενεργά υπέρ του υιου του.
Δεύτερον, οι συμμαχίες που έκανε με τον Άδωνι Γεωργιάδη, τον Απόστολο Τζιτζικώστα και τους σαμαρικούς στο δεύτερο γύρο. Και αυτό καθώς την πλάστιγγα έγειρε το σημαντικό προβάδισμα του στη Β’ Αθηνών, εν πολλοίς χάρη στην κινητοποίηση ψηφοφόρων που στον πρώτο γύρο είχαν στηρίξει τον κ.Γεωργιάδη. Η πρωτιά στο λεκανοπέδιο, που αποτελεί το 35% του εκλογικού σώματος, σε συνδυασμό με τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία οι ψηφοφόροι που στις 20 Δεκεμβρίου είχαν ψηφίσει τον κ.Τζιτζικώστα:
Ο ίδιος ο περιφερειάρχης πριν το δεύτερο γύρο είχε κλείσει το μάτι στην πλευρά Μητσοτάκη και τώρα φέρεται να αναλαμβάνει θέση αντιπροέδρου του κόμματος, ενώ σε διάσωση ελπίζει και ο γραμματέας της ΝΔ Ανδρέας Παπαμιμίκος. Οι σαμαρικοί που στον πρώτο γύρο είχαν στηρίξει Τζιτζικώστα κινήθηκαν συντονισμένα προς τον κ.Μητσοτάκη, ενώ οι καραμανλογενείς ψηφοφόροι του σε σημαντικό βαθμό απείχαν όπως φαίνεται.
Τρίτον, φαίνεται πως κόστισε η εικόνα που διαμορφώθηκε περί φλερτ Καραμανλή- Μεϊμαράκη με τον Αλέξη Τσίπρα, κυρίως προερχόμενη από διαρροές των σαμαρικών που είχαν στηρίξει Τζιτζικώστα.
Τέταρτον, ο κ.Μητσοτάκης έκανε μία επιτυχημένη επικοινωνιακά καμπάνια, με ισχυρή παρουσία στα ΜΜΕ και μία έξυπνη στρατηγική που εστίαζε όχι στο διάσημο επίθετο του, αλλά στο δικό του πρόσωπο ώστε να μην ερεθίζει αντιμητσοτακικά αντανακλαστικά. Στρατηγική που εξυπηρετούσε πχ το hashtag #metonKyriako.
(Φωτογραφία: Sooc.gr)