Διαμαντοπούλου στο NEWS 247: Ξεπερασμένος ο στόχος αυτοδυναμίας της ΝΔ
Η πρόεδρος του Δικτύου και ιδρυτικό μέλος της Ώρας Αποφάσεων σχολιάζει ότι η επιλογή εξωκοινοβουλευτικών υπουργών στην οποία αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης “δεν είναι ούτε διεύρυνση, ούτε όσμωση, ούτε συνεργασία.” Αιχμές στο ΠΑΣΟΚ: “Ο λόγος μας να αφορά την Ελλάδα του 2020 όχι του ένδοξου 1981. Θα γίνει ΚΚΕ του κέντρου”
- 24 Απριλίου 2017 07:20
Επίθεση στο ΠΑΣΟΚ, αλλά και κριτική στη Νέα Δημοκρατία για τη στάση στο θέμα των συνεργασιών από την Άννα Διαμαντοπούλου, πρόεδρο του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη και ιδρυτικό μέλος της Ώρας Αποφάσεων.
Η πρώην επίτροπος της ΕΕ και πρώην υπουργός τονίζει ότι: “Η Ώρα Αποφάσεων επιμένει σταθερά στη δημιουργία ενός νέου, μεγάλου και ενιαίου πολιτικού φορέα, με εκλογή αρχηγού από τη βάση, με νέα μορφή οργάνωσης και, κυρίως, με λόγο που να αφορά την Ελλάδα του 2020 και όχι του ένδοξου 1981” και αναφερόμενη στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ σχολιάζει: “Ή θα ανοίξει πανιά για κάτι νέο μεγάλο που θα συναντηθεί με τις νέες ανάγκες των ανθρώπων ή θα διαμορφώσει ένα ΚΚΕ του κέντρου με εικονικά προσκλητήρια και ρετρό συνθήματα.”
Χαρακτηρίζει όμως ξεπερασμένο πολιτικά το στόχο της αυτοδυναμίας που επιλέγει η ΝΔ, την οποια κατηγορεί ότι ακολουθεί, πλέον, τη συνταγή της κλασικής αντιπολίτευσης που οδηγεί μαθηματικά σε αποτυχημένη διακυβέρνηση.
“Δεν έχει διακριτό στίγμα μιας άλλης πολιτικής για την επόμενη μέρα, όπως κάποιοι είχαν ελπίσει ότι θα υπάρξει, αμέσως μετά την εκλογή του αρχηγού της”, υποστηρίζει και εκτιμά ότι: “Αυτή η στρατηγική, αποκλείει την εκ μέρους της πρόταση κυβερνητικών συνεργασιών, με τον φόβο εσωτερικών ξεσηκωμών.” Σχολίαζει δε ότι η επιλογή εξωκοινοβουλευτικών υπουργών στην οποία αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης “δεν είναι ούτε διεύρυνση, ούτε όσμωση, ούτε συνεργασία. Είναι επιλογή ανθρώπων, ενδεχομένως ικανών, για να υλοποιήσουν κάτι το οποίο δεν συνδιαμόρφωσαν” και καταλήγει ότι: “Τα πολιτικά κόμματα οφείλουν να βρούν λύση διακυβέρνησης βάσει κοινής προγραμματικής συνεργασίας. Πραγματική λύση όμως και όχι επανάληψη βολικών συνεταιρισμών εξουσίας, που καταλήγει σε μοίρασμα υπουργείων. Θα απαιτηθεί προγραμματική συμφωνία και διαρκής έλεγχος των στόχων από τη Βουλή.”
Όσον αφορά στη διαπραγμάτευση μετά και τη σύνοδο του ΔΝΤ, η κ.Διαμαντοπούλου σημειώνει ότι: “Η ελληνική κυβέρνηση με το πρωτογενές πλεόνασμα που παρουσίασε για το 2016 επιβεβαιώνει, παραδόξως, την άποψη Σόιμπλε”, που θέλει μεγάλα πλεονάσματα και σε βάθος χρόνου λύση για το χρέος και σχολιάζει ότι “η κυβέρνηση ξέρει καλά ότι σε 426 ημέρες τελειώνει το τρίτο μνημόνιο και θα πρέπει να βγει στις αγορές, ενώ καμία προεργασία δεν έχει αρχίσει ακόμα”, μη αποκλείοντας “ανομολόγητους πολιτικούς σχεδιασμούς, που μπορεί να περιλαμβάνουν από πιθανότητα σύγκρουσης με τους Θεσμούς, μέχρι εκλογές και δημοψήφισμα.”
Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της κ.Διαμαντοπούλου στο News247 έχει ως εξής:
Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώσατε μαζί με Ραγκούση- Φλωρίδη τη μετεξέλιξη της Ώρας Αποφάσεων σε πολιτική κίνηση . Γιατί δεν σας καλύπτουν τα υπάρχοντα ή υπό διαμόρφωση σχήματα στο χώρο της κεντροαριστεράς και τι νέο θα κομίσετε εσείς;
Πιστεύουμε ότι υπάρχει ανάγκη επαναπροσδιορισμού των βασικών θέσεων, προτάσεων και μοντέλου οργάνωσης του προοδευτικού χώρου στην πατρίδα μας. Απο τον ρόλο του κράτους μέχρι τις πολιτικές ενσωμάτωσης και απο τη λειτουργία του σχολείου μέχρι τις εκλογές για την αύξηση του ΑΕΠ. Το θηριώδες ποσοστό των αναποφάσιστων πολιτών, αποδεικνύει ότι αυτοί δεν μπορεί να εκφραστούν από τα υπάρχοντα σχήματα. Όσον αφορά το ΠΑΣΟΚ, η ιστορία θα κρίνει την προσφορά του και τα λάθη του, σήμερα, όμως, ως κομματικός οργανισμός, πιστεύω ότι έκλεισε τον κύκλο του. Οι επιμέρους θέσεις πχ για τα επιδόματα, τα κόκκινα δάνεια, η τις προσλήψεις παραπέμπουν στις παθογένειες μια ολόκληρης εποχής και όχι στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις και τα συγκρουσιακά βήματα προόδου που άλλα επιχειρήθηκαν και άλλα πρέπει να γίνουν.
Η Ώρα Αποφάσεων επιμένει σταθερά στη δημιουργία ενός νέου, μεγάλου και ενιαίου πολιτικού φορέα, με εκλογή αρχηγού από τη βάση, με νέα μορφή οργάνωσης και, κυρίως, με λόγο που να αφορά την Ελλάδα του 2020 και όχι του ένδοξου 1981. Ο λόγος αυτός οφείλει να είναι ανατρεπτικός επειδή θα είναι πραγματικός. Φιλοδοξία μας είναι, και το κάναμε με το καλημέρα, να απαντούμε συνεχώς στο “πώς” και όχι στο “γιατί” και το “θα”.
Τέλος, διακηρυγμένος στόχος, που θα τον κάνουμε πράξη μέρα με τη μέρα, είναι η είσοδος των νέων στη πολιτική και στη παραγωγή. Αυτό πρέπει να γίνει με οργανωμένο και συμμετοχικό τρόπο. Αλλιώς, η νεολαία θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στον παλιό και το νέο λαϊκισμό με πιθανότερο ενδεχόμενο , τελικά, να εγκαταλείψει τη χώρα.
Έχει κλείσει για εσάς η πόρτα συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ;…
Στην ανασυγκρότηση και αναγέννηση του Προοδευτικού χώρου η ηγετική ομάδα του ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να παίξει καταλυτικό ρόλο. Ή θα ανοίξει πανιά για κάτι νέο μεγάλο που θα συναντηθεί με τις νέες ανάγκες των ανθρώπων ή θα διαμορφώσει ένα ΚΚΕ του Κέντρου με εικονικά προσκλητήρια και ρετρό συνθήματα.
Στην εκδήλωση της Ώρας Αποφάσεων στην Αθήνα θέσατε ως στόχο να μη δοθεί λευκή επιταγή στη ΝΔ. Αυτό σημαίνει ότι μετεκλογικά και εφόσον βεβαίως έχετε μπει στη Βουλή θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με τη ΝΔ; Ο κ. Μητσοτάκης έχει πει εξάλλου πολλές φορές ότι και αυτοδύναμος θα επιδιώξει συνεργασίες, όπως επίσης ότι θα βάλει εξωκοινοβουλευτικούς και πέραν των κομματικών ορίων της ΝΔ υπουργούς.
Η ΝΔ επιλέγοντας τον ξεπερασμένο πολιτικά στόχο της αυτοδυναμίας, ακολουθεί, πλέον, τη συνταγή της κλασικής αντιπολίτευσης που οδηγεί μαθηματικά σε αποτυχημένη διακυβέρνηση. Δεν έχει διακριτό στίγμα μιας άλλης πολιτικής για την επόμενη μέρα, όπως κάποιοι είχαν ελπίσει ότι θα υπάρξει, αμέσως μετά την εκλογή του αρχηγού της. Αυτή η στρατηγική, αποκλείει την εκ μέρους της πρόταση κυβερνητικών συνεργασιών, με τον φόβο εσωτερικών ξεσηκωμών. Η επιλογή εξωκοινοβουλευτικών υπουργών δεν είναι ούτε διεύρυνση, ούτε όσμωση, ούτε συνεργασία. Είναι επιλογή ανθρώπων, ενδεχομένως ικανών, για να υλοποιήσουν κάτι το οποίο δεν συνδιαμόρφωσαν.
Όσον αφορά την επόμενη μέρα των εκλογών, όποτε αυτές γίνουν, την εντολή θα την δώσει το εκλογικό σώμα. Τα πολιτικά κόμματα οφείλουν να βρούν λύση διακυβέρνησης βάσει κοινής προγραμματικής συνεργασίας. Πραγματική λύση όμως και όχι επανάληψη βολικών συνεταιρισμών εξουσίας, που καταλήγει σε μοίρασμα υπουργείων. Θα απαιτηθεί προγραμματική συμφωνία και διαρκής έλεγχος των στόχων από τη Βουλή. Κάποτε αυτό πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα.
Η παρουσία του Σταύρου Θεοδωράκη στην εκδήλωση της Ώρας Αποφάσεων ερμηνεύθηκε ως επιβεβαίωση του φλερτ με το Ποτάμι. Πόσο κοντά βρίσκεστε με τον κ. Θεοδωράκη;
Με το Ποτάμι συμπλέουμε πολιτικά και συμφωνούμε στο ότι η κίνηση που θα άλλαζε το πολιτικό σκηνικό και θα έδινε ελπίδα, είναι ένας νέος φορέας στον οποίο θα ενωθούν όσο γίνεται περισσότερες δυνάμεις, με εκλογή αρχηγού απο τη βάση.
Κατά την παρουσίαση της μετεξέλιξης της Ωρας Αποφάσεων σε κόμμα παρουσιάστηκε πρόταση για ένα σχέδιο διάσωσης της παραγωγικής βάσης, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει καθολική αποφορολόγηση της παραγωγικής διαδικασίας, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στα κτίρια των παραγωγικών μονάδων, ανταγωνιστικό ΦΠΑ σε τουρισμό και αγροεφόδια και 7% φορολογικό συντελεστή (0% για τα δύο πρώτα χρόνια) εκτιμώντας ότι θα δημιουργηθούν έτσι 200.000 θέσεις εργασίας. Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό δεδομένων των ασφυκτικών δημοσιονομικών περιορισμών; Πως θα μπορούσαν να το δεχθούν οι δανειστές;
Χαίρομαι πολύ που ως δημοσιογράφος σταθήκατε στο συγκεκριμένο. Η πρόταση αυτή είναι μέρος ενός συνολικότερου σχεδίου που ξεκινά από τη θεμελιώδη αλλαγή του ασφαλιστικού με προτεραιότητα τους νέους, περιλαμβάνει μείωση των εισφορών από το 27% στο 16%, προβλέπει συνδυασμό αναδιανεμητικού και κεφαλαιοποιητικού συστήματος και φτάνει μέχρι την αλλαγή της σύνθεσης της βουλής σε 200 βουλευτές. Οι τεκμηριωμένες μας προτάσεις στις οποίες αναφερθήκατε, στοχεύουν στην ενίσχυση της παραγωγής και περιλαμβάνουν μεν φόρο στα κέρδη, αλλά, ταυτόχρονα, σημαντική ελάφρυνση στη φορολογία της παραγωγικής αλυσίδας, από τα μηχανήματα μέχρι τα αγροεφόδια. Ο χαμηλός φορολογικός συντελεστής στον οποίο αναφέρεστε αφορά σε συγκεκριμένη κατηγορία επιχειρήσεων που παράγουν την πρώτη ύλη της παραγωγής, πχ. σπόρους και που δεν υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας. Σύντομα θα παρουσιάσουμε αναλυτικά προτάσεις και για τον ρόλο που μπορούν να παίξουν στην οικονομική μας ανάπτυξη τα λιμάνια, σε συνδυασμό με την οργάνωση παραγωγικών μονάδων στη χώρα μας, σε μια νέα μορφή συνεργασίας με την Κίνα. Αυτά θα παρουσιάζονται και θα αναλύονται μέρα με τη μέρα.
Ποια είναι η εκτίμηση σας για τις εξελίξεις στο μέτωπο της διαπραγμάτευσης; Θεωρείτε ότι υπάρχει ακόμη κίνδυνος η αξιολόγηση στο παρά πέντε να μην κλείσει, καθώς οι πληροφορίες από Ουάσινγκτον αναφέρουν ότι παραμένει η διαφωνία ΔΝΤ- Βερολίνου για το χρέος, ενώ την ίδια στιγμή ο Τόμσεν παραδέχεται επτά χρόνια λάθος εκτιμήσεων και ο Σόιμπλε λέει καλά λόγια για τα πρωτογενή;
Από τις δηλώσεις Λαγκάρντ- Σόιμπλε- Ντάισελμπλουμ, προκύπτει ότι το ΔΝΤ θέλει μικρά πλεονάσματα και άμεση αναδιάρθρωση του χρέους και οι θεσμοί μεγάλα πλεονάσματα και σε βάθος χρόνου συζήτηση για το χρέος.
Η ελληνική κυβέρνηση με το πρωτογενές πλεόνασμα που παρουσίασε για το 2016 επιβεβαιώνει, παραδόξως, την άποψη Σόιμπλε.
Ενδεχομένως και με βάση τις πολιτικές ανάγκες στη διεθνή και ευρωπαϊκή σκηνή, θα βρεθεί και θα δοθεί στην Ελλάδα μία τελική λύση μέχρι τις 22 Μαΐου, ώστε να τελειώσει αυτή η, ενοχλητική για τους άλλους και ασφυκτική για εμάς, εκκρεμότητα.
Οφείλω, όμως, να κάνω και το ακόλουθο σχόλιο:
Η κυβέρνηση ξέρει καλά ότι σε 426 ημέρες τελειώνει το τρίτο μνημόνιο και θα πρέπει να βγει στις αγορές, ενώ καμία προεργασία δεν έχει αρχίσει ακόμα.
Με την τρίτη αξιολόγηση μπροστά μας, σε συνδυασμό με το τεράστιο πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 (το οποίο δεν ήταν υποχρεωτικό για τη χώρα ), δεν αποκλείεται να βρισκόμαστε, όπως αναλυτικά παρουσίασε η Ώρα Αποφάσεων, μπροστά σε ανομολόγητους πολιτικούς σχεδιασμούς, που μπορεί να περιλαμβάνουν από πιθανότητα σύγκρουσης με τους Θεσμούς, μέχρι εκλογές και δημοψήφισμα. Δηλαδή το πλεόνασμα που στράγγιξε την οικονομία να εξυπηρετήσει ακόμη και πελατειακά σχέδια!
Και σίγουρα δεν καθόλου αθώα η πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε 30.000 μονιμοποιήσεις συμβασιούχων στο δημόσιο.
Την ίδια στιγμή η ΔΕΗ προσλαμβάνει απίστευτο αριθμό αρχαιολόγων ενώ χρεοκοπεί. Το κράτος προσλαμβάνει χιλιάδες μετακλητούς ενώ πεθαίνει.
Επτά χρόνια από τη χρεοκοπία της χώρας δείχνουμε να μην έχουμε καταλάβει τίποτα. Επιμένουμε στον ίδιο καταστροφικό δρόμο.
Περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε και τις προτάσεις των κομμάτων για το ζήτημα αυτό.
Καθώς το Δίκτυο παρακολουθεί στενά τα δρώμενα στην Ευρώπη, ποια είναι η εκτίμηση σας μετά την προκήρυξη των πρόωρων εκλογών στη Μεγάλη Βρετανία, για τις εκλογές στη Γαλλία και την κατάσταση μετά το τουρκικό δημοψήφισμα;
Ο Ερντογάν μετά το δημοψήφισμα δεν αποκλείεται να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει την εσωτερική αστάθεια και αμφισβήτηση, με ένα νέο οθωμανικό σχέδιο επιρροής και στα Βαλκάνια. Η ευρωπαϊκή πολιτική σταθεροποίηση των Βαλκανίων σ΄αυτή τη φάση επιβάλλεται να αναχθεί σε ύψιστη προτεραιότητα για τη χώρα μας.
Για τον προσδιορισμό του ρόλου της Ελλάδας στα Βαλκάνια, θα έπρεπε να υπάρξει άμεση σύγκληση του Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής και να επιδιωχθεί συνεργασία και συναίνεση όλου του φάσματος των πολιτικών δυνάμεων.
Στη Γαλλία, η ανάδειξη του κινήματος του Μακρόν σε ισχυρή, πλέον, δύναμη, δείχνει την ανάγκη αναπροσδιορισμού και ενσωμάτωσης των τεράστιων αλλαγών στον ευρύτερο προοδευτικό χώρο.
Όσον αφορά στη Μεγ.Βρετανία, θεωρώ ότι η έλλειψη ισχυρής εκπροσώπησης του τεράστιου ποσοστού των φιλοευρωπαίων, εγκυμονεί αλλαγές στο βρετανικό πολιτικό τοπίο και, ταυτόχρονα, ανοίγει την πόρτα των επιμέρους ανεξαρτησιών με πρώτη τη Σκωτία.