Ερώτηση της ΕΟ του ΚΚΕ για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Διαβάζεται σε 4'
Τα γραφεία του ΚΚΕ
Τα γραφεία του ΚΚΕ EUROKINISSI

Η ευρωομάδα του ΚΚΕ κατέθεσε ερώτημα για τις υπέρογκες, όπως τις χαρακτηρίζει, αυξήσεις των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Την «ευρωενωσιακή στρατηγική που ενισχύει την κερδοφορία των εφοπλιστών και φέρνει νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων» στηλιτεύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που υπέβαλαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι ευρωβουλευτές του κόμματος, Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

«Οι διαρκείς αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που προωθούν οι εφοπλιστές έχουν μετατρέψει σε πολυτέλεια και πανάκριβο εμπόρευμα την από και προς μετακίνηση στα νησιά. Οι πλοιοκτήτες μετακυλούν στους επιβάτες τα κόστη της χρήσης νέου καυσίμου στο πλαίσιο του ευρωενωσιακού κανονισμού Fit For 55.

Πρόκειται για τον κανονισμό στο πλαίσιο της λεγόμενης “πράσινης” στρατηγικής της ΕΕ που υπερψήφισαν οι ευρωβουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ και είχε καταψηφίσει μόνο το ΚΚΕ αποκαλύπτοντας και προειδοποιώντας έγκαιρα στην Ευρωβουλή για το αντιλαϊκό περιεχόμενό του.

Ο εν λόγω κανονισμός μεταφράζεται σε νέες αυξήσεις στα εισιτήρια επιβατών, οχημάτων κι εμπορευμάτων από τον Μάιο. Η κυβέρνηση υποσχόμενη συγκράτηση των τιμών των ναύλων προκαλεί, επικαλούμενη τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών που θα ισχύσει από 1η Μαΐου κι η οποία αποτελεί επί της ουσίας ένα νέο δώρο στους εφοπλιστικούς ομίλους ύψους 35 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Πρόκειται για λεφτά του λαού ενώ μάλιστα η κυβέρνηση δεν εγγυάται καν ότι τελικά δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι αυξήσεις των εισιτηρίων την τελευταία 5ετία στην Ελλάδα είναι πάνω από 35%, ενώ οι αυξήσεις του περασμένου καλοκαιριού έφτασαν έως και 40%. Αντίστοιχες αυξήσεις υπάρχουν σχεδόν σε όλη την ΕΕ.

Τα κέρδη των εφοπλιστών, η “πρωτοκαθεδρία τους μέσα σε σύνθετες γεωπολιτικές συνθήκες”, όχι απλά δεν διασφαλίζουν, αλλά θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και επιβατών και εργαζομένων, αφού τα περισσότερα επιβατικά πλοία είναι υπερήλικα και ειδικά σε περιόδους αυξημένης κίνησης, π.χ την θερινή περίοδο, είναι συνεχείς οι καταγγελίες για ελλιπή συντήρηση και μέτρα ασφαλείας, εκτίναξη της εντατικοποίησης της δουλειάς.

Στο ίδιο πλαίσιο της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας και της λεγόμενης νησιωτικότητας της ΕΕ καταγράφεται διαρκής επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών των ναυτεργατών, απομόνωση νησιών κυρίως το χειμώνα, δρομολόγια – “οδύσσειες” για τους επιβάτες» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ.

Βάσει αυτών οι ευρωβουλευτές του κόμματος υπέβαλαν τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

– Στο ότι εξαιτίας της “πράσινης” στρατηγικής της ΕΕ και της προώθησης του κανονισμού Fit For 55 μεθοδεύονται διαρκώς νέες αυξήσεις σαν αυτές από 1η Μάη στα ήδη πανάκριβα ναύλα επιβατών, οχημάτων κι εμπορευμάτων, ενώ οι εφοπλιστές απολαμβάνουν νέα προνόμια και αυξάνουν τα κέρδη τους;

– Στο γεγονός ότι η στρατηγική απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, όπως αποτυπώνεται και στην Ανακοίνωση 232/2014 της Επιτροπής οδηγεί σε αύξηση κερδοφορίας για τους εφοπλιστές μέσω των “εγγυημένων κερδών” και πλήθος φοροαπαλλαγών ενώ εργαζόμενοι και επιβάτες εκτίθενται σε κίνδυνο ταξιδεύοντας με υπερήλικα πλοία. Οι επιβάτες πληρώνουν πολύ ακριβά εισιτήρια, τα νησιά ιδίως το χειμώνα, μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση για πολλές μέρες και οι ναυτεργάτες κατά κανόνα δουλεύουν 12-16 ώρες, 7 ημέρες την εβδομάδα;

– Στα αιτήματα για άμεση μείωση κατά 50% των εισιτηρίων και ναύλων επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές, στην εξασφάλιση δωρεάν μετακίνησης ανέργων, φοιτητών, στρατευμένων, ατόμων με ειδικές ανάγκες και χρονίως πασχόντων, στην εξασφάλιση μειωμένων εισιτηρίων για συνταξιούχους, πολύτεκνους, αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, χωρίς το απαράδεκτο καθεστώς οι μαθητές πάνω από 10 ετών να πληρώνουν κανονικά εισιτήριο ενηλίκου;».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα