Εξεταστική για τα Τέμπη: Επιμένει η πλειοψηφία στο “ανθρώπινο λάθος”

Διαβάζεται σε 2'
eksetastiki
Συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI

Την κατάθεση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στην Εξεταστική Επιτροπή για τη σιδηροδρομική τραγωδία επικαλείται η πλειοψηφία για να ενισχύσει την θέση της περί “ανθρώπινου λάθους”.

Με διαρροές επιμένει στα περί ανθρώπινου λάθους η κυβερνητική πλειοψηφία στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, επικαλούμενη την κατάθεση του πρώην ΓΓ Υποδομών και Μεταφορών, Αθανάσιου Βούρδα.

Οπως αναφέρεται στην διαρροή,  καταθέτοντας ως μάρτυρας στην εξεταστική επιτροπή για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών   ο κ. Βούρδας φέρεται να υπογράμμισε τη σημασία του Γενικού Κανονισμού Κίνησης στις ασφαλείς σιδηροδρομικές μετακινήσεις, τον οποίο, όπως αναφέρουν κύκλοι της πλειοψηφίας, είπε ότι δεν εφάρμοσαν οι εμπλεκόμενοι.

“Δεν εξηγείται με κανέναν άλλον τρόπο ένα τέτοιο δυστύχημα παρά μόνο με τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης από τους εμπλεκόμενους”, αναφέρουν ότι υπογράμμισε ο κ. Βούρδας, τονίζοντας, όπως λένε, ότι ο ΓΚΚ προβλέπει όλες τις κανονιστικές διαδικασίες προκειμένου να τηρείται η ασφάλεια στην κυκλοφορία, ανεξαρτήτως ύπαρξης συστημάτων.

“Δεν παίζει κανέναν ρόλο εάν μια γραμμή έχει συστήματα. Ο ΓΚΚ περιγράφει ποιες ενέργειες θα γίνουν όταν υπάρχει τηλεδιοίκηση και όταν δεν υπάρχει, όταν υπάρχει σηματοδότηση κι όταν δεν υπάρχει”, είπε, ενώ δεν έκρυψε την έκπληξή του που συνέβη ένα τέτοιο δυστύχημα και μάλιστα σε διπλή γραμμή.

Όσο για τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας, είπε ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει πλήρως αυτοματοποιημένο δίκτυο: “Έχουμε τις κεντρικές γραμμές και όλοι υπόλοιποι άξονες κινούνται με έναν Γενικό Κανονισμό Κίνησης, που προβλέπει ποιοι είναι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν από τους έχοντες την ευθύνη. Αυτή είναι η πραγματικότητα”.

Τέλος, για το εάν τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας μπορούν να τοποθετηθούν σε μονή γραμμή ή σε διπλή, είπε ότι τα συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν, με τις κατάλληλες προσαρμογές, σε κάθε κανονικοποιημένη γραμμή, με ή χωρίς συστήματα, με την εφαρμογή των κατάλληλων κανόνων: “Αυτό που σίγουρα αλλάζει με την πρόσθεση συστημάτων είναι η χωρητικότητα του δικτύου η οποία αυξάνεται όταν βάζεις καινούργια συστήματα. Αλλά ποτέ δε σταματά να υπάρχει ανθρώπινος παράγοντας. Ποτέ“.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα