Γαβρόγλου: Δεν πάμε σε τιμωρητικές αξιολογήσεις που κρύβουν απολύσεις
Ο υπουργός Παιδείας έδωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 διευκρινίσεις για την κουλτούρα αυτο-αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ενώ τοποθετήθηκε και στο θέμα της προσφυγής της Εκκλησίας στο ΣτΕ
- 24 Απριλίου 2018 10:15
Αξιολογήσεις εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, το μάθημα των Θρησκευτικών, το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης, αλλά και τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνέντευξης του υπουργού Κώστα Γαβρόγλου που παραχώρησε στην εκπομπή «Βρε καλώς τους» στο Ραδιόφωνο 24/7 στους 88,8.
Τη Δευτέρα το βράδυ και μετά από εντυπωσιακή και μαραθώνια διαβούλευση, κατατέθηκε το Σχέδιο Νόμου για αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, διευκρίνισε ο υπουργός Παιδείας, στον απόηχο της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Παιδεία.
Και εξήγησε: «Ως προς την αυτοαξιολόγηση. Αυτός είναι ένας προγραμματισμός που γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ώστε στο τέλος του χρόνου να δούμε τι έχει καταφέρει το σχολείο και ποια προβλήματα, δεν ήταν δυνατό να λυθούν. Ο πυρήνας του προβληματισμού μας ωστόσο, είναι ότι πρέπει να καθιερώσουμε μία κουλτούρα αξιολόγησης που προφανέστατα δεν πρέπει να είναι τιμωρητική, καθώς οι προηγούμενες κυβερνήσεις υπονόμευσαν την ίδια την αξιολόγηση, στη βάση του ‘αξιολογήστε, απολύστε’. Εμείς δεν θα προβούμε σε αξιολόγηση εκπαιδευτικών, αλλά σε αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων», υπογράμμισε ο Κώστας Γαβρόγλου, ενώ ξεκαθάρισε ότι ο ανεπαρκής και με δημοσιοϋπαλληλική συμπεριφορά εκπαιδευτικός απαξιώνεται έτσι κι αλλιώς από γονείς και μαθητές. «Γι’ αυτό οι υποστηρικτικές δομές έχουν στόχο να αναβαθμίσουν την ποιότητα του σχολείου και πρόκειται για ένα σύνθετο και περίπλοκο εγχείρημα. Στο Σχέδιο Νόμου προτείνονται ριζοσπαστικές προτάσεις ως προς αυτό το ζήτημα».
«Πάντως, δεν έχουμε ένα μαστίγιο στο χέρι για να αξιολογήσουμε και να διώξουμε ή να κόψουμε μισθούς», συμπλήρωσε ο ίδιος, ενώ προανήγγειλε ότι τον Σεπτέμβριο θα ανακοινωθεί το Εθνικό Σχέδιο Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.
Την ίδια στιγμή, ανέφερε ότι ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αρνήθηκαν να συναντήσουν εκπροσώπους του ΟΟΣΑ, αν και αποδέχονται την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Ως προς το μάθημα των Θρησκευτικών, ο υπουργός Παιδείας, αφού αναφέρθηκε σύντομα στο «ιστορικό» της διαμάχης με την Εκκλησία, αφού μίλησε για την ανάγκη αλλαγής προγραμμάτων σπουδών και εκσυγχρονισμού του περιεχομένου σε όλα τα μαθήματα (βάσει αναγκών της κοινωνίας, των εκπαιδευτικών, αλλά και ερευνών), κατέστησε σαφή τη διαδικασία υλοποίησης των αλλαγών.
«Αρχικά έρχεται η πρόταση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία συζητάμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς και για ένα με δύο χρόνια πειραματιζόμαστε. Δηλαδή, δεν καταλήγουμε από την αρχή στα βιβλία, αλλά έχουμε τους Φακέλους του Μαθητή, για να μπορέσει να αξιολογηθεί το περιεχόμενο. Τέλος, με βάσει τις αξιολογήσεις, καταλήγουμε στο νέο βιβλίο που παραμένει το ίδιο για κάποια χρόνια. Το ίδιο κάναμε και στα Θρησκευτικά. Συζητήσαμε αρχικά με την τριμελή Επιτροπή της Ιεράς Συνόδου, καταλήξαμε σε ορισμένα θέματα που αποτυπώθηκαν στο Φάκελο του Μαθητή και είμαστε στη διαδικασία που θα δούμε ποια θα θελήσουν αλλαγές και ποια όχι».
«Καταλήξαμε με την Εκκλησία σε κάτι κοινό, όχι 100% σε αυτό που πρότεινε η Εκκλησία, ούτε σε αυτά που 100% προτείναμε εμείς», διευκρίνισε ο υπουργός και μίλησε για συμβιβαστικές λύσεις που ισχύουν τόσο στο μάθημα της Ιστορίας, όσο και στο μάθημα των Αρχαίων. «Σε πολλές εκφράσεις του κοινωνικού μας βίου, φοβόμαστε τις συναινέσεις. Και αυτό σημαίνει ότι ζούμε με τις διαφορές μας. Το έχω πει και με τον Αρχιεπίσκοπο και με την Εκκλησία, όλοι το δέχονται. Και εν προκειμένω, όλοι δεχόμαστε ότι πρέπει να ξεκολλήσουμε από το προηγούμενο καθεστώς, αλλά το πού θα ισορροπήσουμε είναι ιδεολογικά και κοινωνικά, σύνθετο».
Η πρόταση της ηγεσίας του υπουργείου είναι να αφήσει για ακόμη μία χρονιά το Φάκελο του Μαθητή στα σχολεία και να ακολουθήσει νέος γύρος αξιολογήσεων, αλλά και συναντήσεων με την Εκκλησία. «Αυτό άλλωστε, γίνεται και στο εξωτερικό. Για να καταλήξεις σε βιβλίο, προηγείται μακριά περίοδος πειραματισμού και πιλοτικής διδασκαλίας».