Γαβρόγλου: Οι δηλώσεις Άδωνι για κοινωνιολογία θυμίζουν όσα έλεγαν οι ναζί για τον Αϊνστάιν
"Αυτά που λέει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ για την αριστερή κοινωνιολογία τα ζήσαμε στη δεκαετία του 30 όταν έλεγαν οι ναζί ότι η θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν είναι εβραϊκή", είπε ο υπουργός Παιδείας μεταξύ άλλων. Σχολίασε πως τα σχολεία είναι πιο έτοιμα από ποτέ για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και πως τα "λατινικά έτσι όπως διδάσκονται προκαλούν απέχθεια στους μαθητές".
- 10 Σεπτεμβρίου 2018 10:08
Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στο News 24/7 στους 88,6 και στην εκπομπή “Παιχνίδια εξουσίας” των Βασίλη Σκουρή και Αγγελικής Σπανού. Τι είπε για την νέα σχολική χρονιά, το σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τις πανελλαδικές εξετάσεις και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς
Όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάτι που, όπως τόνισε, δεν έχει ξαναγίνει. Σύμφωνα με τον υπουργό, προσελήφθησαν 20.000 αναπληρωτές και τα βιβλία είναι στη θέση τους, ενώ εντάξει είναι και τα σχολεία των απομακρυσμένων περιοχών. Όπως υπογράμμισε, κατά “99% θα είμαστε εντάξει”, καθώς, όπως είπε, ορισμένοι διευθυντές δεν βοηθούν για τον εντοπισμό των κενών, προσθέτοντας πως το υπουργείο δεν μπορεί να δίνει δημόσιο χρήμα “χωρίς φίλτρα και έλεγχο όσων μας λένε”.
Σε ό,τι αφορά στις αντιδράσεις για τις αλλαγές σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας ανέφερε πως δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από την ΟΛΜΕ, παρά μόνο αντίδραση από τον πρόεδρο της, προσθέτοντας πως το πρώτο που σκέφτηκε είναι ότι οι καθηγητές θα είναι επιρρεπείς στις πιέσεις των γονιών, ότι δεν έχουν δηλαδή ηθικο ανάστημα. “Μέσα στο αντιπολιτευτικό του μένος προσβάλλει τα ίδια τα μέλη του”, πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου.
“Αντέδρασε και η ένωση φιλολόγων που ασχολείται αποκλειστικά με το θέμα των λατινικών. Έχει κάνει ανατριχιαστικές προτάσεις, όπως ότι οι μαθητές πρέπει να δίνουν έξι μαθήματα, να γίνει μείωση αριθμού φοιτητών στις φιλοσοφικές. Αναρωτιέμαι ποιοι τα σκέφτονται. Το αποδίδω σε ακραίο συντεχνιασμό. Πολλοί πιστεύουν ότι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο γίνεται για να βρίσκεις δουλειά. Δεν είναι έτσι. Το πανεπιστήμιο είναι για να μορφώνεσαι. Η οικονομία έχει αυτονομία και αυτοτέλεια, το πανεπιστήμιο επίσης. Ας μην υποβαθμιστεί ο ρόλος της μόρφωσης. Ενας νέος άνθρωπος θα αλλάξει 7-8 δουλειές μέχρι να καταλήξει κάπου. Το θέμα είναι να μπορεί να πάρει τη μόρφωση και τις δεξιότητες που πρέπει. Το πανεπιστήμιο είναι καταρχήν χώρος μόρφωσης”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για ενδεχόμενες αλλαγές
“Η κόκκινη γραμμή είναι η αρχιτεκτονική της τρίτης Λυκείου” είπε ο υπουργός, τονίζοντας ότι η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση “δεν είναι γεωμετρικό θεώρημα”. “Είμαστε μια χώρα χωρίς τρίτη λυκείου. Αυτό θέλουμε να θεραπεύσουμε”, είπε και πρόσθεσε: “Το σχολείο έχει καταντήσει πάρεργο. Προτείνουμε ένα μοντέλο με λίγα μαθήματα, πολλές ώρες. Οι εγκύκλιες σπουδές ολοκληρώνονται στο τέλος της Β Λυκείου και αφήνεται χώρος στους εκπαιδευτικούς να λειτουργήσουν στην τάξη. Στην Α και Β λυκείου δεν αλλάξει κάτι, ούτε θα λαμβάνονται υπόψιν οι βαθμοί σ αυτές τις τάξεις για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια”.
Σε ό,τι αφορά στο μάθημα των Λατινικών, ο υπουργός υπογράμμισε πως με τον τρόπο που διδάσκονται προκαλούν απέχθεια στους μαθητές, ενώ παρομοίασε την δήλωση του αντιπροέδρου της ΝΔ, Άδωνι Γεωργιάδη με τα όσα έλεγαν οι Ναζί για την θεωρία του Αϊνστάιν.
“Δεν θυμάμαι κάποια πρόταση για να αλλάξει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση. Ενας θεσμός αν εκφυλιστεί είναι πολύ δύσκολο να τον ξαναστήσεις. Εμείς προσπαθούμε να φτιάξουμε την Γ’ Λυκείου. Η σύνδεση των λατινικών με τις ανθρωπιστικές σπουδές δεν είναι αυτονόητη. Στους ψυχολόγους και στους πολιτικούς επιστήμονες δεν χρειάζονται τα λατινικά. Τα παιδιά πρέπει να έχουν μια κατανόηση του σύγχρονου κόσμου. Γι αυτό έχει αξία η διδασκαλία της κοινωνιολογίας. Αυτά που λέει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ για την αριστερή κοινωνιολογία τα ζήσαμε στη δεκαετία του 30 όταν έλεγαν οι ναζί ότι η θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν είναι εβραϊκή. Δεν έχουν τα επιστημονικά πεδία ιδεολογικό πρόσημο. Ουαί και αλίμονο αν διολισθήσουμε στην επικίνδυνη λογική Αδ. Γεωργιάδη”.
Σχετικά με τις αλλαγές στα σχολικά βιβλία, ο υπουργός τόνισε ότι υπάρχει ένα συνολικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση του περιεχομένου της διδασκαλίας, μεταξύ αυτών και της ιστορίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “δεν έχουν τόση σημασία οι χρονολογίες. Η ιστορία είναι ένα επιστημονικό πεδίο με συγκλονιστικό πλούτο ο οποίος έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, έχει υποστεί θετική έκρηξη από την αξιοποίηση αρχείων. Υπάρχει ένα ανοιχτό ζήτημα, το παρόν ως ιστορία. Παλιά θεωρούσαμε ότι η ιστορία πρέπει να σταματά ως κάπου για να μην υπάρχουν έριδες. Εμείς θέλουμε να προβάλουμε μια ιστορία ζωντανή. Ζητούμενο είναι η σύνθεση. Υπάρχουν διαφορετικές αναγνώσεις λχ για τα αίτια το Α Παγκόσμιου Πολέμου. Δεν θα είναι ωραίο τα παιδιά μέσα στην τάξη να έχουν πρόσβαση στα τεκμήρια εκείνης της εποχής, για παράδειγμα στο 1821, για σκεφτούν και να κρίνουν;”.
Για κατάργηση των πανελλαδικών
“Ποτέ δεν είπαμε ότι θα καταργήσουμε τις εξετάσεις εν γένει, αλλά ότι θα καταργήσουμε ένα απάνθρωπο σύστημα”, υπογράμμισε ο Κώστας Γαβρόγλου. “Για πρώτη φορά δίνεται ελεύθερη πρόσβαση σε κάποιες σχολές χαμηλής ζήτησης. Δεν προχωράμε σε ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο εναντίον κάποιων αλλά υπέρ του δημόσιου σχολείου. Όταν έχεις λίγα μαθήματα και πολλές ώρες μπορείς να μπεις στο πανεπιστήμιο χωρίς φροντιστήρια, υπάρχουν όμως και ριζωμένες νοοτροπίες που πρέπει να αλλάξουν”, ανέφερε.
Για το αδιάβλητο
“Στις εξετάσεις τα ιδιωτικά σχολεία θα ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία με τα δημόσια. Οι κόλλες των μαθητών θα είναι με κλειστό το όνομα, ο επιτηρητής δεν θα είναι το άτομο από το ίδιο σχολείο αλλά από δημόσιο. Δεν θα υπάρχει δυνατότητα αλλοίωσης του αποτελέσματος. Ο εκπαιδευτικός είναι ευσυνείδητος. Η σχετική κριτική, ότι θα ευνοηθούν οι μαθητές ιδιωτικών σχολείων, εκκινεί με δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι επιρρεπείς στις πιέσεις. Ε, δεν το πιστεύω αυτό. Για τους δέκα ασυνείδητους δεν θα κάνουμε πίσω” υπογράμμισε.
Για προσλήψεις
Αμεσα θα γίνουν 350 προσλήψεις για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα διορισμού με εξετάσεις στο ΑΣΕΠ το 2008. Οι 4.500 προσλήψεις στην ειδική εκπαίδευση που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός δεν θα είναι οι μόνες. Ως τον Οκτώβριο θα ανακοινώσουμε τα σχέδιά μας για την επόμενη τριετία. Από τους 20.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν οι μισοί πηγαίνουν στην ειδική εκπαίδευση. Η πολιτική απόφαση είναι για μόνιμους διορισμούς, θα βγάλουμε σε διαβούλευση το σύστημα διορισμού. Είμαστε και ηθικά δεσμευμένοι να πάρουμε υπόψιν την προϋπηρεσία των αναπληρωτών.
Για την Εκκλησία
Σε ό,τι αφορά στις σχέσεις Εκκλησίας Κράτους, ο υπουργός Παιδείας, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Να περιμένουμε να ανακοινωθεί η συζήτηση για την συνταγματική αναθεώρηση. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε σε διακριτούς ρόλους Εκκλησίας-κράτους. Υπάρχει κλίμα συνεννόησης με την Εκκλησία. Αυτό το κλίμα συνεννόησης προϋποθέτει τον σκληρό όρο των διακριτών ρόλων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε πλευρά θα φροντίζει τα του οίκου της. Δεν έχει σημασία μόνο η καταγραφή της περιουσίας της Εκκλησίας αλλά και η κατανόησή της ιδιαιτερότητάς της. Το σχετικό πρόγραμμα θα συνεχιστεί”.