Η ΝΔ καταγγέλλει το “νόμο- έκτρωμα Γαβρόγλου” για την ανώτατη εκπαίδευση

Η ΝΔ καταγγέλλει το “νόμο- έκτρωμα Γαβρόγλου” για την ανώτατη εκπαίδευση
Το κτίριο της ΝΔ στην Πειραιώς Eurokinissi

Ο Μητσοτάκης χθες κάλεσε τον Τσίπρα να αποσύρει το νομοσχέδιο και ξεκαθάρισε ότι η ΝΔ δε θα το ψηφίσει. Η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ Ν.Κεραμέως δίνει σήμερα συνέντευξη τύπου

Κατά μέτωπο επίθεση στην κυβέρνηση με αφορμή το νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση εξαπολύει η Νέα Δημοκρατία, η οποία θέλει να αναδείξει το ζήτημα εκτιμώντας ότι αφορά την καθημερινότητα χιλιάδων νέων και γονέων και σκοπεύει να συνεχίσει να “πυροβολά” τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου αλλά και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης χθες από την Κύπρο κάλεσε τον κ.Τσίπρα να αποσύρει το νομοσχέδιο και ξεκαθάρισε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση δε θα το ψηφίσει, στηλιτεύοντας μάλιστα το γεγονός ότι έρχεται στην ολομέλεια της Βουλής μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολιτευσης ειδικότερα συναντήθηκε με Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν σε κυπριακά πανεπιστήμια, στο πλαίσιο της δράσης του Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft και άδραξε την ευκαιρία για να καταγγείλει το νόμο Γαβρόγλου, αλλά και να επαναλάβει τις πάγιες θέσεις της ΝΔ υπέρ της ίδρυσης μη κρατικών ΑΕΙ, φέρνοντας ως παράδειγμα την Κύπρο.

Έκανε λόγο για νόμο- σκούπα για την ανώτατη εκπαίδευση, υποστηρίζοντας ότι Τσίπρας- Γαβρόγλου δίνουν το τελειωτικό χτύπημα στην τριτοβάθμια παιδεία. Εστίασε την κριτική του ειδικά στα εξής σημεία: Ο νόμος όπως είπε καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης, ισοπεδώνει την τεχνολογική εκπαίδευση και κόβει τον ομφάλιο λώρο, τον οποίον πρέπει να έχει κάθε πανεπιστήμιο το οποίο παράγει εφαρμοσμένη γνώση με την αγορά.

Ο κ.Μητσοτάκης δεν παρέλειψε βέβαια να εξαπολύσει νέα πυρά κατά της κυβέρνησης και για την κατάσταση στα πανεπιστήμια, τα οποία υποστήριξε ότι έχουν μετατραπεί σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες.

Η ΝΔ θα συνεχίσει να κρατά ψηλά στην επικαιρότητα το θέμα και για αυτό η αρμόδια τομεάρχης Παιδείας Νίκη Κεραμέως δίνει σήμερα στις 11 το πρωί συνέντευξη τύπου σχετικά.

Πιο αναλυτικά, η ΝΔ έχει θέσει θέμα τόσο διαδικασίας όσο και περιεχομένου για το νομοσχέδιο.

Θέτει καταρχήν το ερώτημα γιατί η κυβέρνηση φέρνει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο- μαμούθ με διαδικασία κατεπείγοντος και εάν είναι επείγουσες και οι 225 διατάξεις. Η κ.Κεραμέως μάλιστα στην επιτροπή είχε μιλήσει σε εξαιρετικά υψηλούς τόνους στον κ.Γαβρόγλου, τον οποίο είχε κατηγορήσει ότι ως άλλος Νέρωνας, παραδίδει στις φλόγες ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς να υπολογίζει συνέπειες, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν πως αλλάζουν ζωές ανθρώπων με μακροπρόθεσμο αντίκτυπο.

Τέσσερις ενστάσεις της ΝΔ για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου

Τα τέσσερα κύρια σημεία κριτικής της ΝΔ είναι πιο αναλυτικά τα εξής:

1.Η κατάργηση και των τελευταίων ανώτατων ιδρυμάτων τεχνολογικού τομέα και η κατάτμηση και συγχώνευσή τους σε ανώτατα ιδρύματα πανεπιστημιακού τομέα, που κατά την αξιωματική αντιπολίτευση συνιστά την απόλυτη ισοπέδωση της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
2. Η εισαγωγή ρυθμίσεων για το Λύκειο και την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς όπως αναφέρει η ΝΔ μετά από δύο χρόνια και βαρύγδουπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του Λυκείου και περί κατάργησης των Πανελλαδικών εξετάσεων, αφενός επιχειρείται η κατάργηση του αυτόνομου παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, αφετέρου επανέρχονται οι τέσσερις δέσμες
3. Οι ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία, τις οποίες η ΝΔ καταγγέλλει ισοπέδωση αυτών των σχολείων “που αποτελούν νησίδες αριστείας και καινοτομίας και θα έπρεπε μόνο να ενισχύονται και να βελτιώνονται.”
4. Η “πολυτεχνοποίηση” με ένα άρθρο όλων των τμημάτων σχολών μηχανικών, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές, όπως αναφέρει η ΝΔ, δηλαδή με μια Υπουργική Απόφαση. Η αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορεί το Παιδείας ότι έτσι πολλαπλασιάζεται υπέρμετρα ο αριθμός των πανεπιστημιακών τμημάτων Μηχανικών και συνακόλουθα ο αριθμός των αποφοίτων, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς να ακολουθεί εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς καμία πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, κυρίως όμως οδηγώντας σε μια πρωτοφανή εξίσωση προς τα κάτω των πολυτεχνικών σπουδών εν γένει.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα