Υπόθεση Novartis: Αιχμές Αβραμόπουλου στο υπόμνημα που υπέβαλε στη Βουλή
Ο Επίτροπος και πρώην υπουργός λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν μπορεί να παραστεί στη σημερινή συζήτηση, υπέβαλλε όμως υπόμνημα. Τι λέει για τα εμβόλια κατά του Η1Ν1 και το μοριακό έλεγχο. Ποια ερωτήματα θέτει με τη σειρά του
- 21 Φεβρουαρίου 2018 07:08
Το γεγονός ότι με δική του απόφαση συστήθηκε διακομματική επιτροπή, η οποία είχε αναλάβει τις τελικές αποφάσεις για το έργο του μοριακού ελέγχου του αίματος υπογραμμίζει ο Επίτροπος Μετανάστευσης και πρώην υπουργός Υγείας Δημήτρης Αβραμόπουλος στο υπόμνημα που υπέβαλλε χθες το απόγευμα εν όψει της σημερινής συζήτησης για τη Novartis.
Αναφέρεται επίσης στα εμβόλια κατά του Η1Ν1, υπερασπιζόμενος τους χειρισμούς του υπουργείου, ενώ επαναλαμβάνει ότι την περίοδο εκείνη ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης δεν ανήκε στο υπουργείο Υγείας αλλά στα υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εργασίας.
Θέτει δε ορισμένα ερωτήματα όσον αφορά στην αξιοπιστία των μαρτύρων και τον όλο χειρισμό της υπόθεσης Novartis, αφήνοντας βαρύτατους υπαινιγμούς.
Υπενθυμίζεται ότι από την περασμένη Παρασκευή ο κ.Αβραμόπουλος με επιστολή του προς τον Πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση είχε αναφέρει ότι παρά την επιθυμία του δε θα μπορέσει να παρευρεθεί στη συζήτηση για τη Novartis στην Ολομέλεια της Βουλής, λόγω δεσμεύσεων του στη Συνεδρίαση του Κολλεγίου των Επιτρόπων στις Βρυξέλλες όπου σήμερα θα εισηγηθεί θέματα μετανάστευσης, καθώς και της αναχώρησης του στη συνέχεια για τη Νέα Υόρκη, ενόψει της προγραμματισμένης συνάντησης του το πρωί της Πέμπτης με το Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ. Προανήγγειλε ωστόσο ότι θα υπέβαλλε υπόμνημα, όπως προβλέπεται από την κοινοβουλευτική διαδικασία.
Στο υπόμνημα ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Αβραμόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων:
“Πρέπει επίσης να συζητήσουμε, εάν η όποια ενδεχόμενη παράνομη δραστηριότητα της εταιρείας αυτής στην Ελλάδα, άρχισε απότομα το 2006, όταν ανέλαβα Υπουργός Υγείας, και διεκόπη ομοίως απότομα την 26η Ιανουαρίου 2015 και έκτοτε, «εξαφανίσθηκε» για πάντα, όπως προσπαθούν να μας πείσουν οι προστατευόμενοι μάρτυρες με τις καταθέσεις τους.”
Αναφέρεται επίσης στο αίτημα που κατέθεσε την Παρασκευή στον εποπτεύοντα την Εισαγγελία Διαφθοράς Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ζητώντας να εφαρμόσει το νόμο, ως αποκλειστικά αρμόδιος και να ανακαλέσει άμεσα, τον χαρακτηρισμό των μαρτύρων ως προστατευόμενων, προκειμένου αυτοί και οι συνεργοί τους αποκαλυπτόμενοι να προσαχθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης και να απολογηθούν για τα εναντίον του εγκλήματά τους, όπως χαρακτηριστικά γράφει.
Αφήνει μάλιστα αιχμές για το χρόνο κατά τον οποίο αποφάσισαν οι προστατευόμενοι μάρτυρες να καταθέσουν: “Μόνον έτσι πρέπει, προκειμένου να εξηγήσουν οι «μάρτυρες» αυτοί με ποιον τρόπο αποφάσισαν, όλως αιφνιδίως τον Νοέμβριο του 2017 και τον Ιανουάριο του 2018 να προσέλθουν κατ’ επανάληψη, «αυθορμήτως», 6 μέχρι και του έτους 2009. Και μάλιστα θα πρέπει να εξηγήσουν, γιατί δεν το έπραξαν προηγουμένως, αφού υποτίθεται γνώριζαν τα όσα κατέθεσαν, κάποια εκ των οποίων θεμάτων είχαν ήδη εξετασθεί ενδελεχώς πριν από τέσσερα χρόνια από την ίδια Εισαγγελία Διαφθοράς, από δύο εξεταστικές επιτροπές της Βουλής, η δεύτερη από τις οποίες βρίσκεται για καιρό σε λειτουργία και από κάθε άλλης μορφής αρχή και υπηρεσία. Και όχι μόνον αυτό. Δεν αναφέρονται στο ότι η δικογραφία για τη γρίπη Η1Ν1 είχε ήδη διερευνηθεί από την ίδια Εισαγγελία και είχε τεθεί στο αρχείο, διότι δεν προέκυψε κανένα επιβαρυντικό στοιχείο.”
Ο κ.Αβραμόπουλος ζητά μάλιστα “να διευκρινισθεί, εάν υπάρχουν πρόσωπα εκτός της κας Εισαγγελέως Διαφθοράς και των επικούρων Εισαγγελέων, οι οποίοι γνωρίζουν την ταυτότητα των προστατευόμενων μαρτύρων, πώς το γνωρίζουν και εάν με αυτόν τον τρόπο η προστασία των ψευδομαρτύρων είναι αποκλειστικά προστασία για τους ίδιους τους ψευδομάρτυρες από τις εγκληματικές τους πράξεις.”
Στη συνέχεια τονίζει ότι: “Ο έλεγχος της φαρμακευτικής δαπάνης, ως μέρος της συνολικής δαπάνης υγείας ευρίσκετοτην εποχή όπου ήμουν Υπουργός Υγείας, στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας. Με άλλα λόγια, το Υπουργείο Ανάπτυξης είχε την αρμοδιότητα της τιμολόγησης και των διαδικασιών προμηθειών των φαρμάκων. Το δε Υπουργείο Οικονομικών είχε την αρμοδιότητα του ελέγχου των προϋπολογισμών των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, των νοσοκομειακών δηλαδή ιδρυμάτων της χώρας και το Υπουργείο Εργασίας τον έλεγχο των ασφαλιστικών ταμείων ως προς το σκέλος των δαπανών νοσοκομειακής και υγειονομικής περίθαλψης των ασφαλισμένων.”
Χαρακτηρίζει δε την αντιμετώπιση του ιού Α/Η1Ν1 “με τρόπο πιο αποτελεσματικό αλλά και με καλύτερους οικονομικούς όρους από τις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες” καθώς και την εγκατάσταση του μοριακού ελέγχου του αίματος “χωρίς τον οποίο μέχρι τότε, θρηνούσαμε θύματα μεταγγιζόμενων” ως “ιστορικές τομές, που έλαβαν χώρα τότε στον τομέα της υγείας στη χώρα μας, για την αντιμετώπιση και διαχείριση των οποίων αισθάνομαι υπερήφανος.”
Ειδικότερα σημειώνει ότι στο μεγάλης σημασίας έργο του μοριακού ελέγχου του αίματος “λάβαμε παράλληλα κάθε μέτρο για να διασφαλίσουμε το δημόσιο χρήμα. Με πρωτοβουλία μου συνεστήθη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των κομμάτων, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, των Εκπροσώπων των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Υγείας, τους ανώτατους παράγοντες όλων αυτών των συναρμοδίων Υπουργείων, της Επιστημονικής Επιτροπής αλλά και Επιτροπής Αξιολόγησης με εξειδικευμένες προσωπικότητες κύρους.
Αναθέσαμε στη συλλογική αυτή εκπροσώπηση, την κεντρική αρμοδιότητα για το οικονομικό μέρος του διαγωνισμού και σε Επιτροπές αναμφισβήτητου κύρους το επιστημονικό έργο των προδιαγραφών και επίσης σ’ αυτή τη Διακομματική Επιτροπή ανατέθηκε η λήψη των τελικών αποφάσεων και αναθέσεων” και καταλήγει:
“Σήμερα η Ελλάδα, χάρη σε αυτές τις ενέργειες, συγκαταλέγεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές χώρες στο πολύ αυτό ευαίσθητο θέμα του αίματος και των μεταγγίσεων, με πλήρη εξάλειψη των κρουσμάτων μόλυνσης, ενώ μέχρι τότε δυστυχώς η χώρα ανήκε στον τρίτο κόσμο!”