Καταλήψεις: Σκληρό ροκ από την κυβέρνηση, γλυκές μελωδίες από ΟΛΜΕ – ΔΑΚΕ Καθηγητών

Καταλήψεις: Σκληρό ροκ από την κυβέρνηση, γλυκές μελωδίες από ΟΛΜΕ – ΔΑΚΕ Καθηγητών
Συγκέντρωση και πορεία με μεγάλη συμμετοχή μαθητών πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης 1 Οκτωβρίου από μαθητές όλων των υπό κατάληψη σχολειών του Ναυπλίου. EUROKINISSI

Η κυβέρνηση βάζει στο στόχαστρο τους μαθητές για τις καταλήψεις, αλλά οι συνδικαλιστές και της ΝΔ έχουν διαφορετική οπτική.

Οι διαστάσεις, που τείνουν να λάβουν οι μαθητικές καταλήψεις προβληματίζουν την κυβέρνηση, η οποία παράλληλα με τη στρατηγική του κοινωνικού αυτοματισμού, βάζει στο στόχαστρο τους μαθητές που διαμαρτύρονται για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες άνοιξαν τα σχολεία εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού.

Το να γίνεται μάθημα Σάββατα και γιορτές για να αναπληρωθούν οι διδακτικές ώρες που χάθηκαν λόγω κατάληψης δεν είναι βέβαια κάτι πρωτόγνωρο, καθώς έχει εφαρμοστεί αυτό το μέτρο και στο παρελθόν. Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε όμως ο αποκλεισμός των καταληψιών από την τηλεκπαίδευση και οι υποχρεωτικές απουσίες, ενώ ερωτηματικά γεννά το πως θα διαπιστώνεται από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ποιοι μαθητές συμμετέχουν στις καταλήψεις.

Στην απόφαση αναφέρεται ειδικότερα ρητά ότι μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και θα λαμβάνουν υποχρεωτικές απουσίες.

Αναφέρεται επίσης ότι η απουσία του μαθητή για το συγκεκριμένο λόγο “λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης”, κάτι που δεν έχει να κάνει με τη διαγωγή, η οποία ως γνωστόν επανήλθε, αλλά αποτελεί ένα ακόμη πολιτικό μήνυμα προς τους καταληψίες για να εγκαταλείψουν.

Αν και στο παρελθόν κάθε φορά που κυβέρνηση τα έβαλε με μαθητικές καταλήψεις, στο τέλος αναγκάστηκε να υποχωρήσει, αυτή τη φορά στο κυβερνητικό στρατόπεδο εκτιμούν ότι στην κοινωνία υπάρχει αρνητική εικόνα για το συγκεκριμένο μέσο διεκδίκησης. Δεν λείπουν οι κατηγορίες κατά των μαθητών ότι προβαίνουν σε καταλήψεις για να χάσουν μάθημα, αλλά και οι ειρωνείες για μη ορθή χρήση της μάσκας κατά το χθεσινό συλλαλητήριο, ενώ η σκληρή δεξιά πτέρυγα της ΝΔ καταγγέλλει ευθέως πολιτική υποκίνηση των καταλήψεων από την αριστερά και άκρα αριστερά, επιτίθεται στους μαθητές με χαρακτηρισμούς και ζητά να πληρώσουν οι γονείς των καταληψιών τυχόν ζημίες.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως βρίσκεται πάντως εν μέσω διασταυρούμενων πυρών, καθώς αφενός κατηγορείται ότι επέλεξε μία στρατηγική που θυμίζει την αντιμετώπιση των καταλήψεων του 1991 επί κυβέρνησης Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και αφετέρου ότι δεν κατάφερε να ελέγξει την κατάσταση. Το βέβαιο είναι όμως ότι δεν ασκεί πολιτική με βάση προσωπική ατζέντα, ενώ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά το προχθεσινό υπουργικό συμβούλιο ξεκαθάρισε σε όλους τους υπουργούς πως οι πολιτικές δεν είναι των προσώπων αλλά της κυβέρνησης συνολικά και ότι θα πρέπει να υπερασπίζονται ο ένας τον άλλο.

Φίλια πυρά από ΟΛΜΕ- ΔΑΚΕ Καθηγητών

Η Κεραμέως βρίσκεται όμως στο στόχαστρο και γαλάζιων στελεχών της εκπαίδευσης.

“Δεν θα γίνουμε γενίτσαροι εναντίον των παιδιών”, δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και επικεφαλής της γαλάζιας παράταξης της ΔΑΚΕ Θόδωρος Τσούχλος και πρόσθεσε πως: “Οι μαθητές δεν είναι υποκινούμενοι, για πρώτη φορά γίνονται καταλήψεις με ομογενοποιημένα αιτήματα”.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την πλευρά της εξέφρασε μεν την αντίθεση της με την τακτική των καταλήψεων, αλλά έδειξε να συμφωνεί απόλυτα με τα αιτήματα των μαθητών επί της ουσίας και πρότεινε το “σπάσιμο” των σχολείων σε πρωινά και απογευματινά ή την εκ περιτροπής προσέλευση των τμημάτων, μέρα παρά μέρα, όπως είχε γίνει στην πρώτη φάση της πανδημίας όταν ξανά άνοιξαν τα σχολεία.

Βέβαια και οι δύο αυτές λύσεις προϋποθέτουν να καλύψει το κράτος τις άδειες ειδικού σκοπού που θα χρειαστεί να λάβουν οι γονείς, κάτι που η κυβέρνηση έχει απορρίψει λόγω του μεγάλου κόστους, που θα είχε αυτό εάν εφαρμοζόταν για όλη τη σχολική χρονιά.

Ειδικότερα σε ανακοίνωση της η συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στη ΝΔ αναφέρει:

“Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε, με αφορμή την κατάσταση που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω του κορωνοϊού, καταθέτει την πρόταση της στην εκπαιδευτική κοινότητα:

Συγκεκριμένα:

· Εκτιμούμε ότι πρέπει να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, έτσι ώστε να υπάρξει ένα αίσθημα ασφάλειας στους καθηγητές και στους μαθητές.

· Πιστεύουμε ότι , εφόσον δεν είναι δυνατή η λειτουργία των σχολικών μονάδων σε μία βάρδια με μειωμένο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο των δύο κύκλων (πρωί, απόγευμα) ή της εκ περιτροπής προσέλευσης των τμημάτων (μέρα παρά μέρα).

· Θεωρούμε αναγκαίο να γίνει η πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού δυναμικού.

· Επιβάλλεται να γίνει πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες) εκεί, όπου υπάρχουν ελλείψεις.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατανοεί τις ανησυχίες μερίδας μαθητών, καθηγητών και γονέων. Ωστόσο, θεωρεί ότι η τακτική των καταλήψεων δε λύνει τα υφιστάμενα προβλήματα, αλλά αντίθετα δημιουργεί εντάσεις εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πάγια αρχή της παράταξής μας ήταν ο διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με ανοιχτά σχολεία. Όπως και στις πρόσφατες κινητοποιήσεις των μαθητών για το ζήτημα της Μακεδονίας η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε κατανόησε τον αγώνα των μαθητών, αλλά στάθηκε αντίθετη στην τακτική των καταλήψεων τότε, έτσι και τώρα η ΔΑΚΕ Καθηγητών θεωρεί ότι οι καταλήψεις δε βοηθούν στη επίλυση των προβλημάτων της Δημόσιας Εκπαίδευσης και δε μας βρίσκουν σύμφωνους.”

Από την πλευρά του κυβερνώντος κόμματος πάντως στεκόντουσαν στην ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Δημοσίου Τομέα, η οποία εστιάζει αποκλειστικά στα ανοιχτά σχολεία.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα