‘Κεραυνοί’ Σπίρτζη στον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ που ζήτησε ποινές φυλάκισης για λαθρεπιβάτες

‘Κεραυνοί’ Σπίρτζη στον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ που ζήτησε ποινές φυλάκισης για λαθρεπιβάτες

"Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας..." είπε ειρωνικά ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εξαπέλυσε επίθεση και κατά της ΝΔ

Την πρόταση του επικεφαλής του ΟΑΣΑ Γρηγόρη Δημητριάδη για την μετατροπή της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα αποδοκίμασε απερίφραστα από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης χρησιμοποιώντας μάλιστα αυστηρή γλώσσα εναντίον του.

«Άκουσα πριν από λίγες ώρες ότι ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ζήτησε να μετατραπεί η λαθρεπιβίβαση από πταίσμα σε πλημμέλημα, δηλαδή να συλλαμβάνονται οι επιβάτες και να τιμωρούνται με φυλάκιση τριών έως πέντε ετών. Δεν μπορώ να το καταλάβω…» είπε και πρόσθεσε ειρωνικά: «εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας».

Ο κ. Σπίρτζης εξαπέλυσε, όμως, σφοδρή επίθεση κατά του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και για το έργο του φωτογραφίζοντας τον ως υπεύθυνο για τη σημερινή κατάσταση του οργανισμού.

Σημειώνεται ότι λίγες ώρες νωρίτερα ο κ. Δημητριάδης στο πλαίσιο της κατάθεσης των αρμόδιων φορέων επί του πολυνομοσχεδίου είχε εκφράσει την ικανοποίησή του στη Βουλή για την αυστηροποίηση των προστίμων. Είχε καταθέσει μάλιστα την πρόταση περαιτέρω αυστηροποίησης που στηλίτευσε ο κ. Σπίρτζης.

Πάντως ο κ. Σπίρτζης εξαπέλυσε επίθεση και κατά της ΝΔ κάνοντας λόγο για «καλοθελητές» της οι οποίοι «έπαιρναν τηλέφωνο στις Βρυξέλλες και ζητούσαν χειρότερα» μέτρα. Ισχυρίστηκε, μάλιστα, τη ΝΔ πράττει το ίδιο και σήμερα. «Θέλετε να απαξιωθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και υπηρετήσατε με συνέπεια την απαξίωσή τους» είπε ο κ. Σπίρτζης απευθυνόμενος στη ΝΔ.

ΟΑΣΑ: “Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη”

«Δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη», αλλά «θέτουμε ένα ζήτημα για προβληματισμό». «Προτείνουμε αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου από κατασταλτικό σε αποτρεπτικό» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, με αφορμή τις δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, στη Βουλή, όπου ζήτησε τη μετατροπή του αδικήματος της λαθρεπιβίβασης, από πταίσμα σε πλημμέλημα.

“Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο» αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει – διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν, δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, αλλά το αντίθετο, τη διόγκωσε, με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο” αναφέρεται στην ανακοίνωση.

“Ασφαλώς, βέβαια – συνεχίζει η διοίκηση του ΟΑΣΑ – το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει, ότι τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην πόλη μας αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης”.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου, σημειώνεται στην ανακοίνωση πως “έχει στόχο την ανάπτυξη των συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων μέσων μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη. Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης”.

“Στους άξονες αυτούς, καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.”

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα