Κυβέρνηση για ΕΛ.ΤΑ: Θα ιδιωτικοποιηθούν αλλά… δεν το λέμε
Αντιφάσεις στις τοποθετήσεις του Χρ. Σταϊκούρα και του Κυρ. Πιερρακάκη στη Βουλή όπου ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία η τροπολογία για την εθελούσια έξοδο και την μείωση του εργασιακού κόστους στα ταχυδρομεία.
- 03 Δεκεμβρίου 2020 06:30
Περιέγραψε το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ αλλά …δεν το παραδέχθηκε. Αυτή την εικόνα ενοχικής συμπεριφοράς επέδειξε χθες στην Βουλή η κυβέρνηση, διαμέσου δύο κορυφαίων υπουργών της, ψηφίζοντας την τροπολογια (σε μέγεθος νομοσχεδίου) που προβλέπει εθελούσια έξοδο για 2000 εργαζόμενους των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Τόσο ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκουρας όσο και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκαν εμμέσως στην προοπτική ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ χρησιμοποιώντας όμως προσεκτικές εκφράσεις και επιχειρηματολογία που κατέληξε να είναι αντιφατική.
Ο Κυριάκος Πιερακάκης
Ο αρμόδιος υπουργός Κυριάκος Πιερακάκης αναφέρθηκε στην χρηματοδότηση των ΕΛΤΑ σημειώνοντας πως «ο πυρήνας της χρηματοδότησης του πλάνου είναι μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου από την ΕΕΣΥΠ (υπερταμείο) 100 εκατομμυρίων ευρώ. Αναμένεται να δούμε αν θα συμμετάσχει και ο υφιστάμενος ιδιώτης μέτοχος της εταιρείας Eurobank στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου. Και φυσικά, παράλληλα, προβαίνουμε στην πλήρη αποπληρωμή της καθολικής υπηρεσίας για τα έτη 2013 και μετά».
Επισήμανε όμως ταυτόχρονα ότι είναι «πρόθεσή μας να δούμε εν τέλει τον Έλληνα φορολογούμενο, το κράτος, να παίρνει τα χρήματά του πίσω από αυτή την ενέργεια της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Θα πρέπει να μπορέσουμε να υπερβούμε πολλά από τα ταμπού του παρελθόντος». Δήλωση που προφανώς παραπέμπει στην ιδιωτικοποίηση της εταιρίας μέσω της αναζήτησης ιδιώτη επενδυτή. Μάλιστα ο Κυριάκος Πιερακάκης δεν έκρυψε ότι η κυβέρνηση την κατεύθυνση αυτή θα λάβει …τολμηρές αποφάσεις. Επικαλέστηκε μάλιστα τον πρόεδρο των ΗΠΑ Αβρααμ Λίνκολν σημειώνοντας ότι «νομίζω ότι ήταν ο Λίνκολν αυτός που είχε πει ότι τα δόγματα του ήσυχου παρελθόντος είναι ανεπαρκή για το θυελλώδες παρόν».
Άλλωστε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε αναφερθεί ευθέως στην αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στην παρέμβαση του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής όπου αρχικά κατατέθηκε η νομοθετική ρύθμιση. Στήριξε παράλληλα την εθελούσια έξοδο επισημαίνοντας ότι «μια εταιρεία που έχει μισθολογική δαπάνη ίση με 67% του συνολικού της budget, οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν είναι αυτονόητες και πρέπει να είναι και πάρα πολύ γρήγορες».
Ο Χρήστος Σταϊκούρας
Έμμεση αναφορά στην ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ έκανε όμως και ο Χρήστος Σταϊκούρας στην δική του παρέμβαση. Όπως σχολίασε: «Αλήθεια, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πού ανήκουν; Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία από το 2018 ανήκουν στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων». Εννοώντας προφανώς ότι πρόκειται για εταιρία προς αποκρατικοποίηση.
Από την άλλη όμως ο υπουργός Οικονομικών θέλησε να «διασκεδάσει τις εντυπώσεις» με μία δηλωση στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Όπως είπε «τα ΕΛΤΑ είναι απαραίτητο να εκσυγχρονιστούν, γιατί επιτελούν σημαντικό έργο. Αποτελούν βασική υποδομή του κράτους,συνιστούν σημαντικό εφεδρικό δίκτυο επικοινωνίας, η αξία του οποίου αναδείχθηκε με την πανδημία. Διασφαλίζουν, ως φορέας της καθολικής υπηρεσίας, την εξυπηρέτηση όλων των περιοχών της χώρας, ιδιαίτερα της περιφέρειας. Είναι το κύριο σημείο εξυπηρέτησης χιλιάδων πολιτών, όπως ακούστηκε, για να πληρώσουν λογαριασμούς, να στείλουν και να λάβουν χρήματα, αλληλογραφία, δέματα».
Αναφερόμενος στην κριτική που ασκήθηκε από την αντιπολίτευση για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε: «Επειδή άκουσα και αυτό, ότι δήθεν νομοθετούμε για να εξυπηρετήσουμε συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα και ανταγωνιστών, οι πρώτες αντιδράσεις που έχουμε πάρει είναι από τους ανταγωνιστές. Οι ανταγωνιστές ιδιώτες έρχονται και λένε γιατί νομοθετούμε, ακριβώς το αντίθετο δηλαδή απ’ ό,τι υποστηρίζετε, διότι ήθελαν να αφήσουμε τα ΕΛΤΑ να καταρρεύσουν. Άρα, ο ιδιωτικός τομέας, ο ανταγωνισμός που λέτε εσείς ότι θα ωφεληθεί ,αυτός που δήθεν εξυπηρετούμε, είναι αυτός που δεν ικανοποιείται από τις ρυθμίσεις που σήμερα φέρνουμε για ψήφιση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Μια μεταρρύθμιση που αποσκοπεί στην πανελλαδική κάλυψη, στην καλύτερη εξυπηρέτηση με νέα σημεία και ψηφιακά κανάλια, σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, στην ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό, στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και στη δημιουργία υπεραξίας από την ανάπτυξη της εταιρείας».
Η αντιπολίτευση
Νωρίτερα η αντιπολίτευση είχε ασκήσει έντονη κριτική για τις κυβερνητικές προθέσεις. Χαρακτηριστικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης σημείωσε πως «προετοιμάζετε την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, είναι διακηρυγμένος στόχος, μετά από αυτό το σχέδιο, εντός διετίας κάποια στιγμή θα μπει και ένας ιδιώτης. Άρα, ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, όπου η εταιρεία καθαρή πλέον από χρέη και με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων θα παραδοθεί στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτό είναι το σχέδιο που μας παρουσιάζετε σήμερα ».
Την ίδια εκτίμηση περί προετοιμασίας παράδοσης της εταιρίας σε ιδιώτη επενδυτή κατέθεσαν και τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης. Μάλιστα ο Γιάννης Βαρουφάκης άφησε αιχμές μιλώντας για «τροπολογία που γδύνει τα ΕΛΤΑ και ουσιαστικά τα προετοιμάζει για την παράδοσή τους σε έναν πολυεθνικό αμαρτωλό κολοσσό».
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.